Hoofdklasse B zaterdag 2019/20

Unregistere

Well-known member
Na vanmiddag niet meer; het kreeg een flink pak slaag van SC Genemuiden. Het werd 6-1. Genemuiden hierdoor de nieuwe koploper.

Sneu voor Cesco, precies op het moment dat Voetbal op Zaterdag er was om een verslag te schrijven. Hopelijk voor hem was het Aad, dan is de kans groot dat het vooral over lekkernijen gaat in plaats van over de wedstrijd.
 

Abubakari

Well-known member
Wel mooi, dat Genemuiden het nu na een aantal wat magerder jaren met trainer Rene van der Weij weer beter gaat doen.

Ook de trainer die Buitenpost naar de hoofdklasse leidde en zich vorig jaar met Buitenpost handhaafde, wellicht in de toekomst nog eens de trainer van Cambuur waar hij ook gespeeld heeft.
 

Joost

Well-known member
Sneu voor Cesco, precies op het moment dat Voetbal op Zaterdag er was om een verslag te schrijven. Hopelijk voor hem was het Aad, dan is de kans groot dat het vooral over lekkernijen gaat in plaats van over de wedstrijd.

Helaas geen Aad al zou je het na de titel wel verwachten. Jakob Bkos toog naar Genemuiden en hoewel het verslag misschien wat lang is vond ik het wel zeer prettig leesbaar.
 

Unregistere

Well-known member
Kos is wel okee inderdaad. Heeft alleen niet altijd veldbezettingen door, maar dat is nog wel logisch, want hij ziet de meeste teams natuurlijk niet zo vaak.

Wat is trouwens het verhaal met die Baicadila, voorheen Wobbes? Ik zie dat hij is geboren in Dordrecht, maar waarschijnlijk al erg jong in het noorden / oosten beland?
 

SanMark.

Well-known member
https://www.voetbalopzaterdag.nl/ni.../SC_Genemuiden_zorgt_voor_het_betere_smulwerk
Een wedstrijdverslag van de topper in de Hoofdklasse B.
Voz en Agterberg zijn aardig onder de indruk van het team van van der Weij.
Genemuiden had in Omar Kavak altijd al een goudhaantje, maar heeft er met Wobbes ( ex. Fc Meppel en Alcides ), die nu Baicadula heet, iemand bij gekregen die ook gemakkelijk het doel vindt.
Centrumverdedigers Streutker en van der Laan hebben betaald voetbalervaring , net als middenvelders Velda en Boutzamar.
Verder is de makke bij een club als Genemuiden ( en dat heeft Staphorst ook ) dat ze altijd ongeveer de helft ( of iets minder ) aan eigen jongens in het team willen hebben ( is daar een eis ) en vaak zitten daartussen dan de mindere goden van het team.
Hoewel dat in de topjaren van Genemuiden juist wel goed uitpakte.

Ach dat zijn zulke half bakken eisen. Drie jaar bij de club en je bent een eigen speler.
 

Unregistere

Well-known member
Dank voor de uitleg! Zo'n vermoeden had ik al, omdat ik ook niet echt Dordtse connecties zag op zijn Facebook-account.
 

de waan

Well-known member
Een paar weken geleden zetten we hier nog een boompje op over SJC, maar het bijna net zo kansloos gedegradeerde Eemdijk staat dus ondertussen ook alweer gewoon bovenaan.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, best netjes van ze. Waren voor de derde divisie toch wel een maatje te klein, maar kennelijk wel top in de hoofdklasse.

De Dijk heeft ook een puntje gesprokkeld, 1-1 tegen Buitenpost.
 

SanMark.

Well-known member
Een paar weken geleden zetten we hier nog een boompje op over SJC, maar het bijna net zo kansloos gedegradeerde Eemdijk staat dus ondertussen ook alweer gewoon bovenaan.

Die spelen wel in de zwakkere hoofdklasse B , dat verklaard het wel een beetje.
 

de waan

Well-known member
Dat er drie clubs n?g slechter waren, sluit toch niet uit dat ook Eemdijk behoorlijk tekort kwam in de derde divisie?
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb Eemdijk drie keer gezien vorig seizoen en die kwamen inderdaad flink tekort voor de derde divisie. Zeer matige ploeg. Maar kennelijk wel goed in de hoofdklasse, dat zegt dan toch ook iets over het niveauverschil.
 

Unregistere

Well-known member
Je bronnen kloppen niet erg. Uitslag was juist, 1-0. Overigens na een eerdere 1-4 (in de beker) en 6-0 (in de competitie) binnen anderhalve week. Later in het seizoen werd uit inderdaad met 1-0 verloren. Slecht van ons, maar dat wil niet zeggen dat Eemdijk daardoor ineens wel goed zou zijn. Rode kaarten zijn in dat duel niet gevallen. Hoe je daarbij komt, is mij een raadsel.

Maar als jij liever hebt dat Eemdijk wel goed genoeg was, mag dat van mij. Alleen denk ik niet dat je ze hebt zien spelen, dus waarop je dit baseert?
 

Unregistere

Well-known member
Het blijkt dan eens te meer dat het archief van Voetbalnederland niet betrouwbaar is. In de wedstrijd waarover je het hebt, zijn geen rode kaarten gevallen. Dus zetten ze je op het verkeerde spoor.

Maar ik heb genoeg van Eemdijk gezien om in te schatten dat ze niet goed genoeg waren voor de derde divisie. Dat gold ook voor De Dijk en Achilles '29, maar die wonnen ook allebei een keer van ons. Dat zegt dus weinig. Het spel, de aanwezigheid van spelers met overgewicht, de vele tegengoals, enzovoort zeggen wel wat. Eemdijk heeft heel het seizoen onderin gehangen en is nooit serieus in de buurt van een veilige klassering geweest. Dat er dan misschien wat eigen supporters zijn die zeggen dat het anders is, geloof ik best. Maar ze horen simpelweg bij de zes zwakste ploegen die tussen 2016 en 2019 in de derde divisie zaterdag hebben gespeeld. Neem dat maar van mij aan.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
De koplopers Eemdijk (0-0 tegen NSC) en SDC Putten (1-1 bij ACV) kregen gezelschap van Swift. Die ploeg won de Amsterdamse derby tegen De Dijk met 1-0. SC Genemuiden speelde gelijk tegen DETO Twenterand (1-1) en is vierde, op een puntje van de drie koplopers.

Buitenpost deed geen goede zaken. Volendam won simpel met 2-5. En HZVV gaf de overwinning van vorige week geen goed vervolg, want er werd met 2-1 verloren bij Purmersteijn.

Staphorst - Urk leek op voorhand een mooie wedstrijd en was dat misschien ook wel, maar goals zagen de toeschouwers niet: 0-0.

Tot slot won Berkum met 2-3 bij Flevo Boys Emmeloord.
 

SanMark.

Well-known member
Toch wel slecht van HZVV, in de jaren dat de semi prof divisie er nog niet tussen zaten was het een club dat pendelde tussen de eerste en hoofdklasse.

En nu is dat nog steeds zo dat ze de stap na middenmoot/ bovenkant hoofdklasse niet kunnen maken.
 

SanMark.

Well-known member
Even op de site van Buitenpost gekeken maar wat die presteren is toch zeer knap, een dorp van bijna 6000 inwoners jeugd allemaal binnen de eigen club ( dus geen combi met andere clubs) en dan nog twee A teams op de been brengen.

Netjes hoor.
 
Bovenaan