Hoofdklasse B zaterdag 2019/20

SanMark.

Well-known member
Ik denk, dat ze het bij HZVV goed doen als ze dit seizoen niet degraderen.
Voorlopig liggen ze nog op koers.
De club speelt toch ook met flink wat spelers uit de eigen jeugd en betaalt volgens mij niet veel, zeker niet vergeleken met enkele competitiegenoten of vergeleken met buurman vv Hoogeveen.
Bij mijn weten speelt daar slechts 1 speler afkomstig uit de eigen jeugd, maar die behoort wel tot de beste spelers : Thomas Reinders.
( moet ik begrijpen, dat de hoofdklasse geen semi-prof divisie is ? Vreemd. )

Hzvv is nooit een club geweest die grote bedragen heeft betaald, dus wat dat betreft is er de afgelopen 20 jaar niet zoveel veranderd.
 

SanMark.

Well-known member
Haalde ik hieruit:
"in de jaren dat de semi prof divisie er nog niet tussen zaten was het een club dat pendelde tussen de eerste en hoofdklasse."
Want waarom zou je anders zeggen dat er een semi-profklasse tussen hoofdklasse en Betaald Voetbal zit sinds de komst van de derde en tweede divisie en daarvoor niet ?
Maar whatever, maakt mij niet niet welke amateurclubs sommigen graag profclubs willen noemen en welke niet.

Dat is een aanname.

En het maakt je wel uit want je gaat er alle keren op in.
 

Unregistere

Well-known member
VoZ stuurt komend weekend een verslaggever naar Urk - Eemdijk. Spannend potje in de strijd om de periode.

1 Eemdijk 9-19 (+7)
2 Swift 9-19 (+5)
3 SDC Putten 9-19 (+2)
4 SC Genemuiden 9-18
5 NSC Nijkerk 9-16

Programma van de kanshebbers:

Urk - Eemdijk
Swift - SC Genemuiden
SDC Putten - Berkum
NSC Nijkerk - Flevo Boys Emmeloord

Zeg het maar!
 

Unregistere

Well-known member
Voor VoZ niet te hopen dat het echt 0-0 blijft in Urk, dan kunnen ze beter niet gaan. Ik heb zo'n idee dat Cesco met zijn SDCP wel eens stiekem de lachende derde kan zijn morgen.
 

Unregistere

Well-known member
Het werd geen saaie 0-0, maar een leuke 2-4. Swift won ook (1-0 tegen SC Genemuiden), SDC Putten verloor met 1-2 van Berkum. Eemdijk dus periodekampioen op basis van het doelsaldo.
 

SanMark.

Well-known member
Topamateurs ?

Als dit de topamateurs zijn dan is de tweede en derde divisie betaald voetbal ?
 

SanMark.

Well-known member
Mooi kunnen we in het vervolg deze klasses allemaal mooi semi prof niveau noemen. Heb je gelijk de scheids lijn.
 

Unregistere

Well-known member
Zo, toch een handelsmerk van Cesco geworden hoor, die late goals.

Wel zonde dat hij voor twee jaar had getekend, maakte hem iets te duur voor ge?nteresseerde clubs.
 

Unregistere

Well-known member
Gert Jan Karsten is volgend seizoen trainer van Urk. De nu nog bij HHC Hardenberg actieve oefenmeester tekende voor twee jaar.
 
Bovenaan