Hoofdklasse B zaterdag 2019/20

Unregistere

Well-known member
SDC Putten heeft het ook niet echt meer. Cesco en zijn mannen verloren weer, inmiddels gezakt naar plek tien.
 

De Groene Scout

Well-known member
De kopgroep wint hun duels. Eemdijk en Staphorst blijven de beste 2 en zullen het t.z.t. wel gaan uitmaken.
NSC Nijkerk - Buitenpost haalde het einde niet. Veel overtredingen, enkele rode kaarten en irritatie in het veld was genoeg voor de scheids om vroegtijdig onder de douche te stappen.
 

Unregistere

Well-known member
Oei, SDC Putten kreeg op de verjaardag van Cesco een pak slaag op Urk: 3-0. Dan smaakt die taart vanavond toch echt een stukje minder...
 

De Groene Scout

Well-known member
Top 3 maakt geen fout vandaag. Stand blijft hier dus ongewijzigd.
Onderin een 2e overwinning van Buitenpost uit bij DETO. Loopt niet lekker met de ploeg uit Vriezenveen; als er thuis tegen de nummer laatst al geen punten worden gepakt, dan kon het wel weer eens mis gaan
 

Unregistere

Well-known member
Cesco is het helemaal kwijt met zijn SDC Putten. Nu weer verlies tegen Swift (0-2). De Dijk won wel (1-2 bij Berkum) en dus komen de Amsterdammers er snel aan. Nog maar drie punten verschil tussen SDCP en de nummer dertien, die bovendien al naast nummer twaalf Flevo Boys Emmeloord is gekomen.

Toch een opmerkelijk verval voor Cesco en zijn mannen.
 

Unregistere

Well-known member
Hebben ze bij De Dijk een paar nieuwe spelers? Want die blijven winnen.

Viggo Waas heeft eindelijk de juiste tactiek gevonden. Ze gaan inmiddels als een speer, maar volgens mij met hetzelfde team als voor de winterstop.

SDC Putten gaat niet meer als een speer. Cesco en zijn mannen moeten serieus gaan vrezen voor de nacompetitie.
 

Unregistere

Well-known member
Buitenpost -1
NSC -3

Allebei -1 voor het staken van de wedstrijd, NSC kreeg extra straf omdat ze scheidsrechter Elissen beledigd hebben. Waarschijnlijk iets gezegd over zijn geringe lengte.

Voor Buitenpost niet prettig in de degradatiestrijd en ook NSC moet dus weer met een schuin oog naar beneden loeren.
 

Unregistere

Well-known member
SDC Putten nu op een P/D-plek. Toch wel een fikse tegenvaller voor Cesco en zijn mannen, zeker na de prima start.

En ze doen er bovenin allemaal dus weer alles aan om maar niet uit de leukste hoofdklasse te hoeven verdwijnen??
 

Unregistere

Well-known member
Ik snap het achterliggende idee wel (regionale tegenstanders), maar dat is dan ook de voornaamste en waarschijnlijk enige reden om zo'n uitspraak te doen. Je stelt het zelf al, deze competitie spreekt je aan omdat je de meeste clubs kent.

Mij spreekt deze competitie dan weer minder aan en dan zou ik zeggen dat A leuker is. Om dezelfde reden. Dus daarom vind ik die uitspraken altijd nogal betrekkelijk.

En ik kan moeilijk geloven dat winst van de districtsbeker, zeker nu de beste clubs al jaren niet meer meedoen aan dat toernooi, belangrijker zou zijn dan promoveren. Maar misschien zien ze dat in Staphorst inderdaad anders, dat kan uiteraard.
 

Unregistere

Well-known member
Ik geloof je direct, maar kan het me tegelijkertijd toch wel heel moeilijk voorstellen dat clubs écht zo denken. Zekers spelers willen volgens mij toch altijd het hoogst mogelijke bereiken. En die investeringen, dat valt toch allemaal nog wel mee? Bovendien laat een club als Harkemase Boys zien dat het prima mogelijk is om lekker mee te doen in de derde divisie, dus waarom zou Staphorst of SC Genemuiden etc. dat op voorhand niet kunnen?

En dat een bekerfinale leeft, snap ik nog wel. Alleen is de waarde van bekerwinst toch wel afgenomen nu de divisieclubs niet meer meedoen? En in mijn ogen heeft Staphorst dan wel echt de verkeerde prioriteiten gesteld destijds. Leuk dat ze de beker wonnen en daarna ook de landelijke beker, maar ik vermoed dat deelname aan de derde divisie ze meer had gebracht, zeker in dat eerste jaar. Toen deden er clubs mee die ze echt wel onder zich hadden kunnen doen, op basis van het elftal dat ik zelf heb zien spelen.

Trouwens, je kunt zoiets ook best combineren. Wij speelden in datzelfde jaar ook eerst de bekerfinale, wonnen die, en promoveerden vervolgens naar de derde divisie. Daarna was de pijp inderdaad wel redelijk leeg, mede in die halve finale bij Staphorst voor de landelijke beker toen. Maar dat vond niemand echt heel erg.

Daarom blijf ik het een beetje vreemd vinden, maar gezien het feit dat die clubs allemaal punten morsen (ook vorig seizoen) in de eindfase, ga ik bijna geloven dat ze inderdaad echt liever in de hoofdklasse blijven. In dat geval mogen we Eemdijk misschien al feliciteren, want die willen wel omhoog.
 

SanMark.

Well-known member
De mensen die NO 'spreekt' zijn natuurlijk niet de maatstaaf voor een club , en het is ook maar net hoe de vraagstelling is ,en hoe je dat wil uitleggen.
 

Unregistere

Well-known member
Kijk, zo wordt het inderdaad al iets logischer voor een buitenstaander.

Blijft toch jammer dat Staphorst het niet probeerde in 2016, want in dat jaar had je een unieke kans om te promoveren. En wie weet wat ze hadden kunnen laten zien, ook op basis van de duels die jij noemt. Al telt die wedstrijd tegen ons niet echt mee, wat mij betreft, want toen ging het er zeker voor ASWH niet écht meer om. Maar toch, Staphorst won hem uiteraard wel.
 
Bovenaan