Hoofdklasse B zaterdag 2018-19

Unregistere

Well-known member
En dat op de dag waarop Excelsior '31 met Derian Reinders van HHC Hardenberg weer een aanwinst presenteerde.

Elke week stuivertje wisselen bovenin, ben benieuwd waar we volgend seizoen naar toe mogen. Nu lijkt het weer Nijkerk te worden.
 

de waan

Well-known member
Sparta schijnt ook echt de beste ploeg te hebben. Hadden alleen lange tijd moeite met scoren. Dat gaat nu toch ook wel een stuk beter.

Club is qua uitstraling ook wel een divisieclub natuurlijk.
 

Unregistere

Well-known member
Prima sportpark inderdaad, voor zo ver ik me kan herinneren van ons laatste bezoek daar. Ook al zo'n dertien jaar geleden, waar blijft de tijd...
 

De Groene Scout

Well-known member
SVZW laat het lopen en heeft zich blijkbaar neergelegd bij een stapje lager.
20 minuten onderweg en 5-0 (!!!) achter tegen Staphorst.
 

De Groene Scout

Well-known member
Oei en daar halen wij een verdediger vandaan?

Die is voor de breedte; ik kan mij niet voorstellen dat hij na 10 jaar op een lager niveau zo weer kan aansluiten. Schat bijv. Mika Schrijver iets hoger in.

O ja, ook wel aardig DETO heeft gewonnen, dus ze zijn er nu echt wel zo goed als uit.
 

Joost

Well-known member
Vreemde dag voor een inhaalwedstrijd. Ik heb volgens mij nog nooit eerder een amateurwedstrijd op maandag gezien (m.u.v. 2e Paas en Pinksterdag).

Ik kan er ook geen goede reden voor vinden. Spurs v Ajax zou er een kunnen zijn maar de wedstrijd is vrij snel na afgelasting al op maandags gezet, toen moest Ajax v Juve nog gespeeld worden.
 

de waan

Well-known member
SVZW sleurt DETO ook nog even mee in haar val. 1-0 winst voor de ambitieuze maar falende club uit Wierden door een doelpunt in de 93e minuut.
 

De Groene Scout

Well-known member
Nu zullen ze er beiden inderdaad wel uit gaan. Zien ze elkaar in ieder geval terug komend seizoen. Alleen een stapje lager.
 

Unregistere

Well-known member
Je leest en hoort weleens dat de hoofdklasse B zo'n mooie competitie is, dat clubs liever niet promoveren naar die vervelende derde divisie. Dat het best kan kloppen, blijkt wel uit de titelrace. Die is namelijk heel spannend, want koploper Sparta Nijkerk liet gisteren punten liggen tegen DETO Twenterand.

Stand bovenin nu als volgt:

1 Staphorst 27-56 (+28)
2 Sparta Nijkerk 27-56 (+18)
3 Excelsior '31 27-55
4 AZSV 27-53
5 ACV 27-52

Programma:

Speelronde 28
ACV - Excelsior '31
SDC Putten - AZSV
Staphorst - Flevo Boys Emmeloord
SVZW - Sparta Nijkerk

Speelronde 29
AZSV - ACV
Sparta Nijkerk - Berkum
SVZW - Excelsior '31
WHC - Staphorst

Speelronde 30
ACV - Sparta Nijkerk
Berkum - AZSV
Excelsior '31 - Flevo Boys Emmeloord
Staphorst - CSV Apeldoorn

Zeg het maar, volgers. Wie is straks de sjaak en moet de mooiste en leukste competitie van alle divisies en hoofdklassen verplicht inruilen voor de derde divisie?
 

de waan

Well-known member
Je snapt niet waarom, maar bij Sparta Nijkerk baalden ze toch wel heel erg van het gelijke spel. Zal wel door die zondaginfiltrant Speelziek komen.
 

Unregistere

Well-known member
Dat moet bijna wel ja. Op basis van het programma gaat ACV een bepalende rol spelen lijkt mij. Treffen in elke wedstrijd een andere titelkandidaat. Staphorst lijkt voor mij - zeg ik als buitenstaander, want ik kan de kracht van deze teams niet heel goed inschatten en moet me dus op de ranglijst baseren - het minst zware programma te hebben.
 

De Groene Scout

Well-known member
Inhaalpotje Berkum - DETO werd zojuist 1-2.
DETO dus nog in beeld om rechtstreekse degradatie te voorkomen. Ze hebben WHC en CSV weer in het vizier.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het doek valt definitief voor SVZW. 3-4 verlies en met nog 2 duels te spelen is het dus gebeurd.
Bovenin blijft het ongekend spannend. Staphorst speelde gelijk en zakt daardoor naar plaats 3.
Sparta Nijkerk en Excelsior'31 nu met 59 en 58 bovenaan; Staphorst volgt met 57 punten.
 

Unregistere

Well-known member
Zie je, ze willen echt niet promoveren uit wat, tenminste op basis van wat je weleens hoort, de mooiste competitie is. Al die koplopers verspelen gelijk punten zodra ze bovenaan komen te staan.
 
Bovenaan