Hoofdklasse B zaterdag 2018-19

Unregistere

Well-known member
Urk-ACV.jpg

Nicolet, Shona en Diana. Ze mochten dus weer eens als triootje opdraven?
 

noordooster

Well-known member
De eerste 2 had ik enkele malen vaker in actie gezien. Diana niet.
Mooi dat steeds meer dames dit niveau ook aan kunnen.

Een jaar of 2, 3 terug zag ik Sjoukje de Jong uit Vegelinsoord een hoofdklassewedstrijd van MSC leiden. Dat deed ze prima.

En gisteren zag ik bij Staphorst mevrouw Hoogendijk als grensrechter. In weer en wind , maar met korte mouwtjes. Wat een bikkel.
 

Unregistere

Well-known member
Diana vlagt al langer op dit niveau, ook in de derde divisie. Wij hebben haar al diverse keren gehad. Ze is vaak gekoppeld aan de scheidsrechters Berben en Henshuijs.

Wel aardig dat die drie uitgerekend in Urk de leiding hadden. Moet toch wel een schokje zijn geweest voor de verstokte aanhang daar of zou dat tegenwoordig wel meevallen?
 

noordooster

Well-known member
Wel aardig dat die drie uitgerekend in Urk de leiding hadden. Moet toch wel een schokje zijn geweest voor de verstokte aanhang daar of zou dat tegenwoordig wel meevallen?

Ik denk dat het bij Urk erg meevalt. Het dorp is nog steeds erg christelijk, er wordt daar veel gestemd op de Christen Unie en het CDA.
En die partijen staan volgens mij niet echt bekend als vrouw-onvriendelijk.

In Staphorst is de SGP de grootste partij. Ik had het er gisteren nog met een Staphorst- aanhanger over. De aanhangers van deze partij hebben veelal erg conservatief-traditionele denkbeelden over de rol van vrouwen. Maar juist deze streng-christelijke mensen hebben weinig op met competatief sporten en laten zich bij het plaatselijke voetbal ook nauwelijks zien.
( En dat zal bij de SGP-aanhang op Urk niet anders zijn )
 

Unregistere

Well-known member
Zit ook wel wat in natuurlijk, dat de mensen die er het meest op tegen zijn, het ook niet hebben gezien. In elk geval is duidelijk dat Nicolet echt nooit het veld betreedt zonder felrood gestifte lippen.
 
Komend weekend worden er maar liefst 2 wedstrijden om 18.00u gespeeld.
Flevo Boys - Urk & SDC Putten - Sparta Nijkerk.

Het kan dus wel, spelen met flexibele tijdstippen! Dan kan mixen en spelen op deze tijden ook!
 

noordooster

Well-known member
Komend weekend worden er maar liefst 2 wedstrijden om 18.00u gespeeld.
Flevo Boys - Urk & SDC Putten - Sparta Nijkerk.

Het kan dus wel, spelen met flexibele tijdstippen! Dan kan mixen en spelen op deze tijden ook!

Wanneer clubs met wederzijds goedvinden besluiten af te wijken de standaard aanvangstijd is daar niet zoveel op tegen, lijkt mij.
Maar wanneer 1 van beide dat eenzijdig kan beslissen is het een ander verhaal.
Het blijven sporadische uitzonderingen, dat in de zaterdagcompetities clubs samen besluiten om 18.00 uur te spelen.
In een enqu?te geeft een grote meerderheid van de clubs aan, dat spelen om 14.30 uur ( eventueel 14.00 of 15.00 uur ) de voorkeur geniet.
 

noordooster

Well-known member
Bij sv Urk , de nr 4 in za hoofdklasse B, blijven alle huidige selectiespelers ook komend seizoen voor de club spelen.
Gezien de vele mutaties bij andere top amateurclubs lijkt me ook wat dit betreft, sv Urk wel een uitzondering.
 

noordooster

Well-known member
Koploper Staphorst ziet de voorsprong wat slinken.
Zelf komen ze niet verder dan 1-1 bij AZSV , terwijl bv Excelsior '31 wel wint ( van DETO )
 

De Groene Scout

Well-known member
Koploper Staphorst ziet de voorsprong wat slinken.
En de voorsprong is weg. Vandaag verloren van DUNO, terwijl Sparta Nijkerk en Excelsior'31 wel wonnen.
Ook ACV won, wordt nog een spannend slot.

Onderin opnieuw een kansloze nederlaag voor SVZW. Trainer weet het ook niet meer en bedenkt wekelijks een nieuwe fantasie-opstelling. De spelers zijn er wel klaar mee en laten het lopen volgens insiders.
 

Abubakari

Well-known member
B?tenpost mag ook wel weer eens wat punten gaan pakken, voor de winterstop redelijk safe maar in de laatste 5 wedstrijden maar 1 punt.
 

de waan

Well-known member
Als je bij CSV, waar spelers elkaar op de training een beenbreuk schoppen, al niet weet te winnen wordt het wel een lastig verhaal.
 

Unregistere

Well-known member
Da's toch wel een bijzondere kwestie bij CSV. Lijkt meer dan een iets te fel trainingspartijtje in elk geval.

En klopt helemaal hoor, bij VoZ volgen ze Shona op de voet.
 

de waan

Well-known member
Als bestuurders met van die wollige statements komen weet je dat er iets goed fout zit.

Zou des te bijzonderder zijn als ze het toch redden. Ik gun het de jonge trainer Jeroen Burghout wel.
 
Bovenaan