Hoofdklasse B zaterdag 2018-19

De Groene Scout

Well-known member
Staphorst de nieuwe koploper na een 2-1 winst op SDC.
De topper tussen Urk en Excelsior'31 bleef onbeslist; het werd 1-1.
Sparta N verloor van Genemuiden en ook ACV kwam niet tot winst (1-1 bij WHC)
AZSV won wel en sluipt ook dichterbij.

Spannend bovenin:
Staphorst 17-35
Urk 18-35
Excelsior'31 17-33
Sparta N. 17-33
ACV 18-33
AZSV 17-31
 

noordooster

Well-known member
Hoewel sommige supporters liever willen, dat hun club in deze mooie spannende za HB blijft, zou ik het wel mooi vinden als Staphorst kampioen wordt.
Ik ben wel benieuwd of het nieuws dat het eenjarig contract met trainer van Toor niet verlengd wordt, nog negatief gaat uitpakken.
Als Urk kampioen wordt zou dat ook bijzonder zijn. Nu al de enige hoofdklasser die het puur met alleen eigen jongens doet. In de derde divisie zou dat helemaal uniek zijn. En een wereldprestatie van Richard Karrenbelt .
 

noordooster

Well-known member
In de spannende za HB werd Urk koploper na 1-2 winst tegen Berkum.
De nrs 2 en 3 Staphorst en Excelsior '31 hebben beide 2 punten minder , maar ook 1 wedstrijd minder gespeeld.
Staphorst kwam niet verder dan 1-1 tegen laagvlieger DETO.
ACV won van DUNO en volgt Urk op twee punten. En Sparta Nijkerk staat 4 punten achter Urk met 1 wedstrijd minder gespeeld.
 

Unregistere

Well-known member
Het ambitieuze DUNO D. draait geen goed seizoen. Na de winterstop werden tot nu toe alle competitieduels verloren en daardoor staat de ploeg, die gezien de selectie in staat moest worden geacht bovenin mee te draaien, tegenvallend op de elfde plaats in de hoofdklasse B. Het bestuur greep in en heeft trainer Lodewijk de Kruif ontslagen.

Ex-prof Jan Oosterhuis is aangesteld als zijn vervanger. Hij is vanavond al begonnen.
 

noordooster

Well-known member
Ik zag net de samenvatting op ACV tv van hun laatste wedstrijd.
Zo slecht leek DUNO niet te spelen, maar als de resultaten tegenvallen is de trainer vaak de klos.
Zeker wanneer ze er wat meer van verwacht hadden.
 

Unregistere

Well-known member
DUNO D. boekt onder interim-trainer Jan Oosterhuis direct een overwinning: 3-1 tegen WHC.

Ook SDC Putten, de nieuwe club van onze trainer Cesco Agterberg, won met 3-2 van Flevo Boys Emmeloord. Agterberg hoopt trouwens dat het mixen komend seizoen al een feit is en SDCP zou daar als club ook niet onwelwillend tegenover staan.
 

De Groene Scout

Well-known member
Staphorst wint ook het inhaalduel en heeft nu een klein gaatje op Urk en Excelsior'31, die beide nog wel een duel tegoed hebben.
Onderin won WHC knap van Genemuiden en verloor SVZW opnieuw. Het Chelsea uit het Oosten staat hierdoor weer onderaan.
 

noordooster

Well-known member
Vanmiddag geweest bij Staphorst - Excelsior '31.
Uitslag 2-0 , doelpunten in de eerste en de laatste minuut.
Het was meer spannend dan goed. De harde wind maakte het ook moeilijk.
Uiteindelijk een verdiende winst . Staphorst heeft nu een gat van 5 punten met de nr 2.
Ook nu weer hoorde ik om me heen, dat het voor Staphorst aantrekkelijker zou zijn in de aantrekkelijke za HB te blijven, dan te promoveren naar de derde divisie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ook nu weer hoorde ik om me heen, dat het voor Staphorst aantrekkelijker zou zijn in de aantrekkelijke za HB te blijven, dan te promoveren naar de derde divisie.
Als ze dat vinden, dan moeten ze minder goed hun best doen en vaker verliezen.

Onderin overigens prima resultaten voor WHC en DETO (beide winst. Hierdoor had SVZW vandaag dus niets aan het ene behaalde puntje. Het ziet er met de week beroerder uit voor De Zwaluwen.
 

noordooster

Well-known member
Als ze dat vinden, dan moeten ze minder goed hun best doen en vaker verliezen.

Onderin overigens prima resultaten voor WHC en DETO (beide winst. Hierdoor had SVZW vandaag dus niets aan het ene behaalde puntje. Het ziet er met de week beroerder uit voor De Zwaluwen.

Ik denk niet, dat de club er zo over denkt, maar van supporters heb ik het meermaals gehoord.
2 ( of 3 ? )Jaar geleden speelde Staphorst nacompetitiewedstrijden voor promotie.
De laatste tegenstander was Lisse. Thuis won Staphorst, Voor de wedstrijd in Lisse speelde Staphorst nog de noordelijke bekerfinale voor een paar duizend toeschouwers in Genemuiden. Een conditie vretende wedstrijd die uiteindelijk gewonnen werd.
In Lisse werd men tenslotte vooral conditioneel afgetroefd.
Ook toen hoorde ik van Staphorsters dat ze het niet erg vonden in za HB te blijven en dat het winnen van de noordelijke districtsbeker tegen Genemuiden belangrijker was dan promoveren naar de derde divisie.

Mooi dat Buitenpost in extremis een puntje pakt bij SVZW. Ik hoop echt dat deze debutant erin blijft.
 

Mug

Member
A.s zaterdag , de polder derby. Flevo Boys - Urk , aanvang 18.00 uur. Hier moet ingegrepen worden . Het is toch veel prettiger om 's middags te gaan kijken. Wie bedenkt nou zoiets .
 

noordooster

Well-known member
Misschien moet om 14.30 uur, net als bij Alcides, de A1 of de B1 op het hoofdveld spelen ?
Overigens wordt in za HB in ongeveer 99,9 % van de gevallen nog gewoon afgetrapt om 14.30 of 15.00 uur.

Overigens speelde ook MSC vorig seizoen enkele wedstrijden op de vroege zaterdagavond.
Dat was bepaald niet een succes.
Zelfs op zondagmiddag komen er daar nog meer toeschouwers
 

de waan

Well-known member
Urk-ACV.jpg
 
Bovenaan