SanMark.
Well-known member
Hier bevestig jij toch wat ik al ( vanaf het begin) gemeld heb, dat het jeugdbeleid bij Staphorst een wassen neus is en dat je met zo'n beleid nooit 5 a 6 eigen spelers bij de eerste 11 kunt krijgen. En dan kun je wel melden dat je op eigen jeugd inzet maar hoe wil je dat dan doen als er niets geregeld is ? En dat zien de andere leden dus ook, die in directe zin niets met de eerste en tweede selectie te maken hebben. Dat er tonnen naar de spelers van buiten gaan maar dat er niet eens een goede jeugdopleiding op poten gezet kan worden.Dat is denk ik nu niet meer het geval, want het A1 team bungelt ergens onderaan in de hoofdklasse.
Dat A-junioren gelokt worden met geld of goederen gebeurt en gebeurde trouwens meer.
Bijv. vv Hoogeveen stroopte jarenlang de de omgeving af om maar een zo goed mogelijke A1 te krijgen en onlangs las ik een positief stukje over de A junioren van Achilles 1894 uit Assen, waarop direct allemaal reacties kwamen dat Achilles al die A-spelers had weggehaald bij clubs in de buurt, die daar dan weer niet zo blij mee waren.
Ik heb me laten vertellen dat de groep mensen uit het dorp die tegen prestatieve wedstrijdsport is , en daarom ook nooit bij Staphorst 1 zou gaan kijken, toch wat groter is .
Ik denk niet dat die groep zo heel veel groter is. Ten eerste heb je ook mensen die niet van voetbal houden en niet komen kijken. En zoals gezegd als je kijkt naar de achternamen bij Staphorst kom je daar zeer veel Staphorster namen tegen.
Als je het stuk van die SGP wethouder (?) terug leest over IJhorst is die in eerste instantie tegen voetbal op zondag , maar voetballen in competitie verband op de zaterdag was eigenlijk ook een no go. Dat gaat dus niet alleen over het eerste team maar over al het competitie voetbal.
Dat zijn dan inderdaad vaak mensen die SGP, in Staphorst de grootste partij, stemmen . Die partij heeft heel weinig op met wedstrijdsport. Dat er in Staphorst pas in 1959 een voetbalclub werd opgericht zal daar ook in meegespeeld hebben, neem ik aan.
Maar ook bij deze mensen in Staphorst verandert de kijk op voetbal geleidelijk.
Bij die mensen veranderd er niet zoveel qua kijk op voetbal, die groep gaat geleidelijk aan dood, en daar komen steeds minder die hards voor terug.