Hoofdklasse B zaterdag 2017-2018

SanMark.

Well-known member
Ik ken niet de achtergrond van alle jongens, dus pin me er niet op vast, maar zijn bv Timmerman, Brakke, Mijnheer, Kin, Crediet, Heuvelman, Wind en Schra geen Staphorsters ?

Heuvelman Vitesse , Kin Genemuiden, Schra Rouveen. Brakke is een echte Staphorster. Mijnheer komt van oorsprong volgens mij ook van Rouveen . Timmerman is wel een echte Staphorster naam. Crediet geen flauw idee. Wind volgens mij ook een Staphorster.

Het tweede van Staphorst staat bovenaan in de noordelijke reserve hoofdklasse. Zitten daar geen Staphorsters in ?

Staphorst is best wel een aardig grote club, dus als je een eerste team vol met spelers van buiten hebt ( Uitgezonderd Brakke en misschien nog 1 of 2), dan kun je een heel mooi elftal samenstellen voor het tweede van Staphorst met bijna alleen maar eigen spelers. Alleen vraag ik mij af hoe lang zij dat nog volhouden want als de A gaat degraderen komt er dus geen of zeer weinig aanwas van de jeugd voor het tweede team.
 

noordooster

Well-known member
Ik zou het trouwens best wel verrassend vinden als Eemdijk kampioen wordt. Die ploeg werd volgens mij vooraf nergens echt getipt als titelkandidaat.

Inderdaad verrassend en door weinigen getipt.
Ook geen ploeg die een traditie heeft in de top van het amateurvoetbal.
Voor de top van het amateurvoetbal in Noord en Oost zou beter Genemuiden kampioen kunnen worden , zeker als ook ACV en/of ONS nog degradeert.
 

Mug

Member
Dat statement viel mij ook op. Blijkt een wassen neus te zijn.

Dat noem ik een worst voor houden. MSC heeft daar ook een handje van. Jeugdspelers binnenhalen en het hele jaar op de bank zitten. Staphorst heeft een goed vangnet, maar bij MSC mag je dan met de veteranen meedoen.
 

de waan

Well-known member
Morgen voor de krant naar de degradatiekraker Huizen-CSV Apeldoorn. Leuk potje om te volgen, want de druk zal er vol op zitten. Tevens mijn eerste bezoekje aan Huizen.
 

Unregistere

Well-known member
Morgen voor de krant naar de degradatiekraker Huizen-CSV Apeldoorn. Leuk potje om te volgen, want de druk zal er vol op zitten. Tevens mijn eerste bezoekje aan Huizen.

Lekker veel goals gezien in elk geval, 3-4! :duim: Zag dat je de beste tribune ook al had gevonden. Benieuwd naar je verdere belevenissen.

Koploper Eemdijk maakte geen fout: 6-0 tegen Zuidvogels. Blijven dus vijf punten voor staan op de amateurs van Ajax (0-4 bij NSC) en SC Genemuiden (2-1 tegen Excelsior '31).
 

de waan

Well-known member
Nou ja, het was een vermakelijk potje dus. CSV was voetballend veel en veel beter dan een armetierig Huizen dat alleen maar de ballen naar voren roste. Alleen toen het vlak voor rust uit het niets 2-3 werd, werd wel duidelijk waarom ook CSV in de problemen zit, want die gingen daarna bijna aan de zenuwen ten onder.

Mooi, nieuw sportpark, maar daardoor ook wel weer erg klinisch. Miste dan ook een beetje de gezelligheid. Mooie tribune ook inderdaad, maar veel te groot voor een club als Huizen lijkt me. Dan is een tribune met 300 of 400 plaatsen toch wel een stukje knusser.

Publieke belangstelling viel me nog alleszins mee, gezien de toch vrij deplorabele staat van Huizen. Ik telde er zo'n 425, waarvan de meesten lekker in het zonnetje stonden.
 

Unregistere

Well-known member
Ik bedoelde vooral die twee mannetjes op het bankje. Maar dank voor je verslagje. Wat je schrijft over het klinische herken ik wel, viel me vorig seizoen ook op toen wij daar speelden. En het is er met Huizen nog niet beter op geworden in elk geval na de degradatie uit de derde divisie. Ook Assink kan de boel niet redden dus.
 

Unregistere

Well-known member
Je hebt het laatste kunstje van Assink gezien in elk geval:

Het bestuur van de s.v. Huizen en onze hoofdtrainer, Erik Assink, zijn beide ontevreden en teleurgesteld over de prestaties van het eerste elftal en zien toekomstgericht onvoldoende perspectief om in de huidige setting door te gaan. Ondanks de intentie om ook na dit seizoen met Erik als hoofdtrainer verder te gaan en met pijn in het hart, zijn het bestuur en Erik tot het besluit gekomen, dat Erik per direct stopt als hoofdtrainer van de s.v. Huizen.

Het bestuur gaat met Erik in gesprek om vast te stellen of en in welke hoedanigheid Erik inhoud kan geven aan de andere intenties op voetbaltechnisch gebied binnen de s.v. Huizen.

Van de site van Huizen.
 

noordooster

Well-known member
Gelijk winst bij Urk inderdaad. Zal noord-ooster tegenvallen, die was nogal Assink-minded.

Ik had inderdaad tot enkele jaren geleden een aardig hoge pet op van Assink als trainer.
En zijn staat van dienst bij clubs als Drachtster Boys, IJsselmeervogels, Sparta Nijkerk en GVVV vond ik ook nogal indrukwekkend. ( Qua prestaties en aantal jaren in dienst )
Wat hij de laatste jaren presteert met SVZW en Huizen valt tegen , net als trouwens zijn columns op VoZ.
Aan zijn uitspraken , bijvoorbeeld ook na afloop van wedstrijden , kon ik niet merken dat hij er erg mee zat dat de prestaties tegenvielen.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
HZVV speelde 2-2 bij Sparta Nijkerk na 2x voor te hebben gestaan.
Op zich geen gek resultaat, maar wel sneu dat de gelijkmaker vlak voor tijd viel, gemaakt door Junior Albertus, ex Emmen, WKE en HHC.
( bij HHC kreeg hij geen nieuw contract )
Genemuiden won bij Staphorst en blijft daardoor nr 2.
Staphorst kan zich helemaal richten op het voor de derde keer in successie winnen van de districtsbeker.
 

De Groene Scout

Well-known member
De spanning komt toch nog weer terug.
Eemdijk verloor in eigen huis van Berkum.
Genemuiden won met 6-0 van de Zuidvogels en komt nu op 2 punten.
Ajax en Berkum liggen nog een beetje op de loer.

Eemdijk 27-52
Genemuiden 27-50
Ajax 27-47
Berkum 26-46
 

noordooster

Well-known member
Mooi dat HZVV won van Urk, maar de stand op de ranglijst blijft zorgelijk temeer omdat AZSV en NSC ook wonnen.
Kijkend naar de top 4 , zie ik Genemuiden het liefst kampioen worden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Berkum wint het inhaalduel bij NSC Nijkerk en schuift door naar plaats 3. Het is nog zeker niet beslist in zaterdag B. Nog 4 kanshebbers voor de titel.
 

noordooster

Well-known member
En doordat AZSV en CSV Apeldoorn punten pakten, zakt HZVV onder de p/d streep.
En het is niet onwaarschijnlijk, dat met de inhaalduels van zat. 5 mei, de situatie er voor de club uit Hoogeveen nog slechter uitziet.
 

noordooster

Well-known member
Staphorst speelt een ietwat anoniem seizoen.
Op dit moment staan ze 6e en veel hoger zal het niet worden.
De afgelopen jaren eindigde de club regelmatig als 2e of 3e in de hoofdklasse en deden ze lang mee voor promotie en ook waren ze succesvol in het bekertoernooi.
Alleen in 2015 konden ze dank zij de net op tijd herstelde Martin van t Ende ternauwernood degradatie ontlopen.

De selectie voor komend seizoen gaat er flink anders uitzien.
Ik vind het moeilijk te voorspellen of ze er sterker op worden.
 
Bovenaan