bqandy
Well-known member
Welke van deze clubs hebben de ambitie om de derde divisie te halen? Heb namelijk wel eens begrepen dat dit bij Staphorst eigenlijk helemaal niet zo het geval is.
Genemuiden en Excelsior'31 vermoed ik.
Welke van deze clubs hebben de ambitie om de derde divisie te halen? Heb namelijk wel eens begrepen dat dit bij Staphorst eigenlijk helemaal niet zo het geval is.
Excelsior'31 vermoed ik.
Zo dat is aardig wat.
Welke namen stappen op , en heeft dat allemaal verband met van 't Ende ?
Ze zullen niet allemaal daar verband mee hebben, maar er is vast ergens een verband. Weet alleen niet of het de kip er eerder was of het ei. Oftwel, Van 't Ende kon komen omdat er iemand weg ging of andersom.
De eerste is overigens nu officieel. Van der Burg gaat naar DVS'33
Opvallend inderdaad. Dan is hij er dus een beetje klaar mee, wellicht ook door zijn mislukte avontuur bij de Blauwen? Of zit er geld bij die club?
Toch is het volgens Van Schooten vanzelfsprekend dat hij flink daalt. Zijn toekomst bij de politie - hij is in opleiding voor hoofdagent - gaat voor. Evenals zijn priv?leven. ,,Ik heb het wel gezien in de top van het amateurvoetbal. Na acht jaar bij drie grote clubs - NSC Nijkerk, CSV Apeldoorn en Spakenburg - is het mooi geweest."
Bovendien is hij een man van zijn woord, benadrukt hij. ,,Toen ik nog bij Robur et Velocitas speelde, was Niels Holdijk mijn teamgenoot. Daar werden wij de beste vrienden. Nadat we er weggingen, hebben we tegen elkaar gezegd dat we ooit weer samen zouden spelen. Bij welke club maakte niet uit." Het is Alexandria, waar Holdijk bestuurslid is.
Hoezo ?
Hoe het de laatste twee a drie jaar is, weet ik niet echt maar ervoor weet ik wel dat veel spelende leden vonden dat de rest van de club 'verwaarloosd' werd ten opzichte van het eerste en tweede team.Dat er onder de leden ook een tweedeling is over het halen en betalen van spelers wist ik niet, maar misschien heeft het opstappen van die bestuursleden ook daar wel mee te maken.
Ach dat vind ik altijd zo'n marketing praatje, maak het maar eens waar dan. Dat begint dus al door een goede jeugdopleiding op poten te zetten.De mededeling van de voorzitter over het inpassen van eigen jongens kon hier ook wel mee te maken hebben.
Dat denk ik ook niet, een paar jaar terug leek het er even op dat ze een stap terug zouden doen maar toen kwam er op eens weer geld beschikbaar, dus zolang het sponsorcollectief genoeg geld blijft inbrengen zullen ze zo hoog mogelijke willen spelen. Vergelijkbaar met een Harkema.Verder heb ik nog niet echt het idee dat Staphorst wat stappen terug gaat doen t.o.v. de afgelopen jaren. Jij wel ?
Nee , dat is misschien maar 5% van het dorp. Lang niet iedereen die SGP stemt is tegen voetbal. Zeker als je kijkt bij de club zie je genoeg namen voorbij komen die van oudsher in Staphorst wonen. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat er geen enkele donkere speler rondloopt bij Staphorst.Dat men in het dorp niet veel moet hebben van mensen van buiten leeft toch vooral bij de groep die juist niet zoveel op heeft met prestatief sporten en die veelal ook niet erg betrokken is bij de voetbalclub ?