Hoofdklasse B zaterdag 2017-2018

De Groene Scout

Well-known member
Excelsior'31 vermoed ik.

Nee, niet meer. Nadat daar de geldkraan ook grotendeels is dichtgedraaid en ze het steeds vaker doen met eigen jongens of spelers uit de regio is de drang minder geworden. Zeker ook doordat de 3e divisie zich grotendeels niet in de regio afspeelt en de huidige hoofdklasse wel. Mochten ze per ongeluk een keer promoveren is dat geen ramp, maar de echte drang is er niet meer.

G

Gast

Guest
Zo dat is aardig wat.

Welke namen stappen op , en heeft dat allemaal verband met van 't Ende ?

Ze zullen niet allemaal daar verband mee hebben, maar er is vast ergens een verband. Weet alleen niet of het de kip er eerder was of het ei. Oftwel, Van 't Ende kon komen omdat er iemand weg ging of andersom.
De eerste is overigens nu officieel. Van der Burg gaat naar DVS'33.

G

Gast

Guest
Ze zullen niet allemaal daar verband mee hebben, maar er is vast ergens een verband. Weet alleen niet of het de kip er eerder was of het ei. Oftwel, Van 't Ende kon komen omdat er iemand weg ging of andersom.
De eerste is overigens nu officieel. Van der Burg gaat naar DVS'33

Update - Ook het vertrek van Rosink is definitief. Heeft nog geen nieuwe club.

En daar is nummer drie al. De Boer terug naar Urk.

En de eerste aanwinst. Jordi Lemmens komt over van VV Berkum.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
CSV Apeldoorn en trainer J?rgen Schefczyk zijn per direct uit elkaar. Ze staan veertiende en het bestuur heeft er onvoldoende vertrouwen in dat de Duitser nog de juiste man is. Was er pas bezig aan zijn eerste seizoen.

G

Gast

Guest
Koster blijft wel bij Staphorst. Gingen meerdere verhalen over.
Ook Veldmate blijft.
De belangrijke pionnen waar nog niks over gemeld is: Reuvers, Mijnheer, Uuldriks en Heuvelman.

G

Gast

Guest
Apeldoorn CSV 1 - 0 Zuidvogels
AZSV 3 - 1 NSC
HZVV 1 - 1 SDC Putten
Ajax afc 2 - 2 Staphorst
Urk 3 - 0 Genemuiden SC
Huizen 0 - 1 Eemdijk
Sparta Nijkerk 0 - 0 Excelsior 31
DFS Opheusden 0 - 2 Berkum

Behalve de klinkende zege van Urk, geen verrassende uitslagen. Urk heeft de weg omhoog gevonden en ik verwacht dat zij zich in de middenmoot gaan nestelen. Rechtstreekse degradatie lijkt voor Huizen onvermijdelijk en ook NSC zie ik de dans niet meer omspringen. Het gevecht om de nacompetitie plekken onderin zal enorm spannend worden en ook de titelrace gaat ontzettend leuk worden. Mijn verwachting om dit moment:

Bovenste plaatsen:
1. Staphorst
2. Genemuiden
3. Eemdijk

Onderste plaatsen:
13. Apeldoorn
14. Zuidvogels
15. NSC
16. Huizen

Wat zijn jullie verwachtingen op dit moment?

de waan

Well-known member
In de categorie opmerkelijk: Richard van Schooten (kwam deze winter terug van Spakenburg naar CSV Apeldoorn) gaat komend seizoen spelen voor Alexandria, een club die al zo'n beetje is gedegradeerd naar de 5e klasse.

Overigens 1: Qua hoeveelheid tattoo's past Van Schooten ogenschijnlijk wel bij Alexandria
Overigens 2: Andy van der Meijde dook vorig jaar ook nog even op als speler bij Alexandria

Unregistere

Well-known member
Opvallend inderdaad. Dan is hij er dus een beetje klaar mee, wellicht ook door zijn mislukte avontuur bij de Blauwen? Of zit er geld bij die club?

De Groene Scout

Well-known member
DFS doet een poging om 2 weglopers van Achilles'29 alsnog speelgerechtigd te krijgen dit seizoen.
Gaat om Marijn de Kler en Mart Raterink. De coach van DFS en tevens de zaakwaarnemer van beide spelers (Scott Calderwood) verwacht dat het goed komt. Ik heb nog wel wat twijfels. Hij heeft eerst geprobeerd ze elders onder te brengen, maar niemand wil ze blijkbaar, dan pikt hij ze zelf maar op.

de waan

Well-known member
Opvallend inderdaad. Dan is hij er dus een beetje klaar mee, wellicht ook door zijn mislukte avontuur bij de Blauwen? Of zit er geld bij die club?

Uit het stukje in de krant van vandaag:

Toch is het volgens Van Schooten vanzelfsprekend dat hij flink daalt. Zijn toekomst bij de politie - hij is in opleiding voor hoofdagent - gaat voor. Evenals zijn priv?leven. ,,Ik heb het wel gezien in de top van het amateurvoetbal. Na acht jaar bij drie grote clubs - NSC Nijkerk, CSV Apeldoorn en Spakenburg - is het mooi geweest."

Bovendien is hij een man van zijn woord, benadrukt hij. ,,Toen ik nog bij Robur et Velocitas speelde, was Niels Holdijk mijn teamgenoot. Daar werden wij de beste vrienden. Nadat we er weggingen, hebben we tegen elkaar gezegd dat we ooit weer samen zouden spelen. Bij welke club maakte niet uit." Het is Alexandria, waar Holdijk bestuurslid is.

De Groene Scout

Well-known member
Genemuiden wint de topper van Ajax amateurs met 3-1 en blijft bovenaan. Ajax likt uitgeschakeld voor de titel. Dat geldt ook voor Excelsior'31 dat thuis met 0-2 van Huizen verloor. Huizen legt zich dus nog niet neer bij degradatie.
Nummers 2 en 3 wonnen ook. Stand een beetje scheef maar lijkt te gaan tussen Genemuiden, Eemdijk en Berkum.
Genemuiden 20-38
Eemdijk 19-35
Berkum 18-33

de waan

Well-known member
Als dit het is, blijft het Nederlands voetbal dus stilstaand water. Lijkt me niet bepaald een goede ontwikkeling.

Unregistere

Well-known member
En ineens staat Eemdijk gedeeld eerste na de winst bij CSV Apeldoorn in een inhaalduel vandaag. 38 uit 20, net als SC Genemuiden. Berkum, dat met 0-1 bij Zuidvogels won, staat nu derde met 36 uit 19 en is dus de virtuele koploper.

SanMark.

Well-known member
Het 'eigen jongens' beleid is natuurlijk lachwekkend, want speel je er een paar jaar voor dik geld, word je al als eigen jongen gezien. Daarnaast werd in het verleden ( misschien nog wel steeds maar dat weet ik niet), jongens van een jaar of 16 a 17 gelokt met een scooter om bij Staphorst te komen voetballen. Sneue was toen ook nog dat zelfs met jongens van buiten Staphorst nauwelijks een volwaardige 11 tal samen te stellen was.

Als club zijnde heeft Staphorst een behoorlijk aantal jaren op zijn gat gelegen met alle aandacht en geld voor de eerste selectie.

Wat ik dan wel weer knap vind is de belangstelling van het publiek blijvend is want die kunnen zich aan de ene kant niet herkennen in het koopteam wat in het veld staat maar aan de andere kant komen ze twee wekelijks wel op de wedstrijden af. En zo'n dure huishouding kost ook een smak met geld die elk jaar weer opgehoest word door het sponsorcollectief.

SanMark.

Well-known member
Ik bedoel meer dat er binnen de club best wel een twee deling is over veel betalen en spelers van buiten halen die het sponsorhome niet uitkomen na de wedstrijd of minder betalen en de rest van de club beter te onderhouden van het vrijgekomen geld.

Bovenstaande leeft dus bij de supporters een stuk minder want die komen wel opdagen dan bij de leden van de club. Verder vind ik het opvallend dat voor zo'n klein dorp het totaal niet leeft dat er meer spelers vanuit de eigen club op het veld staan bij het eerste elftal. Want het is echt een ons kent ons dorp en van mensen van buiten moeten ze normaal niet zoveel hebben.

SanMark.

Well-known member
Dat er onder de leden ook een tweedeling is over het halen en betalen van spelers wist ik niet, maar misschien heeft het opstappen van die bestuursleden ook daar wel mee te maken.
Hoe het de laatste twee a drie jaar is, weet ik niet echt maar ervoor weet ik wel dat veel spelende leden vonden dat de rest van de club 'verwaarloosd' werd ten opzichte van het eerste en tweede team.

De mededeling van de voorzitter over het inpassen van eigen jongens kon hier ook wel mee te maken hebben.
Ach dat vind ik altijd zo'n marketing praatje, maak het maar eens waar dan. Dat begint dus al door een goede jeugdopleiding op poten te zetten.
Als ik nu op de site kijk, co?rdinator A en B vacant, al jaren geen speler uit de jeugd echt door gebroken en wat er is doorgebroken komt nog van buiten Staphorst ook. Dus het is mij een raadsel wat je dan wil inpassen.

Verder heb ik nog niet echt het idee dat Staphorst wat stappen terug gaat doen t.o.v. de afgelopen jaren. Jij wel ?
Dat denk ik ook niet, een paar jaar terug leek het er even op dat ze een stap terug zouden doen maar toen kwam er op eens weer geld beschikbaar, dus zolang het sponsorcollectief genoeg geld blijft inbrengen zullen ze zo hoog mogelijke willen spelen. Vergelijkbaar met een Harkema.

Dat men in het dorp niet veel moet hebben van mensen van buiten leeft toch vooral bij de groep die juist niet zoveel op heeft met prestatief sporten en die veelal ook niet erg betrokken is bij de voetbalclub ?
Nee , dat is misschien maar 5% van het dorp. Lang niet iedereen die SGP stemt is tegen voetbal. Zeker als je kijkt bij de club zie je genoeg namen voorbij komen die van oudsher in Staphorst wonen. Het is natuurlijk ook niet voor niets dat er geen enkele donkere speler rondloopt bij Staphorst.

Bovenaan