Hoofdklasse A zondag 2019/20

SC Heerenveen

Well-known member
Be Quick 1887 - VOC

Richting de bestuurskamer was er al spanning in het arbitraal trio, vanwege de belangen van wedstrijd omdat het 100 jaar geleden was dat ...
Ik speelde hier overigens geen rol in. De ASR in kwestie trok richting de wedstrijd wat bij, waardoor deze toch een gemotiveerde indruk maakte.

Eerste helft gebeurde niet bijzonder veel. Kansen waren schaars, de regendruppels helaas niet. In beide verslagen werd de strafschop voor Be Quick als twijfelachtig bestempeld, echter als je de regels een beetje kent weet je dat dit gewoon strafbaar hands is. De scheidsrechter had dit gelijk door, anders had ik het dringende nieuws wel aan hem gegeven.

In de tweede helft VOC iets meer ten aanval, ze moesten ook wel. Uit de paar kansjes wisten ze niet te scoren. In de 89e minuut viel dan ook de 2-0, na een lange solo wist de invaller de beslissing te brengen.

Dan moest de 3-0 nog vallen, waar een hoop om te doen was. De bal ging richting een buitenspel staande speler gespeeld van Be Quick, waardoor de ASR voor buitenspel vlagde. Scheidsrechter zag echter goed dat bal van tegenstander kwam, waardoor het geen buitenspel was. Uiteraard werd hieruit gescoord. De juiste beslissing hier wel genomen, hij had beter verkocht kunnen worden door de scheidsrechter. Schreeuwen ofzo "eigen speler". En zo werden de spelers van VOC helemaal gek, wat hun nog 2 kaarten opleverde. Na de wedstrijd bleven ze maar bezig. Scheidsrechter was er helemaal klaar mee. Vooral in de tweede helft deed VOC niets anders dan mekkeren.

Maar heel erg leuk dat jullie er waren, Abubakari en bqandy!
 

SC Heerenveen

Well-known member
Okee. Maar goed, dat was voor de foto ook wel mooier natuurlijk. Mijn favoriete foto is die waarop je SC Heerenveen in volle draf ziet, met die wisselspeler in de buurt.

Hoewel de foto's in de bus en ook die spion achter de bosjes - was dat noord-ooster ? - is natuurlijk geweldig.

Wel een stuk minder dan jouw foto's overigens, maar de pogingen van de VOC-fotograaf zijn goed bedoeld.

Ik stond er nog wel aardig op ja. Benen wilden wel. En heel intensief was het ook niet, was goed te doen. Die volle draf viel op die foto nog wel mee, haha. Die spion vind ik nog wel de mooiste van al die foto's.
 

bqandy

Well-known member
Vanavond weer een "strafschopmoment". Van dichtbij schoot en speler van Be Quick op de arm van een Velsen verdediger. Dit keer werd het als "aangeschoten" beoordeeld en kreeg BQ geen strafschop. Het blijft toch een beetje de beoordeling van de scheidsrechter. Ik kon er wel mee leven, want de Velsen verdediger hield de armen langs het lichaam.

Maar dit keer zat het helaas niet mee met Be Quick. Het werd 1-1. Gezien de vele kansen voor BQ was winst terecht geweest, maar j doelpunten maken is ook een kunst.
https://www.tweenul.nl/nieuws/be-quick-1887-doet-zichzelf-tekort-tegen-velsen

Eigenlijk stond MSC - Alcides bij mij in de planning. Maar dat ging dus niet door.
 

Unregistere

Well-known member
Leonidas kende vanmiddag een bliksemstart tegen Quick '20. Binnen een kwartier zorgden Marruchen Zimmerman en Veysel Ayhan al voor een 2-0 voorsprong, maar de 'boeskooltjes' kwamen nog voor rust op gelijke hoogte. Het bleef bij 2-2.

De deftige Rotterdammers van VOC, die volgens het verslag van SC Heerenveen dus minder deftig waren dan zou moeten, verloren bij koploper Hollandia met 2-0.

Hollandia deed goede zaken, want nummer twee JOS / Watergraafsmeer bleef op 1-1 steken bij RKAVV, dat nu derde staat. Ook Hoogeveen (1-3 tegen Alphense Boys) en SJC (1-3 tegen HBS) leden puntverlies door gevoelige thuisnederlagen.

Emmen sprokkelde weer een puntje door een 1-1 gelijkspel bij SDO.

Het overzicht van bqandy volgt vast spoedig!
 

bqandy

Well-known member
Nee, helaas. Druk weekeinde, dus wat dat betreft kwam een zaterdagavond wedstrijd me goed uit.
Maar je kunt in het algemeen stellen dat er nu nog maar twee titelkandidaten over zijn. Hollandia en JOS Watergraafsmeer. Beide clubs hebben vijf verliespunten minder dan Hoogeveen dat nu 4e staat. Hoogeveen heeft echt een vormcrisis. RKAVV staat 3e, maar heeft al tien verliespunten meer dan Hollandia en JOS.
RKAVV is uitgespeeld in de 2e periode en staat bovenaan. Maar JOS heeft nog twee potjes tegoed en 1 winstpartij is voldoende om RKAVV te passeren. Ook HBS en Quick'20 kunnen RKAVV met winst in hun inhaalduels RKAVV nog voorbij. Hollandia ook, maar de ploeg uit Hoorn heeft al een periode.

Onderin staan MSC, Alcides en VOC met 11 punten. Daarboven Emmen met 19 en Be Quick met 25 punten. SDO zakt langzaam in, want de club uit Bussum heeft er 26. Slechts 4 punten na de winterstop.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 21 en daarmee de start voor de derde periode. De tweede is vanwege afgelastingen nog niet uitgespeeld.

Zaterdag
VOC - SJC
Zondag
JOS - Quick'20
Emmen - MSC
Alcides - Velsen
Alphense Boys - Be Quick 1887
RKAVV - Hoogeveen
Hollandia - SDO
HBS - Leonidas
 

Unregistere

Well-known member
En dat ondanks de oproep om allemaal naar de gezellige zaterdagavondwedstrijd te komen. Ziet er somber uit voor VOC.
 

Unregistere

Well-known member
VOC kan dus uiteindelijk opgelucht ademhalen. De deftige Rotterdammers ontspringen de dans.

MSC en Quick '20 stoppen dus. Purmersteijn, nu zaterdag B, wil graag terug naar zondag. Mogelijk dus in deze afdeling en dan met 15 clubs starten?
 
Bovenaan