Hoofdklasse A zondag 2018-2019

bqandy

Well-known member
Dit is een ander verhaal bqandy. Weerman geeft aan dat zijn spelers niet meer willen en een 2e heeft de club niet.

Dat lees ik nu ook op RTV Drenthe.
Maar ik vind de berichtgeving van RTV Drenthe gisteravond op z'n zachtst gezegd nogal verwarrend en sensatiezoekend.
Eerst zou Achilles per direct stoppen, een dik uur later dus niet. Er wordt een anonieme speler opgevoerd die ook nog eens "prikkelend" wat zegt over Hoogeveen, terwijl het Dagblad gewoon met Remy Klaassens praat. Dan het warrige verhaal, nog steeds, of de KNVB dit pikt. Ja natuurlijk, want volgens mij is nog steeds de regel dat als een club drie keer niet op komt dagen dat het elftal dan pas uit de competitie gezet wordt.

We wachten het maar af.
 

bqandy

Well-known member
Wil de club in de toekomst ook op zaterdag spelers halen en betalen, of niet ?

Staat gewoon in het artikel: "Achilles 1894 maakt eerst even pas op de plaats om de club weer financieel gezond te maken en wil daarna met de zaterdagafdeling verder omhoog kijken."
 

noordooster

Well-known member
Staat gewoon in het artikel: "Achilles 1894 maakt eerst even pas op de plaats om de club weer financieel gezond te maken en wil daarna met de zaterdagafdeling verder omhoog kijken."

Of het de bedoeling is om ook op zaterdag dat te bereiken met halen en betalen wordt niet duidelijk.
Maar met alleen omhoog kijken kom je inderdaad niet erg ver.
Zonder dat lijkt me de tweede klasse wel zo'n beetje het maximum.
De jeugd speelt weliswaar vrij hoog , maar van buurtclubs hoor en lees ik nogal eens dat er ook daarvoor driftig in de regio geronseld wordt.

Eerst zou Achilles per direct stoppen, een dik uur later dus niet. Er wordt een anonieme speler opgevoerd die ook nog eens "prikkelend" wat zegt over Hoogeveen. Dan het warrige verhaal, nog steeds, of de KNVB dit pikt.

Vriend van der Zee zegt desgevraagd dat tussentijds terugtrekken van een team "enorme grote consequenties voor een club kan hebben".
Wellicht dat Achilles hierom niet direct het team terugtrekt.
Van der Zee vreest natuurlijk ook de gevolgen voor het verdere competitieverloop bij terugtrekking.

Een groot deel van de spelers lijkt er niet veel zin meer in te hebben. Een anonieme speler geeft aan er wel alles aan te willen doen om te voorkomen dat Hoogeveen promoveert. Beetje een domme uitspraak en het is de vraag of A '94 daar veel invloed op kan hebben.
 

bqandy

Well-known member
Daarop aansluitend een tweet van speler David Modderman over die uitspraak over Hoogeveen. Want Modderman was de "anonieme" speler.

VV Hoogeveen Retweeted
Davidmodderman's avatar
David Modderman @Davidmodderman
27m
Replying to @BotterJacob @VVHoogeveen and 2 others

Zo is het gezegd tegen de verslaggever van dienst. En helaas op een andere toon genoteerd. Wij zullen nooit maar dan ook nooit een ander team expres laten winnen. Hopelijk snapt u dat!
 

bqandy

Well-known member
Ronde 22
Zaterdag
MSC - Alcides (Meppeler derby)

Zondag
Be Quick 1887 - RKZVC
Achilles 1894 - Hollandia
Hoogeveen - De Bataven
RKHVV - SDO
Silvolde - AWC
DEM - Fortuna Wormerveer
Purmersteijn - Hoogland
 

bqandy

Well-known member
Ronde 23
Zaterdag:
Fortuna Wormerveer - Hollandia
Be Quick 1887 - Achilles 1894 (de klassieker)
Zondag
Hoogeveen - MSC (de streekderby)
De Bataven - SDO
Alcides - DEM
Purmersteijn - AWC
Hoogland - Silvolde
RKZVC - RKHVV

Voor de liefhebber: Hoogeveen - MSC is live op RTV Drenthe.
 

Arjen

Member
Alcides - DEM ging de eerste helft gelijk op. De tweede helft enkele persoonlijke fouten en de wedstrijd was gespeeld. 0-5!
 

Abubakari

Well-known member
Volgens Achilles. De scheids zei toch dat ie met zijn 100 kilo veel te makkelijk naar de grond ging? Of heb je ook van buiten Achilles bevestigd gekregen dat ie klootzak zei? En dan nog, helemaal eens met die eerste reageerder op tweenul.
 

de Kok

Member
Volgens Achilles. De scheids zei toch dat ie met zijn 100 kilo veel te makkelijk naar de grond ging? Of heb je ook van buiten Achilles bevestigd gekregen dat ie klootzak zei? En dan nog, helemaal eens met die eerste reageerder op tweenul.

Gelezen dat er ook mongool was gezegd? Maar zo'n scheidsrechter moet zich vooraf ook even verdiepen in de situatie bij Achilles 1894.Dan weet je toch dat die spelers ook een extra druk voelen door de ergernis over de verdwenen poen?
 

bqandy

Well-known member
Volgens Achilles. De scheids zei toch dat ie met zijn 100 kilo veel te makkelijk naar de grond ging? Of heb je ook van buiten Achilles bevestigd gekregen dat ie klootzak zei? En dan nog, helemaal eens met die eerste reageerder op tweenul.

Iedereen die in de buurt stond kreeg het mee. Het was vlakbij de dug-outs. Ook Be Quick bevestigde, bij monde van de trainer, het verhaal.
 

Abubakari

Well-known member
Moet je als scheids inderdaad niet doen, klootzak zeggen. Maar zeggen dat ie met zijn 100 kilo niet zo makkelijk naar de grond moet gaan, tsja, daar moet je als speler tegen kunnen vind ik.
 

bqandy

Well-known member
Moet je als scheids inderdaad niet doen, klootzak zeggen. Maar zeggen dat ie met zijn 100 kilo niet zo makkelijk naar de grond moet gaan, tsja, daar moet je als speler tegen kunnen vind ik.

Het kan me ontgaan zijn, maar ik heb Hensens niet naar de grond zien gaan. Volgens mij reageerde hij na een duw in de rug van een speler van Achilles op iemand van Be Quick.
 

noordooster

Well-known member
Promovendus Hoogeveen won de wedstrijd tegen MSC met 3-1.
Hoogeveen staat er goed voor met 2 punten achterstand op de koploper , maar met nog 2 wedstrijden in te halen.
Als ze kampioen willen worden, zullen ze wel beter moeten spelen dan tegen MSC.
Ik vond de overwinning eigenlijk niet verdiend en het veldspel was grote delen van de wedstrijd behoorlijk pover.
Maar de kans lijkt toch re?el, dat de vele aanhangers van derde divisie clubs hier, komend seizoen Hoogeveen kunnen verwelkomen.
 

bqandy

Well-known member
Inhaalronde:
Zaterdag
MSC - Alcides (Slag van Meppel)
Zondag
Achilles 1894 - RKHVV
AWC - Hoogland
De Bataven - Hollandia
Silvolde - Fortuna Wormerveer

Op de derby na, allemaal belangrijke potjes voor de clubs onderin.
De derby moet ik dit keer helaas overslaan door persoonlijke omstandigheden.
 
Bovenaan