Hoofdklasse A zondag 2018-2019

de waan

Well-known member
Die kerk is belachelijk groot voor een klein dorp als Zieuwent.
Toen ik daar tegen mensen van RKZVC een opmerking maakte bleek de kerk ook de bijnaam "de kathedraal van de Achterhoek" te hebben.

In Kranenburg bij Vorden (nog een stuk kleiner dan Zieuwent) staat ook zo'n belachelijk groot ding.
 

Unregistere

Well-known member
Dank voor de duiding mannen. En inderdaad een zeer behoorlijk gebouw, die kerk.

En als ze kampioen worden, komen Suzan & Freek ongetwijfeld optreden. Zie dat Suzan uit Zieuwent komt namelijk.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
SDO wint in ieder geval en is in het wekelijkse stuivertje wisselen in deze afdeling nu weer even koploper. Hoogeveen blijft virtueel leider.
 

noordooster

Well-known member
Toch knap als promovendus. Zo overtuigend promoveerden ze niet, dus best opmerkelijk.

Hoogland eindigde vorig seizoen in de 1e klasse als 2e en staat nu 5e.
Overigens zijn ook de nrs 2,3 en 4 in deze klasse promovendi, nl RKZVC, DEM en Hoogeveen ( de virtuele koploper ), terwijl ook nr 7, promovendus Alcides het dit seizoen uitstekend doet.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt, ze werden tweede. Maar op een straatlengte afstand van de kampioen, daarom vond ik ze geen heel overtuigende promovendus. Kennelijk maakt het in deze afdeling dan niet zo gek veel uit, gezien de andere promovendi in de top.
 

de waan

Well-known member
Een gemiddelde van ruim twee punten per wedstrijd, daar wordt je in heel wat afdelingen gewoon kampioen mee. Het is vooral dat Unitas vrijwel alles won.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien vertekent dat inderdaad. Heb ook wel wat teams gezien en vond het geen heel sterke afdeling, dat speelt ook mee. Net als het feit dat ik recent nog iemand sprak die bij een wedstrijd van Hoogland was geweest en het niveau dramatisch vond.
 

de waan

Well-known member
Ja, dat is waar, ze speelden in 1B. Inmiddels een wel erg karig bezette afdeling.

Ik kan het verder ook niet allemaal zo goed inschatten, hoor. Maar het lijkt me dat we komend seizoen in deze afdeling wel een goed figuur moeten kunnen slaan. :oops:
 

Abubakari

Well-known member
Ach, als je komend seizoen perse een potje derde divisie voetbal wil zien kun je natuurlijk altijd nog gezellig bij Quick'20 terecht Groene Scout.
 

bqandy

Well-known member
Ronde 21:
Zaterdag
De derby van Lingewaard: De Bataven - RKHVV

Zondag:
Hollandia - MSC
Alcides - Purmersteijn
Hoogland - Hoogeveen (de topper)
RKZVC - Achilles 1894
SDO - Silvolde
Fortuna Wormerveer - Be Quick 1887
AWC - DEM
 
Ronde 21:
Zaterdag
De derby van Lingewaard: De Bataven - RKHVV

Trapt De Bataven RKHVV de degradatieafgrond in of wordt Oranje-Zwart door de blauwen besmet met het degradatie-virus ?
Over een kleine 3 uur weten we het.
Gauw naar Walburgen !
 
Bovenaan