Hoofdklasse A 2016-2017 (Zondag)

de waan

Well-known member
Volgens mij hadden wij in onze voorspelling de Wijchense clubs ook in de zuidelijke afdeling verwacht. En IFC juist weer in Noord.
 

Fregge

Well-known member
Alverna is een klein plaatjes bij Wijchen. Vergelijkbaar zoals Rosmalen tegen 's-Hertogenbosch aan ligt. Waarbij in dit geval Rosmalen wel wat groter is.
 

Unregistere

Well-known member
Dat was voor IFC denk ik ook logischer geweest, Waan. Al vinden ze het zelf wel lekker in deze afdeling. Toch vaak wat 'gemoedelijker' dan de Haagse en Amsterdamse clubs.

Gisteren ook nog wat info gekregen van een speler van ons die uit die buurt komt en die zei dat DESO een stuk of zes spelers van Alverna heeft overgenomen. Daar wordt dus aardig geroofd.
 

de waan

Well-known member
Alverna ruilt ook ieder jaar zo'n beetje de complete selectie in. Komt echt goed met het amateurvoetbal zo.
 

bqandy

Well-known member
Gisteren ook nog wat info gekregen van een speler van ons die uit die buurt komt en die zei dat DESO een stuk of zes spelers van Alverna heeft overgenomen. Daar wordt dus aardig geroofd.

Zeven om precies te zijn. Er was vorig seizoen gerommel bij Alverna. Veel spelers wilden niet door met de trainer. Het bestuur zei dat de trainer zou vertrekken, maar loog bewust om de spelers te motiveren om weer wedstrijden te winnen. Maar de trainer bleef dus en de selectie vertrok.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij hadden wij in onze voorspelling de Wijchense clubs ook in de zuidelijke afdeling verwacht. En IFC juist weer in Noord.

Inderdaad. Bij de indeling is overduidelijk het model overruled door de indeler.

Stukje historie; in de tijd van de Katholieke bond speelden de Nijmeegse clubs ook onder de vlag van de Bossche afdeling. Nijmegen valt heden ten dagen nog onder het Bisdom Roermond.

Ik verwacht dat er de komende jaren steeds meer integratie gaat plaatsvinden tussen de clubs uit regio Nijmegen en de kop van Noord-Limburg en Noord-Oost Brabant. dat is dit seizoen al in gang gezet in de 3e Klasse.
 

Joost

Well-known member
Zeven om precies te zijn. Er was vorig seizoen gerommel bij Alverna. Veel spelers wilden niet door met de trainer. Het bestuur zei dat de trainer zou vertrekken, maar loog bewust om de spelers te motiveren om weer wedstrijden te winnen. Maar de trainer bleef dus en de selectie vertrok.

En een jaar eerder trok DESO een elftal aan van TOP.
 

Unregistere

Well-known member
Zeven om precies te zijn. Er was vorig seizoen gerommel bij Alverna. Veel spelers wilden niet door met de trainer. Het bestuur zei dat de trainer zou vertrekken, maar loog bewust om de spelers te motiveren om weer wedstrijden te winnen. Maar de trainer bleef dus en de selectie vertrok.

Mooi verhaal, maar uiteindelijk zitten ze dus met een uitgeholde selectie. Al zal er ook wel weer het nodige gehaald zijn dan.
 

bqandy

Well-known member
En een jaar eerder trok DESO een elftal aan van TOP.

Klopt. Overal waar het rommelt meldt DESO zich blijkbaar. Goed beleid. Veel op elkaar ingespeelde voetballers halen. :)
Heeft DESO eigenlijk jeugd? Ik kan me herinneren dat ik nog met TOP tegen een C team van DESO heb gespeeld, maar dat was heel lang geleden in de vorige eeuw.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Overal waar het rommelt meldt DESO zich blijkbaar. Goed beleid. Veel op elkaar ingespeelde voetballers halen. :)
Heeft DESO eigenlijk jeugd? Ik kan me herinneren dat ik nog met TOP tegen een C team van DESO heb gespeeld, maar dat was heel lang geleden in de vorige eeuw.

Volgens de bestuursleden van DESO die ik zondag heb gesproken hebben ze momenteel vier seniorenteams en een damesteam. Geen jeugd dus.

Wel zat er een keeperstrainer op de bank met de voornaam Chantal. Ik heb heel de wedstrijd gespeurd naar een dame in de Osse dugout, maar het blijkt gewoon een man te zijn.
 

Joost

Well-known member
Volgens de bestuursleden van DESO die ik zondag heb gesproken hebben ze momenteel vier seniorenteams en een damesteam. Geen jeugd dus.

Wel zat er een keeperstrainer op de bank met de voornaam Chantal. Ik heb heel de wedstrijd gespeurd naar een dame in de Osse dugout, maar het blijkt gewoon een man te zijn.

Niet heel gek, DESO is een club van het kamp en die hebben over het algemeen geen jeugdafdeling of een heel erg kleine. De afgelopen twee seizoenen had DESO een A team in de competitie, die waren daarvoor een B. Dat team is nu DESO 4 geworden denk ik.

Dit is Chantal;
AD25608.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Je bent niet de enige, haha.

Maar de hoofdklasse A dus.

ADO '20 wint met 1-6 bij Hoogland en blijft koploper. Silvolde (1-3 bij Heerenveen) is tweede, ook al omdat Woezik wordt verslagen door de nieuwe nummer drie RKHVV (3-1).

Onderin pakt De Bataven belangrijke punten bij Dieze West (1-4).

Verder: Hollandia - MSC 3-0, De Meern - SWZ Boso Sneek 2-2, SJC - SDO 1-1 en Alverna - JOS / Watergraafsmeer 1-0.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Al een paar dagen oud, maar trainer Berry Zandink stopt na dit seizen na drie jaar bij SWZ Sneek.
Goed overleg heet dat, maar de laatste keer dat ik Zandink sprak was hij toch al enigszins met volgend seizoen bezig.
 

noordooster

Well-known member
Al een paar dagen oud, maar trainer Berry Zandink stopt na dit seizen na drie jaar bij SWZ Sneek.
Goed overleg heet dat, maar de laatste keer dat ik Zandink sprak was hij toch al enigszins met volgend seizoen bezig.

Misschien kan hij opnieuw naar vv Hoogeveen.
Zij zoeken een trainer en Zandink is daar enkele jaren een vrij succesvolle trainer geweest.
Wilco Niemer ( nu De Weide ) wordt trouwens ook gezien als kanshebber bij Hoogeveen .
 

Unregistere

Well-known member
ADO '20 moet Silvolde naast zich dulden na vandaag. ADO '20 speelde zelf 2-2 tegen SJC, waardoor Silvolde (3-2 winst op De Meern) nu ook 27 punten heeft.

Daarna een gaatje van vier punten naar Hollandia (0-1 winst bij Woezik, dat daardoor vijfde is op vijf punten) en RKHVV (2-1 verloren bij JOS / Watergraafsmeer, dat nu ook op vijf punten volgt).

SWZ Boso Sneek won zaterdagavond al met 3-0 van Dieze West, MSC won - ook op zaterdagavond - met 2-0 van Heerenveen.

Verder nog: De Bataven - Alverna 2-1, SDO - Hoogland 1-1

Nog een geinig nieuwtje: Sjaak Polak is volgend seizoen trainer bij SJC!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan