Gisteren ook nog wat info gekregen van een speler van ons die uit die buurt komt en die zei dat DESO een stuk of zes spelers van Alverna heeft overgenomen. Daar wordt dus aardig geroofd.
Volgens mij hadden wij in onze voorspelling de Wijchense clubs ook in de zuidelijke afdeling verwacht. En IFC juist weer in Noord.
Zeven om precies te zijn. Er was vorig seizoen gerommel bij Alverna. Veel spelers wilden niet door met de trainer. Het bestuur zei dat de trainer zou vertrekken, maar loog bewust om de spelers te motiveren om weer wedstrijden te winnen. Maar de trainer bleef dus en de selectie vertrok.
Zeven om precies te zijn. Er was vorig seizoen gerommel bij Alverna. Veel spelers wilden niet door met de trainer. Het bestuur zei dat de trainer zou vertrekken, maar loog bewust om de spelers te motiveren om weer wedstrijden te winnen. Maar de trainer bleef dus en de selectie vertrok.
En een jaar eerder trok DESO een elftal aan van TOP.
Mooi verhaal, maar uiteindelijk zitten ze dus met een uitgeholde selectie. Al zal er ook wel weer het nodige gehaald zijn dan.
Klopt. Overal waar het rommelt meldt DESO zich blijkbaar. Goed beleid. Veel op elkaar ingespeelde voetballers halen.
Heeft DESO eigenlijk jeugd? Ik kan me herinneren dat ik nog met TOP tegen een C team van DESO heb gespeeld, maar dat was heel lang geleden in de vorige eeuw.
Volgens de bestuursleden van DESO die ik zondag heb gesproken hebben ze momenteel vier seniorenteams en een damesteam. Geen jeugd dus.
Wel zat er een keeperstrainer op de bank met de voornaam Chantal. Ik heb heel de wedstrijd gespeurd naar een dame in de Osse dugout, maar het blijkt gewoon een man te zijn.
Al een paar dagen oud, maar trainer Berry Zandink stopt na dit seizen na drie jaar bij SWZ Sneek.
Goed overleg heet dat, maar de laatste keer dat ik Zandink sprak was hij toch al enigszins met volgend seizoen bezig.