Hoofdklasse A 2016-2017 (Zondag)

noordooster

Well-known member
Goede resultaten van de Noordelijke ploegen.
Die van SWZ BOSO Sneek en van MSC vind ik vrij verrassend.
Sneek had tot nu toe dit seizoen in de voorbereiding nog weinig laten zien. De 5-1 tegen de Bataven is gewoon goed.
MSC is veel goede spelers kwijtgeraakt.
En MSC verslaat Silvolde, vorig seizoen toch periodekampioen, met liefst 4-1.
Ik zag op internet de 1-1 van Joel Huiskes voorbij komen. Mooi doelpunt.
Hij werd ook uitgeroepen tot man van de match.
 

bqandy

Well-known member
Goede resultaten van de Noordelijke ploegen.
Die van SWZ BOSO Sneek en van MSC vind ik vrij verrassend.
Sneek had tot nu toe dit seizoen in de voorbereiding nog weinig laten zien. De 5-1 tegen de Bataven is gewoon goed.
MSC is veel goede spelers kwijtgeraakt.
En MSC verslaat Silvolde, vorig seizoen toch periodekampioen, met liefst 4-1.
Ik zag op internet de 1-1 van Joel Huiskes voorbij komen. Mooi doelpunt.
Hij werd ook uitgeroepen tot man van de match.

Keurige winst van MSC. MSC gaat niet in de problemen komen als het wekelijks zo speelt.
Ik was er vanmiddag, dus een verslag: http://www.tweenul.nl/nieuws/msc-start-met-klinkende-winst-op-silvolde
 

SanMark.

Well-known member
Dat is dan wel opvallend. Hebben ze goed ingekocht of is de hoofdklasse een stuk zwakker geworden ?
 

noordooster

Well-known member
Die 5 jongens die naar MSC zat., Staphorst en WHC zijn vertrokken waren voor MSC toch goede eerste elftal spelers.
Van de nieuwe spelers ken ik alleen Youri Benjamins en Nick Koster als speler.
Heel aardige spelers op 3e en 2e klasse niveau. Alleen Koster stond vandaag in de basis.
Die andere nieuwe jongens heb ik denk ik nooit zien spelen. Geen idee in hoeverre ze een versterking zijn.
Vandaag zag het er kennelijk goed uit.
Ik geloof niet dat de hoofdklassen zwakker zijn dan het afgelopen seizoen. Er was wel een wat versterkte promotie naar de derde divisie, maar tegelijk ging men van 3 naar 2 hoofdklassen.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
In A haalt Hollandia even uit zeg! 8-1 tegen RKHVV, Evert ten Napel zou zeggen 'goeie genade'. Bovenaan vinden we echter debutant SJC, dat met 2-3 won bij Heerenveen en als enige nog de volle buit heeft.

De andere teams die vorige week wonnen, speelden nu gelijk. JOS / Watergraafsmeer en ADO '20 hielden het in hun onderlinge duel op 2-2, MSC speelde 1-1 bij Hoogland en SWZ Boso Sneek speelde 1-1 bij Alverna. Ook SDO (1-4 bij De Bataven, dat als enige nog op de nul staat) staat op vier punten.

Verder nog: Silvolde - Woezik 2-1 en Dieze West - De Meern 2-2.
 

de waan

Well-known member
Bij SJC zitten ze alweer te miepen over de verre reizen. Ik snap daar nooit zoveel van. Maar dan moeten ze vooral niet nog een promoveren.

Die clubs uit het westen zijn veel te verwend met al hun afdelinkjes die op een postzegel passen.
 

Unregistere

Well-known member
Buiten dat vind ik het toch wel knap dat ze bij SJC gewoon de lijn van de laatste maanden door trekken en nu ook in de hoofdklasse hun wedstrijden winnen. Maar ze moeten duidelijk wennen dus. Heerenveen uit is ook wel iets dan IFC uit, dat was vorig jaar ongeveer hun verste reis denk ik. Maar ja, dat hoort er bij als je hoger gaat spelen. Zeker als je een zondagclub uit het westen bent, want daar zijn er nu eenmaal niet zo gek veel meer van op de hoogste niveaus. Overigens verbaast het mij wel licht dat SJC in deze afdeling zit en dus niet tegen Quick en RKAVV speelt.
 

de waan

Well-known member
Ja, daar hebben ze wel een beetje pech mee, dat de grens net bij hun door de regio loopt.
 

Joost

Well-known member
Bij SJC zitten ze alweer te miepen over de verre reizen. Ik snap daar nooit zoveel van. Maar dan moeten ze vooral niet nog een promoveren.

Die clubs uit het westen zijn veel te verwend met al hun afdelinkjes die op een postzegel passen.

Ik las je tweets erover, erg grappig.
 

Unregistere

Well-known member
Er is in A niemand meer met de volle score. SJC verloor namelijk met 2-0 bij Woezik. Daarom zijn ADO '20 (3-1 tegen MSC) en JOS / Watergraafsmeer (1-0 tegen De Bataven) nu koploper met 7 uit 3. De Bataven als enige nog puntloos.

SWZ Boso Sneek verloor thuis met 0-1 van Hollandia, RKHVV haalde lekker uit tegen Silvolde (4-1) en De Meern won met 2-1 van Hoogland.

Heerenveen wint op bezoek bij SDO met 1-3 en tot slot eindigt Dieze West - Alverna zoals de wedstrijd begon. 0-0 dus.
 

Unregistere

Well-known member
Handig. Is Niels den Haan toevallig de speler uit Gorinchem? Meen ooit ergens gezien te hebben dat hij in Heerenveen zou gaan spelen, maar twijfel een beetje.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Handig. Is Niels den Haan toevallig de speler uit Gorinchem? Meen ooit ergens gezien te hebben dat hij in Heerenveen zou gaan spelen, maar twijfel een beetje.

Ja, die is naar Friesland verhuisd, omdat zijn vriendin hiervandaan komt.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, die is naar Friesland verhuisd, omdat zijn vriendin hiervandaan komt.

Ah, inderdaad, dat was het verhaal. Leuk dat hij dan nu toch in de hoofdklasse is beland. Zijn vader heeft tig amateurclubs in deze regio getraind en was vroeger zelf ook geen verkeerde amateurvoetballer.
 

Unregistere

Well-known member
In A wonnen de koplopers allebei. ADO '20 won met 1-4 bij De Bataven, die dus als enige puntloos blijven, terwijl JOS / Watergraafsmeer met 0-2 won bij Hollandia.

SWZ Boso Sneek wint de Friese slag bij Heerenveen (1-2), Woezik wint bij MSC (1-2) en Hoogland klopte Dieze West (2-1). Verder wint Silvolde met 2-0 van SDO, verliest SJC thuis van RKHVV (0-1) en verslaat Alverna De Meern met ruime cijfers (4-1).
 
Bovenaan