Hoofdklasse A 2016-2017 (Zondag)

de waan

Well-known member
Dit is de indeling geworden:

ADO '20
Alverna
Bataven
Dieze West
Heerenveen
Hollandia
Hoogland
JOS/W'graafsmeer
MSC
Meern De
RKHVV
SDO
SJC
SWZ Boso Sneek
Silvolde
Woezik

Dus toch behoorlijk anders dan voorspeld.
 

De Groene Scout

Well-known member
Beetje van alles wat; stukje Noord, stukje West, stukje Oost, stukje Zuid. Alleen het echte Zuiden en Zuidwesten zit er niet bij volgens mij.
Heb je al landkaartjes voor Zondag A en B?
 

Unregistere

Well-known member
SJC zal balen dat ze niet bij IFC zitten, scheelt ze zes punten... :p

Aardig mengelmoesje op het oog.
 

bqandy

Well-known member
Dit is de indeling geworden:
Dus toch behoorlijk anders dan voorspeld.

Blijkbaar heb ik wat gemist dan. Want het is precies zoals ik het me vooraf had voorgesteld.
Lijkt me ook vrij logisch allemaal. A: West 1, Noord en Oost. B: West 2, Zuid 1 en Zuid 2. Randgevalletjes worden als het moet uitgewisseld.
 

de waan

Well-known member
Qua afstanden was Bataven, RKHVV en de Wijchense clubs naar Zuid logischer geweest en DHC, RKAVV, Quick en IFC naar noord logischer geweest. Met de Biblebelt als scheidslijn.
 

bqandy

Well-known member
Daar heb je zeker een punt.
Maar vorig jaar zou de indeling ook anders gaan worden met Gelderse clubs in zuid en hield de KNVB toch vast aan het oude scenario.
Dus ik verwachtte dit jaar ongeveer hetzelfde met de districten als uitgangspunt.
 

de waan

Well-known member
We gaan beginnen vandaag:
14.00 uur:
ADO'20 - Dieze West
SWZ - De Bataven
RKHVV - Hoogland
De Meern - JOS
MSC - Silvolde
SDO - Alverna
SJC - Hollandia
14.30 uur:
Woezik - Heerenveen

Ben wel erg benieuwd naar de verhoudingen is deze mixklasse van oud A en oud C.
 

Unregistere

Well-known member
Ik begreep dat Woezik een zeer behoorlijk team moet hebben. Iemand die dat kan bevestigen? Maar eens met interesse volgen wat ze vandaag doen dan.
 

de waan

Well-known member
Ze zijn wel heel overtuigend kampioen geworden vorig jaar in ieder geval. Volgens mij ook wel een aantal aardige 'namen' in de selectie. Club is behoorlijk rap opgekomen, maar het is wel een vereniging waar wat achter zit. Geen suikeroomclubje of zo.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, ik begreep dat het zelfs een van de grootste verenigingen in de regio moet zijn. Dus dan lijkt er in ieder geval draagvlak.
 

de waan

Well-known member
Ze zitten in een grote nieuwbouwwijk. Doorgaans een garantie voor veel aanwas van jeugd.
 

de waan

Well-known member
Qua naam zou ik denken ADO'20, maar ik heb geen idee hoe die er tegenwoordig voor staan voor wat betreft de selectie. Die hebben de laatste jaren nogal eens te maken gehad met een leegloop.
 

germania

Member
Woezik is inderdaad een grote club met goede structuur.
De jeugdteams spelen inmiddels allemaal op aardig niveau.
Sponsor van Rosmalen(stucadoorsbedrijf) is over gekomen van concurrent Alverna.
Ze werken daar op een rustige manier om hogerop te komen.
Op een info avond bij De Treffers over het Speler Volg Systeem vertelde trainer Ton Kosterman dat hij elke avond op het sportpark aanwezig is om de jeugdtrainers van de standaardteams te assisteren bij de trainingen.
Ze willen daar dat ieder team op dezelfde manier traint.
 

Unregistere

Well-known member
Woezik begint in elk geval met een doelpuntloos gelijkspel tegen Heerenveen.

SWZ Boso Sneek is de eerste koploper, die halen even flink uit tegen De Bataven: 5-1. Ook MSC (4-1 tegen Silvolde) boekt een ruime overwinning.

ADO '20, de favoriet voor de titel van De Waan, wint van Dieze West met 2-0. Ook JOS / Watergraafsmeer (1-2 bij De Meern) en debutant SJC (1-0 tegen het ervaren Hollandia) beginnen met een driepunter.

Remises waren er, naast die van Woezik, ook: RKHVV - Hoogland 2-2 en SDO - Alverna 1-1.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
+1 :duim:

Puntje uit bij Woezik is zo te lezen niet onverdienstelijk.

Keurig inderdaad!
Sowieso knap als Heerenveen een beetje leuk kan meedraaien. Zitten sowieso al 8/9 jongens in die ik getraind heb en heb nog met een aantal gespeeld (de wat oudere garde). Al met al zeer jong en talentvol team.
 
Bovenaan