Hoofdklasse A 2016/17 (zaterdag)

Jef400

Well-known member

Jef400

Well-known member
Misschien ben ik nu de grote klootzak. Maar ik denk dat het een logisch gevolg is van. En hoe jammer het ook is. Het is een uitgemaakte zaak.
 

noordooster

Well-known member
Dit schept in ieder geval meer duidelijkheid.
Er was eerder enige tijd sprake van dat de jeugdteams wel in Rijswijk konden blijven spelen, maar het eerste niet.
Dat had ik vreemd gevonden. Net alsof in dat geval de huurschuld minder telt.
Men heeft het erop aan laten komen bij Haaglandia door de huur niet te betalen. Kennelijk in het verleden niet voldoende inkomsten gegenereerd of teveel uitgegeven.
En het nu niet meer recht kunnen zetten.
De clubs in de regio kunnen zich nu tegoed doen aan de spelers van de club.
Ik weet, het is wat anders, maar de schuld van Haaglandia valt in het niet bij de belastingschuld die WKE had en ook bij het bedrag dat die club werd kwijtgescholden.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien ben ik nu de grote klootzak. Maar ik denk dat het een logisch gevolg is van. En hoe jammer het ook is. Het is een uitgemaakte zaak.

Natuurlijk is dat ook waar. Ik vind het alleen altijd zonde als dergelijk grote clubs, met toch een aardige historie, omvallen.



Sprak gisteren Michel Langerak trouwens nog even, die was toeschouwer bij RVVH - ASWH. Hij was nog niet helemaal over de verschrikkelijke slotfase bij De Jodan Boys heen, waarin zijn Sliedrecht een 0-3 voorsprong verspeelde. Maar verder was hij heel positief over zijn groep en is zijn inschatting dat ze niet in de problemen zullen komen dit seizoen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik had het gisteren even gemist, maar het zit er dus op. Zag het net toevallig voorbij komen bij Hart van Nederland.
Triest vooral voor de vele vrijwilligers en spelertjes die er niets van snappen dat de beleidsvoering niet zo lekker liep.
 

bqandy

Well-known member
Natuurlijk is dat ook waar. Ik vind het alleen altijd zonde als dergelijk grote clubs, met toch een aardige historie, omvallen.

Leek een perfecte fusie indertijd. Sneu voor de jeugd en de lagere elftallen.
Maar verder geen medelijden. Een paar jaar geleden de nacompetitie verneuken door zich terug te trekken, omdat een toernooi van hun sponsor belangrijker was. MSC uit Meppel werd toen zwaar benadeeld, omdat tegenstander EDO de nacompetitie (promotie voor topklasse) ontmoeting met Haaglandia kon over slaan. Vervolgens de zondagboel verkwanselen aan een opleidingselftal dat de competitie in de hoofdklasse niet afmaakt. En nu weer beginnen aan een hopeloos avontuur en de competitie nog een keer ontwrichten. En persoonlijk: Een onbeschoft verantwoordelijk bestuurslid dat de telefoon weg drukt na een kritische vraag over het toen terugtrekken uit die eerder genoemde nacompetitie.

Hopelijk dat hij aan dat talentvolle jochie uit een van de vertegenwoordigende jeugdelftallen kan uitlegen dat die jongen het maar een jaartje moet doen bij een dorps of wijkcluppie.
Een vereniging is meer dan een eerste elftal.
 

noordooster

Well-known member
Leek een perfecte fusie indertijd. Sneu voor de jeugd en de lagere elftallen.
Maar verder geen medelijden. Een paar jaar geleden de nacompetitie verneuken door zich terug te trekken, omdat een toernooi van hun sponsor belangrijker was. MSC uit Meppel werd toen zwaar benadeeld, omdat tegenstander EDO de nacompetitie (promotie voor topklasse) ontmoeting met Haaglandia kon over slaan. Vervolgens de zondagboel verkwanselen aan een opleidingselftal dat de competitie in de hoofdklasse niet afmaakt. En nu weer beginnen aan een hopeloos avontuur en de competitie nog een keer ontwrichten. En persoonlijk: Een onbeschoft verantwoordelijk bestuurslid dat de telefoon weg drukt na een kritische vraag over het toen terugtrekken uit die eerder genoemde nacompetitie.

Hopelijk dat hij aan dat talentvolle jochie uit een van de vertegenwoordigende jeugdelftallen kan uitlegen dat die jongen het maar een jaartje moet doen bij een dorps of wijkcluppie.
Een vereniging is meer dan een eerste elftal.

Het was inderdaad jammer dat mede daardoor MSC destijds niet promoveerde naar de Topklasse.
Die beslissingswedstrijd was toen live te zien op rtv Drenthe , het was bloedheet, en EDO leek toen echt fitter.

Dat talentvolle jochie is toch nu vrij om een club te kiezen die bij hem past ? In die regio is er keuze zat.
 

de waan

Well-known member
Uiteindelijk maar goed dat MSC toen niet promoveerde, want die waren er waarschijnlijk net zo kansloos uitgevlogen als EDO dat seizoen.

Haaglandia heeft er inderdaad wel een enorme rotzooi van gemaakt met die punten die bqandy ook al noemt. Ik kan er ook niet echt rouwig om zijn.
 

bqandy

Well-known member

Unregistere

Well-known member
Ja, voor de jeugd is het allemaal niet zo makkelijk. Vooral voor hen en de oudere leden vind ik het sneu. De spelers van het eerste zullen, zoals in het artikel al wordt gesuggereerd, inderdaad wel onderdak gaan vinden. De eerste heeft al een plekje, want Ricardo de Vlugt heeft zich aangesloten bij FC Rijnvogels. Die gaat er qua niveau dus nog op vooruit.
 

bqandy

Well-known member
Ik denk dat MSC zich in dat geval wel versterkt had.

Ik heb MSC in die tijd zo intensief gevolgd, dat een boel MSC 'ers nog steeds denken dat ik een Meppeler ben. (Geen grapje)
Maar het antwoord is nee. MSC zou het doen met de spelers die er waren. Overschrijvingstermijn was zowat verstreken en voor een (ex) prof was geen geld.
 

noordooster

Well-known member
Ze hadden na die wedstrijd nog ongeveer een week de tijd.
Van een speler begreep ik toen dat ze met enkele "versterkingen" bezig waren " voor het geval dat", al voor de wedstrijd tegen EDO.
Maar hoe serieus dat was weet ik natuurlijk ook niet.
 

Batigoal

Well-known member
Bijzondere wedstrijd vanmiddag. Thuisploeg RVVH kwam na rust op een 3-1 voorsprong en Jodan Boys stond met een man minder. Toch scoorden de bezoekers er nog 2, maar uiteindelijk gaan de 3 punten naar RVVH: 4-3! Was niet altijd even goed, maar toch een lekkere start in de Hoofdklasse zo.
 

Unregistere

Well-known member
In de hoofdklasse A is Haaglandia dus voorlopig verdwenen. De trainer zette nog op Twitter hoe vreemd het voelde om na jaren ineens een vrije zaterdag te hebben. In elk geval speelden ze gisteren niet en ik denk niet dat ze nog terugkomen, maar wie weet. Zie ook het bericht van noord-ooster.

We hebben twee koplopers. Promovendus DFS (1-3 bij FC Breukelen, mede dankzij twee goals van de huidige topscorer van de hoofdklasse A Mike Louwaars) en het RVVH van Batigoal dat na een spectaculaire pot dus met 4-3 van De Jodan Boys won. Beide koplopers hebben zes punten.

Daarachter volgen Noordwijk (3-2 tegen het nog puntloze Smitshoek) en Achilles Veen (knap 0-1 bij Swift) met vier punten. Ter Leede speelde niet en staat met drie uit ??n virtueel nog naast de koplopers.

Sliedrecht is net als Smitshoek nog puntloos. De formatie van trainer Michel Langerak verloor thuis met 1-3 van een andere promovendus, Argon.

Hoek pakte de eerste punten tegen AFC Ajax door een 2-0 zege. De Amsterdammers staan op nul, omdat de wedstrijd tegen Haaglandia voorlopig geschrapt is. Dus die drie punten zijn ze kwijt.

Tot slot Zwaluwen - Spijkenisse. Dat werd 3-3. De bezoekers maakten een 3-0 achterstand goed. Marvin van der Pluijm scoorde in blessuretijd de gelijkmaker, zijn tweede van de dag. Ook Michael van Dommelen scoorde.
 

Unregistere

Well-known member
Hoek heeft deze week een testspeler verwelkomd op het trainingsveld. Het gaat om de clubloze Esmat Shanwary, vorig seizoen nog actief bij GVVV. Afghaans international, bij voorkeur actief op het middenveld. Wellicht trekken ze hem nog aan, als hij de staf overtuigt en ze vervolgens een regel vinden die overschrijving nog mogelijk maakt.
 

Unregistere

Well-known member
DFS verspeelde bij AFC Ajax (0-0) de eerste punten, maar is nog wel koploper met 7 uit 3. Samen met Achilles Veen, dat Zwaluwen met 1-0 klopte. RVVH speelde niet en is met 6 uit 2 de virtuele leider.

Noordwijk, de grote titelfavoriet, heeft het nog lastig. Er werd verloren bij promovendus Argon (2-1). Volgens de Noordwijkers zwaar onverdiend, volgens de mannen uit Mijdrecht iets tegen de verhouding in. Hoe dan ook, Noordwijk met 4 uit 3 voorlopig pas op plek 9.

Ook Spijkenisse won weer niet. Deze keer werd het 1-1 tegen Smitshoek. Drie uit drie, dat is niet wat Spijkenisse gehoopt en verwacht had.

Sliedrecht nam op een diefje een punt mee uit Hoek. 1-1, veel gemiste kansen door de Zeeuwen en Sjoerd van der Waal die dan maar aan de andere kant scoorde voor de Langerak-brigade.

De Jodan Boys pakte in de slotfase nog een punt tegen Swift (2-2) en Ter Leede - FC Breukelen eindigde ook onbeslist (1-1).

Weinig goals en veel remises vandaag in deze afdeling!
 
Bovenaan