Hoofdklasse A 2016/17 (zaterdag)

noordooster

Well-known member
Schuurman en te keer gaan? Dat had ik willen zien. Hij kreeg juist wel eens kritiek, omdat hij te weinig beleving toonde langs de lijn.
Dat van die analyses herken ik wel, haha. Ik heb hem wel eens gevraagd of we dezelfde wedstrijd hadden gezien. :)
Aardige vent verder.

Misschien dat hij het achteraf zelf in die wedstrijd van Go Ahead Kampen tegen ACV wat te gek vond en dat hij sindsdien wat rustiger werd ?
Ik moet toegeven, ik ken de man niet persoonlijk. Ik oordeel op basis van dat voorval, zijn analyses , zijn uitspraken als trainer van ASVD en zijn columns op VOZ destijds die ik niet erg lezenswaardig vond.
Maar ik sluit niet uit dat hij verder een aardige kerel is.
 

noordooster

Well-known member
Klopt wel, maar soms..
Zoals Theo ten Caat van Achilles 1894 dit seizoen een keer: "Het is mijn fout, ik heb niet de goede opstelling het veld ingestuurd". :duim:

Ook als voetballer werd Theo ten Caat nogal eens omschreven als " niet-doorsnee".
Ik vond het knap hoe hij als trainer van WHC de club 2x in de Hoofdklasse hield.
Bij Achilles 1894 valt inderdaad op dat hij wel eens zelfkritisch is, en ook dat hij na de wedstrijd in het algemeen een realistische analyse geeft.
Wel kreeg hij kritiek dat hij nauwelijks aandacht schonk aan het tweede team.
 

Unregistere

Well-known member
Waren maar meer trainers zo.

Een kort verslag maken naar aanleiding van een belletje met de trainer in de regel geen goed idee in ieder geval.

Hoe lager het niveau, hoe realistischer ze vaak zijn. Dat is althans mijn ervaring. Al snap ik ook wel dat een trainer van een vierdeklasser die net kansloos is afgedroogd geen hele tactische verhandeling gaat houden, maar gewoon stelt dat de tegenstander een maatje te groot was. Aan het bier en op naar volgende week.
 

noordooster

Well-known member
Hoe lager het niveau, hoe realistischer ze vaak zijn.

Dat gaat lang niet altijd op.
Als ik die trainers soms hoor op de regionale radio, of ik lees de verslagen in de krant, dan ligt een nederlaag toch opvallend vaak aan pech, de scheidsrechter, de gemene grensrechter van de tegenpartij, het slechte veld, de te hard spelende tegenstander of aan een combinatie van die zaken.
 

bqandy

Well-known member
Zijn de problemen bij Haaglandia ondertussen al opgelost? Kon er nog niets over vinden in ieder geval.

Wat een nodeloos ingewikkeld verhaal in dat bokkenblad. De gemeente Rijswijk wil weten of Haaglandia de financien op orde heeft voordat het huurcontract van de velden verlengd wordt. Klaar. :D
 

noordooster

Well-known member
Wat een nodeloos ingewikkeld verhaal in dat bokkenblad. De gemeente Rijswijk wil weten of Haaglandia de financien op orde heeft voordat het huurcontract van de velden verlengd wordt. Klaar. :D

Slecht geschreven.
" Het college is dinsdag 28 juni tot de (voorlopige) conclusie gekomen dat er nog geen positief resultaat is geboekt om volledig inzicht te krijgen in de financi?le situatie te krijgen en om tot een solide financieel plan te komen waarin een aantal essenti?le (financi?le) aspecten wordt gevraagd. "
Welke journalist schrijft zoiets ?
Ik zou eigenlijk wel willen weten wat dat college nou precies wil zien van die club.
Een solide financieel plan staat er. Dan denk ik aan een begroting van de resultatenrekening waarbij er een winst moet worden begroot.
Of iets met begrote inkomsten en uitgaven ....
Zou dat het zijn ?
 

Unregistere

Well-known member
Noordwijk-trainer Dogan Corneille heeft er een baantje bij. Hij wordt ook assistent-trainer bij Willem II.
 

de waan

Well-known member
Haaglandia is failliet.

Nu dus alweer de eerste topamateurcompetitie die niet ongeschonden het einde haalt.

EDIT: Nu ik de berichten zo lees, is er toch nog geen sprake van een faillissement.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Ik heb toch wel de indruk dat die niet met hun 1e team in de Hoofdklasse gaan spelen komend seizoen. De jeugd mag een doorstart maken van de gemeente lees ik even vluchtig op de Haaglandia site.
Nog wel wat gespartel, maar ik vrees het ergste voor ze.
 

Unregistere

Well-known member
Wel zonde. Die selectie zag er in potentie prima uit, leek mij een outsider. Hopelijk mogen die spelers nu wel elders gaan voetballen. Zal vast wel, zie ook WKE en VVA '71.
 

de waan

Well-known member
Ik vind de berichten vooralsnog dusdanig vaag dat ik er nog niet al te veel conclusies aan zou verbinden.
 

Unregistere

Well-known member
Enkele spelers hielden daar op Facebook ook al rekening mee, dus het zal inderdaad zo aan hen uitgelegd zijn. Wel zuur.
 

noordooster

Well-known member
En deze :
http://www.haaglandia.nl/haaglandia-niet-akkoord-met-huuropzegging-gemeente-rijswijk/

Ondanks dat diverse media melden dat de club failliet is en dat er al van wordt uitgegaan dat de competitie met 1 club minder gespeeld gaat worden, gaat Haaglandia met hulp van een advocaat in verweer.
Wat ik dan weer wel vreemd vind is dat er bij zo'n faillissement wordt gezegd dat de jeugd wel gewoon door kan blijven spelen.
Dat was ook bij WKE het geval.
De nieuwe clubnaam met -1 toegevoegd en dan weer opnieuw beginnen in de 4e klasse zal er bij een faillissement ook wel door komen. ( zie WKE en TEVV )
Moeten ze natuurlijk wel een sportpark hebben.
 

Joost

Well-known member
En deze :
http://www.haaglandia.nl/haaglandia-niet-akkoord-met-huuropzegging-gemeente-rijswijk/

Ondanks dat diverse media melden dat de club failliet is en dat er al van wordt uitgegaan dat de competitie met 1 club minder gespeeld gaat worden, gaat Haaglandia met hulp van een advocaat in verweer.
Wat ik dan weer wel vreemd vind is dat er bij zo'n faillissement wordt gezegd dat de jeugd wel gewoon door kan blijven spelen.
Dat was ook bij WKE het geval.
De nieuwe clubnaam met -1 toegevoegd en dan weer opnieuw beginnen in de 4e klasse zal er bij een faillissement ook wel door komen. ( zie WKE en TEVV )
Moeten ze natuurlijk wel een sportpark hebben.

Zo onlogisch vind ik dat niet. De KNVB heeft daar waarschijnlijk wel een noodpotje voor. Het recreatieve voetbal blijft zo in stand.
 

de waan

Well-known member
Dat is alleen maar goed lijkt me. Alleen doet zich hier de situatie voor dat een heel seizoen overbrugd zou moeten worden, dat is dan misschien toch wel wat anders.

Overigens denk ik dat het linksom of rechtsom nog wel weer voor elkaar komt. De gemeente heeft ook niks aan een leeg sportpark immers en Haaglandia heeft toch wel een duidelijke maatschappelijke taak met redelijk wat jeugd.
 

noordooster

Well-known member
Zo onlogisch vind ik dat niet. De KNVB heeft daar waarschijnlijk wel een noodpotje voor. Het recreatieve voetbal blijft zo in stand.

Bij WKE werd begin dit jaar het faillissement uitgesproken.
Alleen het eerste team werd teruggetrokken uit de competitie, alle overige teams mochten onder de naam WKE het seizoen afmaken, ook de overige senioren.
Ik meen me te herinneren dat een curator ( met instemming van een rechter ) kan besluiten dat het bedrijf/ vereniging ( deels ) kan worden voortgezet als dat in het belang is van de boedel.
Ik zie niet hoe e.e.a. in het belang is van de boedel, het lijkt me waarschijnlijker dat de uitgaven in het halve seizoen na het faillissement hoger zullen zijn dat de inkomsten,waardoor in principe schuldeisers worden benadeeld.
En misschien lag dat bij het door laten gaan van het eerste team juist wel andersom ( bv als de spelers genoegen zouden nemen met lagere vergoedingen ),
maar die optie zal wel nooit overwogen zijn, neem ik aan.
Maar zoals Joost zegt, misschien heeft de KNVB hier een potje voor of kan de curator er ook toe besluiten als er andere belangen dan alleen boedelbescherming mee gediend zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Overigens denk ik dat het linksom of rechtsom nog wel weer voor elkaar komt. De gemeente heeft ook niks aan een leeg sportpark immers en Haaglandia heeft toch wel een duidelijke maatschappelijke taak met redelijk wat jeugd.

Denk ik toch ook wel. Vermoedelijk hebben ze zelf ook toch nog wel ergens een potje om wat mee te doen.
 
Bovenaan