Hoofdklasse A 2016/17 (zaterdag)

De Groene Scout

Well-known member
Echt pestgedrag van de gemeente. Haaglandia denkt zolang er nog enige hoop is gewoon de draad op te pakken en te beginnen met trainen, haalt de gemeente de doelen van het veld. Trieste zaak, waarschijnlijk wel een aflopende zaak.
 

de waan

Well-known member
Ik snap ook niet zo goed, waarom er zo ingewikkeld wordt gedaan. Het is ?f klaar ?f ze kunnen door. Niet dit halfslachtige gedoe.
 

noordooster

Well-known member
De spoedvergadering van de gemeenteraad van Rijswijk leverde geen oplossing op.
Daar had Haaglandia wel op gehoopt.
Omdat er een betalingsachterstand van Haaglandia aan de gemeente is, mag de club niet meer gebruik maken van de velden.
Althans het eerste niet. De rest van de vereniging wel las ik ergens. Is dan opeens die 78.000 euro niet meer van belang ?
Overigens stuurt de gemeente niet aan op een faillissement van de club.
Haaglandia heeft een advocaat in de arm genomen en zal wel aansturen op een verlenging van de veldenhuur en uitstel van betaling van die 78.000 euro.
Eerder won Haaglandia een rechtszaak van de gemeente die ging over een vergunning voor de kantine.
 

Unregistere

Well-known member
Inmiddels heeft op verzoek van het naburige VCS ook een ori?nterend gesprek met die vereniging plaatsgevonden. Haaglandia ziet het als een optie om de wedstrijden op het terrein van VCS te gaan spelen. De voorkeur ligt echter bij het eigen complex. Ook al omdat VCS in Den Haag speelt en de gemeente Den Haag dan dus mogelijk ook toestemming moet geven.
 

bqandy

Well-known member
Inmiddels heeft op verzoek van het naburige VCS ook een ori?nterend gesprek met die vereniging plaatsgevonden. Haaglandia ziet het als een optie om de wedstrijden op het terrein van VCS te gaan spelen. De voorkeur ligt echter bij het eigen complex. Ook al omdat VCS in Den Haag speelt en de gemeente Den Haag dan dus mogelijk ook toestemming moet geven.

Ik begin een FC Chabab deja-vu te krijgen.
 

Jef400

Well-known member
Ben ik gek als ik redeneer dat je als je maatschappelijk belang boven het uitzetten ivm huurschuld zet je een vrijbrief krijgt je huur niet te betalen? In dat geval zou ik Haaglandia gewoon eruit trappen. Jammer van hun werk, maar als je je zooi niet op orde hebt verdien je geen voetbalvereniging te spelen lijkt mij.
 

Batigoal

Well-known member
Nabi Hakimzadeh wordt zoals het er naar uit ziet definitief speler van RVVH. Een stage bij Almere City resulteerde niet in een contract en bij Cambuur mocht hij alleen blijven als speler voor Jong Cambuur en dat ziet Hakimzadeh niet zitten.
 

Unregistere

Well-known member
Morgen begint ook deze afdeling weer.

Topfavoriet Noordwijk begint met een lastige uitbeurt bij outsider Spijkenisse. Noordwijk mist bovendien Ruperto Dorothea (ex-Spijkenisse), die woensdag rood kreeg in de KNVB Beker.

Ook direct een mooie kraker in Sassenheim, waar Ter Leede en Hoek elkaar ontmoeten. Beide teams worden wel bovenin verwacht. Leonardo, de Braziliaanse smaakmaker van Hoek, is vrijgegeven en kan dus spelen.

RVVH start het seizoen bij promovendus Argon, het geplaagde Haaglandia gaat gewoon voetballen bij Ajax en het behoorlijk gewijzigde Zwaluwen bezoekt promovendus DFS.

Smitshoek, ook al een promovendus, start thuis tegen het Amsterdamse Swift.

Outsider Achilles Veen speelt thuis tegen het gepromoveerde FC Breukelen.

En tot slot debuteert Sliedrecht in de hoofdklasse bij het altijd lastige De Jodan Boys.
 

Unregistere

Well-known member
Het debuut van Sliedrecht is uitgelopen op een heus debacle. De promovendus kwam bij De Jodan Boys op een 0-3 voorsprong. In de 80e minuut maakten de Gouwenaren de 1-3, tien minuten en vijf minuten extra tijd verder stond het 5-3. Ik kan me zo voorstellen dat Michel Langerak kokend van woede de bus in is gestapt.

Ook Spijkenisse gaf in de slotfase een voorsprong weg tegen titelfavoriet Noordwijk. Het stond 3-1, toen linksback De Jel met zijn rechter ineens de bal in de kruising joeg. In blessuretijd maakte Noordwijk alsnog gelijk.

Ter Leede won met 1-0 van Hoek, RVVH won met 0-1 bij Argon en Zwaluwen ging met 3-2 onderuit bij promovendus DFS.

Smitshoek liet zich aftroeven door Swift. Liefst 1-4 in Barendrecht.

Tot slot klopte AFC Ajax het geplaagde Haaglandia met 3-2 en bleef Achilles Veen thuis op 1-1 steken tegen FC Breukelen.
 
Bovenaan