Hoofdklasse A 2016/17 (zaterdag)

Unregistere

Well-known member
Nog geen topic voor de misschien wel sterkste hoofdklasse van de vier? ;)

Dit is de indeling voor A, met veel '010 vs 020'-sentiment, de overgebleven bollenclubs, een plukje Brabant, de Zeeuwse uithoek, het gebied rond Utrecht en de regio Rijnmond:

Achilles Veen
Ajax
Argon
FC Breukelen
DFS
Haaglandia / Sir Winston Leisure
Hoek
De Jodan Boys
Noordwijk
RVVH
Sliedrecht
Smitshoek
Spijkenisse
Swift
Ter Leede
Zwaluwen

Zeg het maar, wie zien jullie als favoriet(en)? Wie zijn de potenti?le verrassingen? Wie krijgen het zwaar?

Volg het allemaal in dit topic!
 

noordooster

Well-known member
Ik geloof er niks van dat de Hoofdklasse A gemiddeld sterker is dan de Hoofdklasse B.:eek:mg:
In A steekt er net als in B niet 1 team bovenuit volgens mij.
Het lijkt me dat Noordwijk en RVVH wel weer bovenin mee zullen doen.
Kunnen Haaglandia en Argon een paar jaar na hun topjaren op zondag ook op zaterdag doordringen tot de top ?
 

Unregistere

Well-known member
Normaal gesproken steekt Noordwijk er ruim bovenuit in deze afdeling. Zou me tegenvallen als ze geen kampioen worden. Hoorden nu eigenlijk al in de derde divisie, maar hadden pech met de loting.

Met Hoek, Achilles Veen, De Jodan Boys en Spijkenisse vermoedelijk als voornaamste outsiders, mogelijk ook Ter Leede en Ajax.

RVVH kan, maar is afwachten. Selectie is volledig verbouwd.
 

noordooster

Well-known member
Dit seizoen heb ik Noordwijk alleen zien spelen in de bekerfinale tegen Staphorst.
Toen vond ik ze minder goed dan in eerdere jaren toen ik ze in de Topklasse zag spelen tegen HHC.
Maar dat was natuurlijk maar 1 wedstrijd.
Overigens, als Noordwijk pech had met zijn loting tegen ASWH, wat heeft Staphorst dan een pech gehad met zijn loting tegen Lisse.
Staphorst won immers zowel van ASWH als van Noordwijk in de beker :eek:mg:
En wat dacht je van VVOG. In de competitie eindigden ze vrij ruim achter Staphorst en ACV, maar toch promoveren zij wel ( ten koste van DOVO ) en ACV en Staphorst niet.
Overigens dat ACV het niet redde tegen Rijnvogels lag vooral aan die domme rode kaart, vroeg in de eerste heft, van die 17-jarige jongen van ACV.
 

Joost

Well-known member
Noordwijk is voor mij ook de grote favoriet in deze klasse maar vaak promoveerde er vanuit de oude HKB ook een outsider dus dat kan ook zomaar gebeuren.
 

de waan

Well-known member
Kennelijk toch niet. Waarschijnlijk vergeten op "bevestigen" te drukken.

Ik vind dit trouwens geen bijster interessante afdeling zo op het oog.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Kennelijk toch niet. Waarschijnlijk vergeten op "bevestigen" te drukken.

Ik vind dit trouwens geen bijster interessante afdeling zo op het oog.

In de Hoofdklasse B zit wel meer zaterdagvoetbal-historie en wat mij betreft ook veel meer aansprekende verenigingen.
Maar deze Hoofdklasse A herbergt wel flink wat leuke derby's en de kilometers die gemaakt moeten worden vallen volgens mij ook best mee.
Wat dat betreft was je in de oude situatie met 3 hoofdklassen niet veel beter uit geweest. Geldt ook voor B.
 

Batigoal

Well-known member
Laten we eerst maar eens afwachten hoe de selectie van RVVH eruit komt te zien alvorens tot ??n der favorieten te worden gebombardeerd. Het is op papier wel een mooie hoofdklasse om in te spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Kennelijk toch niet. Waarschijnlijk vergeten op "bevestigen" te drukken.

Ik vind dit trouwens geen bijster interessante afdeling zo op het oog.

Snap ik vanuit jouw oogpunt op zich wel. Ik denk dat sommige teams in het oosten niet zo bekend zijn. Maar er zitten genoeg prima ploegen bij hoor, neem dat maar van mij aan. Een promovendus als Smitshoek is bijvoorbeeld echt een leuk ploegje, ook Sliedrecht heeft de nodige kwaliteit aangetrokken. Ook Spijkenisse, Haaglandia en De Jodan Boys zijn wellicht wat onbekender voor het grote publiek, maar hebben best wat te bieden. RVVH wordt, zoals Batigoal ook terecht stelt, afwachten.

Overigens lijkt het er vooral op dat ze het oude B en het oude C min of meer in stand hebben gehouden en de teams uit het oude A hebben verdeeld. Daarbij zitten de historische namen als DOVO nu in B, maar de sterkere ploegen als Achilles Veen en Ajax zitten in A. Mede daardoor schat ik A net iets sterker in. Teams van het kaliber Noordwijk en Hoek zie ik in B namelijk niet echt. Maar misschien ken ik ze daar niet goed genoeg voor.

Overigens, Joost, zo veel verrassende kampioenen zijn er in B toch niet echt geweest de afgelopen jaren? In mijn ogen was het altijd een ploeg die vooraf ook als kanshebber werd gezien.

Trouwens jammer dat er al ergens een reactie kwam die leek op de 'C' was beter dan 'B' discussie of andersom. Valt niet te vergelijken als je de wedstrijden niet allemaal ziet en al helemaal niet op basis van een paar bekerpotjes aan het einde van een lang seizoen. Eigenlijk kunnen alleen spelers die in beide competities hebben gespeeld daar echt goed over oordelen. Daarvan ken ik er toevallig ??n, maar zijn waardeoordeel zal ik hier verder niet delen.
 

Batigoal

Well-known member
De paar keer dat ik bij Smitshoek ben geweest leverde standaard een overwinning op, dus ik ga komend seizoen ook weer naar de buren.

Sliedrecht ben ik vaak genoeg langsgelopen toen ik een zomerbaantje in Sliedrecht had. Leuk dat we die club nu ook tegenkomen.
 

noordooster

Well-known member
Trouwens jammer dat er al ergens een reactie kwam die leek op de 'C' was beter dan 'B' discussie of andersom. Valt niet te vergelijken als je de wedstrijden niet allemaal ziet en al helemaal niet op basis van een paar bekerpotjes aan het einde van een lang seizoen. Eigenlijk kunnen alleen spelers die in beide competities hebben gespeeld daar echt goed over oordelen. Daarvan ken ik er toevallig ??n, maar zijn waardeoordeel zal ik hier verder niet delen.

Moet je allemaal niet zo serieus nemen, unregistere.
Het valt moeilijk te vergelijken en die paar bekerpotjes zijn natuurlijk geen " bewijs".
Het was meer een reactie op jouw bewering dat Noordwijk zo'n pech had gehad met de loting voor de nacompetitie, tegen ASWH, want daarmee geef je aan dat ze meer kansen hadden gehad tegen VVOG, Rijnvogels, Staphorst , ACV, Lisse of DOVO. En ook dat is maar een slag in de lucht.
En... mij valt op dat er van oudsher vanuit de hoek van de Zuid Hollandse topamateurploegen soms enigszins neergekeken wordt op de teams uit Noord en Oost.
En reken er maar op dat de speler die jij bedoelt over een half jaar GVVV beter vindt dan ASWH :eek:mg:
 

Unregistere

Well-known member
Moet je allemaal niet zo serieus nemen, unregistere.
Het valt moeilijk te vergelijken en die paar bekerpotjes zijn natuurlijk geen " bewijs".
Het was meer een reactie op jouw bewering dat Noordwijk zo'n pech had gehad met de loting voor de nacompetitie, tegen ASWH, want daarmee geef je aan dat ze meer kansen hadden gehad tegen VVOG, Rijnvogels, Staphorst , ACV, Lisse of DOVO. En ook dat is maar een slag in de lucht.
En... mij valt op dat er van oudsher vanuit de hoek van de Zuid Hollandse topamateurploegen soms enigszins neergekeken wordt op de teams uit Noord en Oost.
En reken er maar op dat de speler die jij bedoelt over een half jaar GVVV beter vindt dan ASWH :eek:mg:

Nou ja, je brengt het altijd zo serieus, dus dan lees ik het ook op die manier. :p

Overigens heeft de speler in kwestie nooit iets negatiefs over de club gezegd, ging meer over zijn beeld van beide afdelingen. Zou raar zijn als hij de competitie waarin hij volgend seizoen speelt minder zou vinden dan die van afgelopen seizoen trouwens.

Maar, toch wel wat serieuzer: ik geloof best dat er in Zuid-Holland mensen zijn die 'neerkijken' op het noorden en oosten. Maar over de hele linie valt dat denk ik best wel mee. Ik merk anderzijds ook dat er juist in het noorden en oosten - gelukkig niet bij iedereen hoor - ten onrechte een beeld lijkt te bestaan dat ze als minder worden gezien. Lijkt mij helemaal niet nodig, maar bijvoorbeeld op het inmiddels zo goed als opgedoekte www.topamateurvoetbal.nl merkte ik dat ook.

Dat Noordwijk pech had met de loting sta ik overigens wel volledig achter. Want ik denk dat ze tegen andere clubs inderdaad meer kans hadden gehad. Niet omdat die clubs slecht zijn of omdat wij zo goed zouden zijn, maar om diverse andere redenen. Zou andersom ook zo zijn geweest als wij die pot verloren hadden!

Maar goed, terug naar de hoofdklasse A. Gelukkig hebben we met Batigoal een supporter van een club uit deze afdeling die kan helpen om het topic lekker levendig te houden! :duim: Werkte je toen trouwens bij IKEA of bij het zwembad, Bati?
 

SanMark.

Well-known member
Nou ja, je brengt het altijd zo serieus, dus dan lees ik het ook op die manier. ?

Hij is er ook bloedserieus in hoor. De trainer van ASVD heeft hij drie kwart seizoen na gedragen dat die het niet verkeerd vond dat ASVD in Noord was ingedeeld.
 

noordooster

Well-known member
Hij is er ook bloedserieus in hoor. De trainer van ASVD heeft hij drie kwart seizoen na gedragen dat die het niet verkeerd vond dat ASVD in Noord was ingedeeld.

Ik was het al bijna weer vergeten, maar jij herinnert me er wel aan, he.
En dan zijn ze verdorie ook nog gepromoveerd na in de competitie als 5e te zijn ge?indigd. :hsv:
Terwijl dat de betere nrs 2 en 3, Balk en PKC '83 , niet lukte.
Die trainer mag ik trouwens sowieso niet sinds ik hem ooit als trainer van Go Ahead Kampen als een gek tekeer zag gaan langs de lijn.
En zijn analyses als trainer van Alcides vond ik vaak nogal ongeloofwaardig, zeker als het resultaat slecht was geweest.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Die trainer mag ik trouwens sowieso niet sinds ik hem ooit als trainer van Go Ahead Kampen als een gek tekeer zag gaan langs de lijn.
En zijn analyses als trainer van Alcides vond ik vaak nogal ongeloofwaardig, zeker als het resultaat slecht was geweest.

Schuurman en te keer gaan? Dat had ik willen zien. Hij kreeg juist wel eens kritiek, omdat hij te weinig beleving toonde langs de lijn.
Dat van die analyses herken ik wel, haha. Ik heb hem wel eens gevraagd of we dezelfde wedstrijd hadden gezien. :)
Aardige vent verder.
 

de waan

Well-known member
Ik ken eigenlijk maar weinig trainers die kort na een wedstrijd tot een enigszins realistische analyse in staat zijn.
 

bqandy

Well-known member
Klopt wel, maar soms..
Zoals Theo ten Caat van Achilles 1894 dit seizoen een keer: "Het is mijn fout, ik heb niet de goede opstelling het veld ingestuurd". :duim:
 

de waan

Well-known member
Waren maar meer trainers zo.

Een kort verslag maken naar aanleiding van een belletje met de trainer in de regel geen goed idee in ieder geval.
 
Bovenaan