Home of History

Shayman

New member
Michel van Egmond heeft een Boek uitgebracht genaamd "De snor van Jozsef Kiprich"

Gaat niet alleen over de grootste cultheld die we hadden, maar meerder verhalen over diverse spelers.

Edit: En gelijk maar besteld samen met de laatste boekjes van Dijkshoorn, aangezien ik VI al tijdje terug heb opgezegd zijn die columns voor mij ook nieuw en "huilen en lachen" lijkt me ook prettig leesvoer.
 

Jozsef

New member
Binnen paar jaar hebben jullie weer feestje op de Coolsingel hoor. Op zeker! Kwestie van tijd....

Dat laatste is zeker ja. Maar hoelang nog weet niemand.
Van Egmond zei dat gisteren nog; zo vaak hebben ze nirt wat te vieren, maar als 't dan eindelijk een keer zover is......
E?n keertje maar, dan hoor je me jaaaren niet meer. 7 jaar inmiddels, en dat was niet eens een "echte".

Dat meesterlijke stukje over Kiprich dat van Egmond voordroeg uit dit "nieuwe" boekje is overigens al 15 jaar oud of zo.
 

inhethoekje

Active member
Vond het een item van niks, het boek lijkt me er ook een met 30 oude koeien verhalen.

Ik weet het nu wel over Kiprich en ja Obiku klom in hekken en wilde een tankstation met zijn naaam, verzin eens wat nieuws.

van Egmond begint zijn hand te overspelen, hij harkt nu binnen omdat hij ''hot'', is niet erg maar de boekwerken worden steeds matiger.
(Kieft was echt prullaria)

Marcel van Roosmalen is veel beter.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Home of History

Dat boekje over Theo Bos was inderdaad alleraardigst.
Ach, ik ga dit boekje van van Egmond ook wel weer lezen net als Gijp, Kieft en Topshow. Het leest toch makkelijk weg.
Ik kan er namelijk itt jou niet genoeg van krijgen. Die periode eind 80/begin 90 is namelijk verreweg mijn favoriete Feyenoordperiode.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De boekjes over Vitesse lazen altijd lekker weg. Jammer dat hij daarmee lijkt te zijn gestopt.
 

Batigoal

Well-known member
Vond het een item van niks, het boek lijkt me er ook een met 30 oude koeien verhalen.

Ik weet het nu wel over Kiprich en ja Obiku klom in hekken en wilde een tankstation met zijn naaam, verzin eens wat nieuws.

van Egmond begint zijn hand te overspelen, hij harkt nu binnen omdat hij ''hot'', is niet erg maar de boekwerken worden steeds matiger.
(Kieft was echt prullaria)

Marcel van Roosmalen is veel beter.

Voor het DWDD-publiek dat niks met voetbal heeft moet je wel met dit soort zaken komen, want daarvoor zijn de verhalen allemaal nieuw.
 

Abubakari

Well-known member
Vond het een item van niks, het boek lijkt me er ook een met 30 oude koeien verhalen.

Ik weet het nu wel over Kiprich en ja Obiku klom in hekken en wilde een tankstation met zijn naaam, verzin eens wat nieuws.

van Egmond begint zijn hand te overspelen, hij harkt nu binnen omdat hij ''hot'', is niet erg maar de boekwerken worden steeds matiger.
(Kieft was echt prullaria)

Marcel van Roosmalen is veel beter.

Het laatste boek van Marcel van Roosmalen, Schijt, bestond voor driekwart uit dingen die letterlijk gekopieerd waren uit zijn andere
boeken. Over "verzin eens wat nieuws" gesproken.
Heb je de boeken over Pim Fortuyn en de LPF leden van Marcel van Roosmalen wel eens gelezen? Aanrader van de week.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dank voor de tip, die gaat op mijn verlanglijstje. Dat knip en plak werk heb ik op jouw advies niet aangeschaft.
 

Shayman

New member
Dat boekje over Theo Bos was inderdaad alleraardigst.
Ach, ik ga dit boekje van van Egmond ook wel weer lezen net als Gijp, Kieft en Topshow. Het leest toch makkelijk weg.
Ik kan er namelijk itt jou niet genoeg van krijgen. Die periode eind 80/begin 90 is namelijk verreweg mijn favoriete Feyenoordperiode.

Bol heeft em vandaag al bezorgd, fijn stukje weglezen van het weekend!

"Het is zoals het is" is uiteraard een prachtig boek maar door de situatie kan je dat ook bijna niet fout doen, de boeken over Vitesse ben ik nooit in ge?nteresseerd geweest maar misschien toch nog eens aanschaffen.

@Abu: Wat was zijn insteek achter de boeken over Pim? Een zuur verhaal van een echte VARA man zit ik niet op te wachten maar als het met een open blik is geschreven dan kon dat wel eens mooi zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Bol heeft em vandaag al bezorgd, fijn stukje weglezen van het weekend!

"Het is zoals het is" is uiteraard een prachtig boek maar door de situatie kan je dat ook bijna niet fout doen, de boeken over Vitesse ben ik nooit in ge?nteresseerd geweest maar misschien toch nog eens aanschaffen.

@Abu: Wat was zijn insteek achter de boeken over Pim? Een zuur verhaal van een echte VARA man zit ik niet op te wachten maar als het met een open blik is geschreven dan kon dat wel eens mooi zijn.

Dat tweede boek is geschreven na de dood van Pim Fortuyn, gaat over de overgebleven LPF'ers. Dat zijn een stel halve zolen, baantjesjagers en egotrippers die ruzi?nd over straat gaan. Tsja, daar kun je volgens mij sowieso niet erg positief over schrijven. Al schrijft MvR gewoon op wat hij ziet en kun je je eigen oordeel vellen.
Dat zelfde geldt voor het boek over Pim Fortuyn, hij schrijft wat hij ziet, ik vind het niet negatief, maar ik was ook geen Pim adept. Maar ik denk dat je het prima kunt lezen, hij volgt het verschijnsel Fortuyn. En doet dat op zijn geheel eigen wijze. Ik geloof niet dat MvR ooit ergens wel positief over is geweest, dus voor wie Pim Fortuyn de grootste Nederlander van de eeuw is zal het wel minder geschikt zijn.
 

Shayman

New member
Dat tweede boek is geschreven na de dood van Pim Fortuyn, gaat over de overgebleven LPF'ers. Dat zijn een stel halve zolen, baantjesjagers en egotrippers die ruzi?nd over straat gaan. Tsja, daar kun je volgens mij sowieso niet erg positief over schrijven. Al schrijft MvR gewoon op wat hij ziet en kun je je eigen oordeel vellen.
Dat zelfde geldt voor het boek over Pim Fortuyn, hij schrijft wat hij ziet, ik vind het niet negatief, maar ik was ook geen Pim adept. Maar ik denk dat je het prima kunt lezen, hij volgt het verschijnsel Fortuyn. En doet dat op zijn geheel eigen wijze. Ik geloof niet dat MvR ooit ergens wel positief over is geweest, dus voor wie Pim Fortuyn de grootste Nederlander van de eeuw is zal het wel minder geschikt zijn.
Bedankt, de groep idioten die zijn ziel wilden verdedigen vond ik ook een stel idioten voor het grootste deel dus dat vond ik al minder interessant.

Zijn 1e boek ga ik wel even aanschaffen want lijkt me wel leuk en ik was en ben wel een Pim-adept. Oh ja, heb je trouwens "100 jaar eenzaamheid" echt letterlijk kapot gelezen dan moet je even je NAW pb-en want ik heb hem bijna nieuw omdat ik er echt niet doorheen kom. Ik begrijp wel dat het mooi is maar ik blijf gewoon een boer natuurlijk en ik trok het echt niet.
 

Shayman

New member
Dat boekje over Theo Bos was inderdaad alleraardigst.
Ach, ik ga dit boekje van van Egmond ook wel weer lezen net als Gijp, Kieft en Topshow. Het leest toch makkelijk weg.
Ik kan er namelijk itt jou niet genoeg van krijgen. Die periode eind 80/begin 90 is namelijk verreweg mijn favoriete Feyenoordperiode.
Zeker doen want leest gewoon weer heerlijk weg, wel een verzameling van bekende verhalen volgens mij want sommige komen me heel bekend voor maar zeker voor Feyenoorders zal het wel weglezen als een warm bad.
 

Jozsef

New member
Kijktip! Aanstaande dinsdag (22:00 uur) wordt op FOX Sports de documentaire 'Coen' uitgezonden. Een 55 minuten durend eerbetoon aan Mister Feyenoord Coen Moulijn, die ons op 4 januari 2011 zo onverwacht ontviel. Onder andere zijn weduwe Adrie, vele oud-ploeggenoten en burgemeester Aboutaleb werkten mee aan deze documentaire.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag het al voorbij komen. Meestal zijn die Fox Docu's wel prima.
 

Jozsef

New member
Vandaag 5 jaar geleden dat we op de Coolsingel stonden. Indrukwekkende ervaring, voor altijd.

 

Fenerium

Member
Feyenoord heeft wat romantisch. Je kan de overwinningen van Feyenoord op Ajax op 1 hand tellen, zeker als je de laatste 20 jaar onder de loep neemt maar de supporters blijven de club trouw.

Ik denk dat dit alleen al Feyenoord erg uniek maakt. Petje af en dat meen ik oprecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vorig week zondag is in Andere Tijden Sport de documentaire De Geboorte van het Legioen uitgezonden. Net even terug gekeken. Was zeker de moeite waard.
 
Bovenaan