Hi ha hondelul! Weetjes, vragen en feiten rondom de arbitrage

Maasveld

Well-known member
Nijhuis goed? Bij AZ vinden de supporters hem zo slecht, dat als een andere scheidsrechter een fout maakt er gezongen wordt: "Hij is nog slechter dan Nijhuis".

En ook Makkelie vind ik allesbehalve goed fluiten.
Als dat vaak wordt gezongen dan is Nijhuis automatisch dus een van de betere.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zag het al voorbij komen. Het moet niet gekker worden. Die aanklagers moeten eens goed onderzocht worden. Zijn niet helemaal goed bij hun kop.
 

Pascallovic

Well-known member
De aanklagers gaan niet over de straf.
Maar wel over de argumenten die zij zelf aanvoeren. Als zij aanvoeren dat het niet protesteren als een schuldbekentenis moet worden gezien, dan werk je dus protesterende spelers bij discutabele beslissingen in de hand.
 

gevegt

Well-known member
Maar wel over de argumenten die zij zelf aanvoeren. Als zij aanvoeren dat het niet protesteren als een schuldbekentenis moet worden gezien, dan werk je dus protesterende spelers bij discutabele beslissingen in de hand.

Dat klopt, maar het heeft niets met de eventuele straf te maken.
 

fr-keff

Active member
Leuke regel nummer 8. Als je vanaf de aftrap direct de bal in je eigen doel schiet is het geen doelpunt maar een hoekschop voor de tegenpartij. :D
 

Fregge

Well-known member
Leuke regel nummer 8. Als je vanaf de aftrap direct de bal in je eigen doel schiet is het geen doelpunt maar een hoekschop voor de tegenpartij. :D

Nee hoor, dat staat er niet. De nemer mag nu officieel op helft van de tegenstander staan, wat eerst niet mocht. Ook niet in de cirkel.
 

Unregistere

Well-known member
Opvallende transfer:

Scheidsrechter Christian Mulder uit Uithuizen zet z'n loopbaan voort in Duitsland. Hij gaat fluiten in de Oberliga en daarnaast als assistent aan de slag in de Regionalliga.

Mulder was de afgelopen vier jaar actief in het betaald voetbal in Nederland. Hij leidde wedstrijden in de Eerste Divisie en was vierde official en VAR in de Eredivisie. Na afgelopen seizoen kreeg hij geen vast contract van de KNVB.

Ambities
De Groningse voetbalarbiter heeft nog teveel ambities om te stoppen. Daarom zocht hij zijn heil over de grens.

'De Duitse bond is blij dat ik daar wil fluiten. Inmiddels heb ik al een testwedstrijd gehad om er voor mezelf achter te komen of ik dit echt wil. Ik weet het zeker en wil vanuit de Oberliga zo snel mogelijk omhoog,' vertelt Mulder.

Duitse spelers zijn niet gewend dat de scheidsrechter met ze praat
Christian Mulder
Eerste Nederlander
Volgens de Duitse bond is hij de eerste Nederlandse scheidsrechter met ervaring in het betaald voetbal die actief is in Duitsland.

Mulder floot afgelopen week al een wedstrijd tijdens de Ost Friesland Cup. Hij merkte wel een verschil met Nederland. 'Duitse spelers zijn niet gewend dat de scheidsrechter met ze praat.'

Voor de rest voorziet hij geen problemen. 'Ik spreek goed Duits in ieder geval. Er staat me weinig in de weg om carri?re te maken in Duitsland. En daar moet vanaf nu alles voor wijken.'

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/210866/Scheidsrechter-Mulder-fluit-verder-in-Duitsland
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Op deze manier de bal terugspelen mag niet en geldt als een terugspeelbal. Hier had de scheidsrechter dus een indirecte vrije trap voor de andere partij moeten toekennen op de rand van het doelgebied.
 
Bovenaan