HHC Hardenberg

noordooster

Well-known member
René van der Weij wordt de nieuwe hoofdtrainer van HHC.
Hij trainde de afgelopen jaren Genemuiden 6 jaar en Buitenpost 5 jaar.
Als voetballer kende ik hem vooral als speler van PKC'83 en van Harkemase Boys toen die clubs op het hoogste amateurniveau speelden.
Ik vind het mooi dat het weer een noordelijke trainer is en ik hoop dat hij het net zo goed of beter zal doen als destijds Marcel Groninger.
De regel van sc Genemuiden dat er een vast aantal "eigen spelers" mee moet doen in het eerste geldt bij HHC niet.
Die regel vormde bij sc G. tevens een belemmering, omdat die "eigen spelers" vaak de zwaksten van het team waren.

Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
HHC is voor komend seizoen weer eens aan het winkelen geweest bij de noordelijke topamateurverenigingen.
Dat vind ik jammer omdat daarmee die clubs verzwakt worden. Maar het is ook wel logisch omdat HHC een mooie vereniging is die al jarenlang op het hoogste amateurniveau speelt en omdat geen enkele amateurclub uit Noord op kan tegen de vergoedingen die HHC betaalt.
Bovendien moet HHC wat omdat het dit seizoen niet echt geweldig speelt.
Giovanni Zwikstra komt over van mede tweede divisionist ACV. Bij ACV vind ik hem dit seizoen minder goed spelen dan in voorgaande jaren.
Middenvelder Stefan Deuling komt over van Harkemase Boys en middenvelder Hessel Eikelboom speelt nu nog bij d'Olde Veste '54.

noordooster

Well-known member
Wordt zeker vervolgd.

Overigens is het binnen het amateurvoetbal (volgens de KNVB: 2e divisie en lager) algemeen bekend dat spelers worden gehaald en betaald.
Bij de ene club wat meer dan bij de andere en zeker in het divisie-voetbal. ( maar ook in de 1e klassen en lager wel)
En zolang alles gebeurt binnen de regels van de knvb en de belastingdienst is er ook niets op tegen.
Vraag is of je nog van amateurvoetbal kunt spreken of dat je het semi-profvoetbal zou moeten noemen.
En waar ( bij welke betaalde vergoeding of bij welk aantal betaalde spelers ) leg je dan de grens?
Om bv alleen de 2e en de 3e divisies te rekenen tot het profvoetbal lijkt me nogal arbitrair; ook in de competities daar onder worden wel spelers betaald.

Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Overigens is het binnen het amateurvoetbal (volgens de KNVB: 2e divisie en lager) algemeen bekend dat spelers worden gehaald en betaald.
Bij de ene club wat meer dan bij de andere en zeker in het divisie-voetbal. ( maar ook in de 1e klassen en lager wel)
En zolang alles gebeurt binnen de regels van de knvb en de belastingdienst is er ook niets op tegen.
Vraag is of je nog van amateurvoetbal kunt spreken of dat je het semi-profvoetbal zou moeten noemen.
En waar ( bij welke betaalde vergoeding of bij welk aantal betaalde spelers ) leg je dan de grens?
Om bv alleen de 2e en de 3e divisies te rekenen tot het profvoetbal lijkt me nogal arbitrair; ook in de competities daar onder worden wel spelers betaald.

Zeker, daarom zou je ook de scheiding tussen prof- en amateurvoetbal moeten opheffen en net zoals in vrijwel alle landen van Europa behalve het heidense Nederland een doorlopende pyramide moeten maken van profs- semiprofs en amateurs. Waarbij je gradueel verschuift van alleen maar profs naar alleen maar echte amateurs van hoog naar laag.

• Leuk
Waarderingen: PES5

Fregge

Well-known member
Simpel: Je noemt de divisies semi-prof want die krijgen een neutraal arbitraal trio. Zo heel moeilijk is het allemaal niet hoor

Joost

Well-known member
De term 'sectie amateurvoetbal' is al tijden achterhaalt. Maar clubs kunnen ook al heel lang contracten registreren waarbij het op spelersniveau bepaald wordt of iemand prof, semi-prof of amateur is.

Wellicht kunnen ze het beter omdopen naar breedtevoetbal.

Bovenaan