HHC Hardenberg

de waan

Well-known member
De Hardenberg Heemse Combinatie is een fusieclub tussen HVC en sv Heemse, die in 1954 is opgericht. De club speelde decennialang een bescheiden rol in het amateurvoetbal, maar timmert sinds de 21e eeuw nadrukkelijk aan de weg. Na de promotie naar de eerste klasse in 1999 volgde in 2004 promotie naar de hoofdklasse, waarvan het in 2007 en 2008 kampioen werd. Sinds de start van de topklasse in 2010 is de club van de partij.

Inmiddels is HHC Hardenberg ??n van de grotere clubs in Oost Nederland met zo'n 1.200 leden, een fraai complex en een grote achterban.
 

Unregistere

Well-known member
Jammer genoeg heeft ASWH nog nooit tegen hen gespeeld. Hoor van iedereen hier uit de regio dat HHC Hardenberg echt een fantastische club is, dus ben wel benieuwd. Maar ja, gaat voorlopig nog niet gebeuren, vrees ik.

Jack van den Berg, onze trainer, zei dat hij HHC in zijn Barendrecht-periode eigenlijk ieder jaar fantastisch vond, maar dat ze altijd weer op verrassende momenten puntverlies leden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Kan niet in de keuken kijken, maar heb de indruk dat het beleid rond de 1e selectie goed is. Er is financieel wel iets mogelijk (met grote schare sponsoren), maar het is niet 'lukraak' rondshoppen, maar vaak wel erg gericht met oog voor eigen jongens.
De achterban staat erachter, dat is te zien door de trouwe schare fans die het 1e zowel thuis als uit volgt.
Prima clubje hoor!! :duim:
 

de waan

Well-known member
En de gemeente doet ook leuk mee als tegenprestatie voor de toevoeging "Hardenberg".

Dat is vanuit Haaksbergs oogpunt ook wel eens jaloersmakend.
 

SanMark.

Well-known member
En dan vergeet je nog even in deze opsomming dat Gerrit Bredewold de organisatie heeft neergezet waardoor HHC de eerste stappen heeft gezet richting de top. Valt me toch tegen dat je het niet even volledig doet.
 

de waan

Well-known member
Het is net zo'n nutteloze toevoeging als VVV Venlo. Het word zo dubbel op.

Dat klopt. Maar als daar iets leuks tegenover staat lijkt me dat niet zo'n probleem.

Het is in ieder geval beter dan een naamkoppeling met de hoofdsponsor.
 

de waan

Well-known member
De A1 van HHC werd een tijdje terug nog finaal van het matje getikt door HSC'21, dus voorlopig zullen ze nog wel even moeten blijven kopen.
 

Mug

Member
En toch vind ik het wel prettig dat de plaatsnaam er achter staat, vooral bij kleinere clubs, weet je direkt waar ze vandaan komen.
 

Unregistere

Well-known member
Toch heeft HHC het traditioneel moeilijk tegen Barendrecht. Dat bleek ook maar weer eens een maand geleden toen HHC redelijk kansloos verloor in Barendrecht.

Ja, klopt. Hij zei ook dat ze wel eens een keer thuis wonnen van HHC, maar dat hij zich bijna 'schaamde' voor die zege. HHC was toen veel beter geweest. Dit seizoen was het anders, als ik de huidige trainer Adrie Poldervaart zo hoorde. Die noemde de pot tegen HHC een voorlopig hoogtepunt in het seizoen. Zeker omdat HHC enkele dagen later NEC uit de beker knikkerde.
 

De Groene Scout

Well-known member
HHC dreigt trainer Marcel Groninger kwijt te raken.
Nu Henk de Jong bij Cambuur ontslagen is is Marcel Keizer van FC Emmen daar naar toe gegaan. Assistent bij FC Groningen Dick Lukkien kan op zijn beurt nu weer hoofdtrainer bij FC Emmen worden, maar dan valt er een gaatje bij FC Groningen en dat zou Marcel Groninger dan op moeten vullen.
HHC wil uiteraard niet meewerken zo kort voor het einde van het seizoen.


edit: ik zie nu dat noord-ooster een soortgelijk scenario ook al aangaf vorige week.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Danny Bouws van FC Emmen gaat waarschijnlijk ook naar HHC.
Jonge verdediger heeft er nu aan amateurcontractje en mocht dat niet aangepast worden naar een 'grote-mensen-contract' dan zal hij naar HHC verkassen.
 
Bovenaan