SanMark.
Well-known member
Beiden kijken er raar van op dat er op trainingen van HHC geen slidings mogen worden gemaakt.
.
Train as you fight.
Wat een belachelijke regel.
Beiden kijken er raar van op dat er op trainingen van HHC geen slidings mogen worden gemaakt.
.
Daar keek ik ook echt van op. In een wedstrijd verbied je dat toch ook niet ?
Zou Groninger bang zijn dat er dan teveel kans is op blessures ?
Dat volgens mij meestal wel. Ik dacht dat de trainer misschien bang is dat ze elkaar blesseren.
Zo nu en dan spelen ze ook wel wedstrijden op kunstgras en dan moeten ze ook wel eens een sliding maken.
Het kan ook zijn dat de trainer zo de spelers wil leren om naar andere oplossingen te zoeken, of ze wil leren hun positiespel te verbeteren ipv een sliding te nemen.Train as you fight.
Wat een belachelijke regel.
De jeugdopleiding van HHC Hardenberg werd onlangs bevorderd tot RJO ( Regionale Jeugd Opleiding )
Hiermee voldoet HHC ongetwijfeld aan de eisen die in de Tweede Divisie gesteld worden mbt de jeugd.
Wellicht dat er in de toekomst dan ook een speler uit de HHC-jeugd het eerste elftal kan halen.
amateurclub: de club levert structureel spelers aan het eerste elftal.
Weinig meer dus dan dat de trainers bepaalde papiertjes hebben.
En:
Wordt kennelijk niet al te zwaar aan getild dan.
Vol trots melden de clubs dat er weer jeugdspelers aan de eerste selectie zijn toegevoegd, meestal om de selectie aan te vullen om daarna teleurgesteld af te haken Het jaar erop, spelen ze vaak in de regio, een paar klassen lager.
Maar, wanneer er echt talenten in de A1 geschikt zijn voor het eerste, dan hebben B.v o's zitten slapen. Om mee te kunnen komen op topklasse niveau moet je echt de opleiding bij een bvo gehad hebben. Dus wat uit eigen opleiding komt kan in 9 van 10 gevallen de stap direkt niet maken.of ze moeten een paar jaar geduld hebben, wat de meeste jonge spelers niet hebben en hun vaders ook niet.
Enkele namen ? Paul Weerman ( ex WKE ), Joop Gall ( ex Emmen ), Gert Heerkes ( Hardenberger en huidig trainer van Emmen ), Jan Piet Bosma ( huidig assistent van Marcel Groninger ), Henk de Jong ( ex Cambuur )...