HHC Hardenberg

SanMark.

Well-known member
Dat volgens mij meestal wel. Ik dacht dat de trainer misschien bang is dat ze elkaar blesseren.
Zo nu en dan spelen ze ook wel wedstrijden op kunstgras en dan moeten ze ook wel eens een sliding maken.

Ook al is het kunstgras enorm verbetert het is met slidings denk ik toch blessure gevoeliger.

Als hij bang is dat de spelers elkaar blesseren moet hij maar een andere hobby zoeken.

Beste resultaten behaal je als je elkaar tot het maximale test. Soms moeten de gezichten tegen elkaar aan staan omdat het te hard gaat op de training.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat het allemaal wel meevalt en Hooiveld het een beetje aandikt.
Zou best eens kunnen dat in bepaalde (partij)vormen de opdracht wordt meegegeven om altijd voor de voetballende oplossing te kiezen en de sliding of onnodig dom glijden te verbieden. Kan mij niet voorstellen dat het nooit mag.
Verschil tussen een WKE en HHC training zal er ongetwijfeld wel zijn. Op het kamp worden in de w-up de flying tackles al ingezet. ;)
 

Mug

Member
Zo slecht zijn de resultaten van HHC toch niet, ik denk dat Hooiveld moeite heeft om het uit tevoeren , want zo jong is hij niet meer. Dat is moeilijk voor een speler om dat te erkennen. Afscheid van nemen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Misschien met de volgende trainer, want ik lees net dat Groninger opnieuw inbeeld is bij FC Groningen om daar 1e assistent te worden.
Dat zou een full-time baan betekenen en dus einde bij HHC.
 

Jozsef

New member
De jeugdopleiding van HHC Hardenberg werd onlangs bevorderd tot RJO ( Regionale Jeugd Opleiding )
Hiermee voldoet HHC ongetwijfeld aan de eisen die in de Tweede Divisie gesteld worden mbt de jeugd.
Wellicht dat er in de toekomst dan ook een speler uit de HHC-jeugd het eerste elftal kan halen.

Is dat nu niet zo dan?
 

de waan

Well-known member
Wanneer word je een regionale opleiding dan? Kennelijk heeft het niet zo veel met de kwaliteit van opleiden te maken.
 

de waan

Well-known member
Weinig meer dus dan dat de trainers bepaalde papiertjes hebben.

En:

amateurclub: de club levert structureel spelers aan het eerste elftal.

Wordt kennelijk niet al te zwaar aan getild dan.
 

Jozsef

New member
Dat is toch eigenlijk wel een treurige statistiek zeg. Dacht altijd dat dat percentage veel hoger lag bij de amateurs. Bij Excelsior M in ieder geval zeer zeker van wel.
 

Mug

Member
Maar, wanneer er echt talenten in de A1 geschikt zijn voor het eerste, dan hebben B.v o's zitten slapen. Om mee te kunnen komen op topklasse niveau moet je echt de opleiding bij een bvo gehad hebben. Dus wat uit eigen opleiding komt kan in 9 van 10 gevallen de stap direkt niet maken.of ze moeten een paar jaar geduld hebben, wat de meeste jonge spelers niet hebben en hun vaders ook niet.
 

Mug

Member
Vol trots melden de clubs dat er weer jeugdspelers aan de eerste selectie zijn toegevoegd, meestal om de selectie aan te vullen om daarna teleurgesteld af te haken Het jaar erop, spelen ze vaak in de regio, een paar klassen lager.
 

SanMark.

Well-known member
Vol trots melden de clubs dat er weer jeugdspelers aan de eerste selectie zijn toegevoegd, meestal om de selectie aan te vullen om daarna teleurgesteld af te haken Het jaar erop, spelen ze vaak in de regio, een paar klassen lager.

En meestal komen die spelers ook uit de regio.

Aan de ene kant is het irritant dat spelers uit de C, B en A weg gaan bij de clubs uit de dorpen om hoofdklasse + te kunnen voetballen bij een club uit de stad, aan de andere kant, als ze op latere leeftijd weer terug komen bij hun ouwe cluppie hebben ze over het algemeen veel meer geleerd omdat het niveau waar ze een aantal jaren op getraind en gespeeld hebben veel hoger ligt. Plus betere begeleiding e.d.
 

De Groene Scout

Well-known member
Maar, wanneer er echt talenten in de A1 geschikt zijn voor het eerste, dan hebben B.v o's zitten slapen. Om mee te kunnen komen op topklasse niveau moet je echt de opleiding bij een bvo gehad hebben. Dus wat uit eigen opleiding komt kan in 9 van 10 gevallen de stap direkt niet maken.of ze moeten een paar jaar geduld hebben, wat de meeste jonge spelers niet hebben en hun vaders ook niet.

Als een amateurclub de jeugd goed begeleidt en de jeugdteams op divisieniveau heeft spelen is het heel goed mogelijk dat een A1 speler direct doorstroomt naar de 1e selectie (en niet alleen als opvulling). Ik weet niet of de BVO's dan hebben zitten slapen, die kijken zeker bij oudere jeugd naar die enkele talenten die ze voor een bepaalde positie nodig hebben. Is juist die positie al prima dubbel bezet, dan hoef je als goede speler bij de amateurs niet op een uitnodiging te wachten.

Voor wat betreft je opmerking over geduld, heb je zeker een punt. Seniorenvoetbal vraagt net weer iets anders en dat kost velen 1 of 2 jaar.
 

de waan

Well-known member
Bovendien is driekwart van de jeugdspelers tegen de tijd dat ze 16 zijn alweer afgetest/weggestuurd/afgehaakt bij de profs. Dan moet je ervoor zorgen dat ze weer terugkeren op het oude nest.
 

Unregistere

Well-known member
Enkele namen ? Paul Weerman ( ex WKE ), Joop Gall ( ex Emmen ), Gert Heerkes ( Hardenberger en huidig trainer van Emmen ), Jan Piet Bosma ( huidig assistent van Marcel Groninger ), Henk de Jong ( ex Cambuur )...

Dat zijn wel mooie namen. Bosma ken ik niet, de rest uiteraard wel. Wie is jouw favoriet?
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik denk dat Paul Weerman wel bij HHC past. De combi 'strijd' en 'attractief voetbal' past volgens mij prima bij hem. Het linkje met Drenthe/Groningen is er.
 

Unregistere

Well-known member
Dank voor deze uitgebreide en heldere analyse. Oosting had ACV enkele jaren terug in ieder geval goed op de rails staan, dat spreekt in zijn voordeel. Maar goed, we wachten het af.
 
Bovenaan