erka
Well-known member
Eens, maar ik weet de periode van 2010 nog. Ik werkte toen in Delft, ging altijd met de trein en toen is geen 1 dag de trein totaal uitgevallen. Ja, ik had wel eens vertraging of er viel er wel eens 1 uit, ja, het was knap druk, maar de treinen reden.
Het lijkt wel alsof de NS/ProRail het ook wel steeds makkelijker opgeeft, maar dat lijkt ook iets van deze tijd te zijn. 'Vroeger' gingen scholen echt niet dicht met dit weer, heb als leerling vaak zat naar school moeten fietsen in minstens dit soort sneeuw. En ik sta nu bijna 25 jaar voor de klas, en kan me 1x herinneren dat de school dicht ging wegens sneeuw, dat was in december 2017, toen was het code rood.
Wel eens dicht wegens flinke storm, code rood, en dat we gewoon eerder stopten ivm de storm (zodat lln veilig thuis konden komen), maar sneeuw, echt niet en heb toch vaak zat flink sneeuw meegemaakt.
Onze middelbare school ging echt helemaal nooit dicht. Ja alleen bij een Elfstedentocht oid of inderdaad bij zware storm. Maar verder helemaal niet.