Het weer

Abubakari

Well-known member
Mijn zwager woont in North Carolina, die appte vandaag ook al dat ze "under hurricane watch" staan en dat er "a state of emergency" is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Godallemachtig,er valt hier een partij regen , heb ik nog nooit meegemaakt. Tuin staat blank en nog 2 cm en het komt door de achterdeur naar binnen. Riool kan het gewoon niet aan.
Mag van mij dus wel stoppen met regenen :oops:
 

erka

Well-known member
Komt weer een orkaan aan voor Europa:

174950_key_messages_sm.png
 

JMD

Well-known member
Godallemachtig,er valt hier een partij regen , heb ik nog nooit meegemaakt. Tuin staat blank en nog 2 cm en het komt door de achterdeur naar binnen. Riool kan het gewoon niet aan.
Mag van mij dus wel stoppen met regenen :oops:

Hoe is het daar inmiddels? Ik was vanavond in Delft, daar had ik af en toe wel wat regen en net toen ik richting huis reed een flinke bui op de A4, maar dat was alles. Hier in Hillegom (10 km bij jou vandaan) heeft het wel geregend en liggen er wel plassen, maar als ik de beelden vanuit Haarlem en Zandvoort zie is het echt erg.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoe is het daar inmiddels?

Om een uur of 7 werd het droog gelukkig, later weer wat regen maar niet zo erg meer. wel wat lekkage hier en daar. In de straat ook wel wat mensen uit het raam zien hangen met een zaklamp dus ik ben niet de enige.
Nee zo erg als vandaag kan ik me niet herinneren iig.
 

JMD

Well-known member
Misschien zelfs wel heel mooi weer omdat de stroming dan sterk zuidelijk wordt.

Ja, dat zag ik van de week ook dat dat als kans was.
Zag zondagavond het weerbericht op de BBC, en daar zei de weerman dat hij het vanaf donderdag 'niet meer wist'. Hij liet 2 computermodellen zien die totaal andere dingen zeiden, vooral qua loop van de storm
 

Maasveld

Well-known member
Ja, dat zag ik van de week ook dat dat als kans was.
Zag zondagavond het weerbericht op de BBC, en daar zei de weerman dat hij het vanaf donderdag 'niet meer wist'. Hij liet 2 computermodellen zien die totaal andere dingen zeiden, vooral qua loop van de storm
Dat doet de BBC dan toch weer goed.
 

erka

Well-known member
Hagibis wordt mogelijk de zwaarste tyfoon die Japan ooit getroffen heeft en hij gaat waarschijnlijk recht over Tokyo trekken.

5da063f1bbe5a.jpg
 

erka

Well-known member
https://opiniez.com/2019/09/30/er-is-geen-klimaatcrisis/cadelange/
Erka, wat vind je van deze theorie? Hij komt van een emeritus hoogleraar, dus om hem nou direct aan de kant te schuiven, maar het lijkt me niet te kloppen om te zeggen dat er geen klimaatcrisis is...

Gelezen. Een aantal argumenten kan ik wel inkomen. De klimaatmodellen zijn zeker niet perfect, we begrijpen het klimaat nog niet goed en er is geen bewijs dat er meer natuurrampen zijn dan eerder. Ook de stelling dat de opwarming deels natuurlijk is en deels menselijk kan ik ook nog wel volgen.

Maar er staat ook veel onzin in. Dat CO2 juist goed is voor de plantengroei en de landbouw bijvoorbeeld. Vraag maar eens aan alle boeren in Afrika en Azi? waar het al jaren niet meer heeft geregend door de klimaatverandering. Of kijk maar eens naar de planeet Venus, waar het broeikaseffect in volle glorie te aanschouwen is. En waar hij vandaan haalt dat de opwarming langzamer gaat dan verwacht? Op basis van de laatste paar jaar? Dan haalt hij zelf weer en klimaat door elkaar. Ondertussen smelt de noordpool in rap tempo weg.
 

erka

Well-known member
Vandaag een wereldrecord. In Vioolsdrif in Zuid-Afrika werd het 50,1 C. Dat is de hoogste temperatuur in november ooit op aarde gemeten.
 
Bovenaan