Het weer

JMD

Well-known member
zeer verontrustend ook.
Vanwege de klimaatverandering bedoel je neem ik aan?

Maar klimaat kan je toch niet aan 1/2 dagen ophangen? Ik vind het feit dat we de laatste jaren steeds vaker >35 graden hebben veel schokkender eerlijk gezegd dan dat nu na 75 jaar een record sneuvelt. Want 2 weken terug vroor het nog gewoon in de nacht en was het een veel te koude juli. Ik heb juist altijd geleerd dat je voor klimaat nooit naar 1 of 2 dagen mag kijken, maar na een lange periode, 30 jaar.
 

erka

Well-known member
Vanwege de klimaatverandering bedoel je neem ik aan?

Maar klimaat kan je toch niet aan 1/2 dagen ophangen? Ik vind het feit dat we de laatste jaren steeds vaker >35 graden hebben veel schokkender eerlijk gezegd dan dat nu na 75 jaar een record sneuvelt. Want 2 weken terug vroor het nog gewoon in de nacht en was het een veel te koude juli. Ik heb juist altijd geleerd dat je voor klimaat nooit naar 1 of 2 dagen mag kijken, maar na een lange periode, 30 jaar.

Klopt, maar ik vind het verontrustend dat het record direct met 2C wordt verbeterd. Alsof het WR op de 100m van 9.58 naar 8.58 gaat.
 

JMD

Well-known member
Klopt, maar ik vind het verontrustend dat het record direct met 2C wordt verbeterd. Alsof het WR op de 100m van 9.58 naar 8.58 gaat.

Is dat ook niet omdat de omstandigheden nu extreem 'gunstig' waren. Aanvoer warme lucht uit Spanje, geen wolkje aan de lucht, kurkdroge grond...
En is het ook niet zo dat de warmte is blijven hangen van gisteren, waardoor het startpunt hoger was dan gisteren? Vannacht is het op sommige plekken niet onder de 20 graden geweest, dan hoeft er ook minder terrein goedgemaakt te worden, toch?
 

JMD

Well-known member
Dan moeten we morgen weer over de 40 gaan, want vannacht wordt het volgens mij amper onder de 25 graden.
Moet je wel mijn hele post citeren, want het hangt natuurlijk ook af van of het weer strakblauwe lucht en luchtaanvoer vanuit Spanje hebben...
 

erka

Well-known member
Denk je dat alles wel gehad hebt qua temperaturen: in Zeeuws-Vlaanderen is het om middernacht nog 36 C.
 

Batigoal

Well-known member
De simpelheid van mensen lezen is soms wel heerlijk hoor. De naam Gerrit Hiermstra werkt tegenwoordig blijkbaar ook als een rode lap op een stier, maar op zijn laatste tweets over de warmte gaat men aardig los. En er zitten pareltjes tussen. Zonder argumentatie aangedragen onderzoeken afdoen als leugens en vervolgens zie je mensen notabene zelfbenoemde conspiracy theories-sites en zelfs Robert Jensen's podcast als eigen bron noemen. :eek:mg:
 

Pascallovic

Well-known member
Daar heeft meneer Gerrit Hiemstra zelf aan bijgedragen door zich als een populist te gedragen. Dat weet je dat je de klimaattegenstanders op je dak krijgt.
 

JMD

Well-known member
De simpelheid van mensen lezen is soms wel heerlijk hoor. De naam Gerrit Hiermstra werkt tegenwoordig blijkbaar ook als een rode lap op een stier, maar op zijn laatste tweets over de warmte gaat men aardig los. En er zitten pareltjes tussen. Zonder argumentatie aangedragen onderzoeken afdoen als leugens en vervolgens zie je mensen notabene zelfbenoemde conspiracy theories-sites en zelfs Robert Jensen's podcast als eigen bron noemen. :eek:mg:

Ik moet niks hebben van al die klimaatontkenners, maar de rol van Hiemstra is natuurlijk wel laakbaar. Hij is in dienst bij de NOS om het weer te presenteren en is ook eigenaar/lid van directie van een bedrijf dat in oplossingen voor de klimaatverandering handelt. Dat is natuurlijk niet helemaal kosjer. Verder tweet Hiemstra wel direct als het te warm is op een dag, maar als het te koud is dan hoor je hem niet (of weet hij het alsnog zo te brengen dat ook dat de klimaatverandering is). Een presentator van het journaal mag toch ook niet bv in de directie van een politieke partij zitten?
 
Bovenaan