Het weer

JMD

Well-known member
Om 14.10 alweer 38,8 graden in Arcen... 2 dagen terug was dat nog het record geweest... Gaan we dan vandaag de 41 halen in Nederland?
 

Batigoal

Well-known member
Ik moet niks hebben van al die klimaatontkenners, maar de rol van Hiemstra is natuurlijk wel laakbaar. Hij is in dienst bij de NOS om het weer te presenteren en is ook eigenaar/lid van directie van een bedrijf dat in oplossingen voor de klimaatverandering handelt. Dat is natuurlijk niet helemaal kosjer. Verder tweet Hiemstra wel direct als het te warm is op een dag, maar als het te koud is dan hoor je hem niet (of weet hij het alsnog zo te brengen dat ook dat de klimaatverandering is). Een presentator van het journaal mag toch ook niet bv in de directie van een politieke partij zitten?

Maar er zit toch een groot stuk tussen iemand niet mogen/niet mee eens zijn en gelijk het hele onderwerp niet geloven/ontkennen? En dan om hem maar proberen te tackelen aan komen zetten met Robert Jensen als bron voor je klimaatkennis is dan wel hilarisch natuurlijk.

Verder snap ik nooit zo waarom mensen ervan opkijken dat een omroep een bepaalde visie uitdraagt; dat is namelijk het idee van omroepen. Dat doen ze al sinds het begin van de televisie. En weermensen zijn wel andere personen dan correspondenten of presentatoren. Het zijn immers wetenschappers (of soms dat niet eens) en geen journalisten en benaderen onderwerpen dus per definitie op basis van hun eigen perceptie of bevindingen. Dat wordt weleens vergeten.

Dat Hiemstra een eigen bedrijf heeft in zijn eigen domein zouden zijn critici juist moeten prijzen. Self made miljonair op zijn eigen vakgebied; d? natte droom van rechts.
 

Maasveld

Well-known member
Maar er zit toch een groot stuk tussen iemand niet mogen/niet mee eens zijn en gelijk het hele onderwerp niet geloven/ontkennen? En dan om hem maar proberen te tackelen aan komen zetten met Robert Jensen als bron voor je klimaatkennis is dan wel hilarisch natuurlijk.

Lang leve FvD.
 

JMD

Well-known member
Maar er zit toch een groot stuk tussen iemand niet mogen/niet mee eens zijn en gelijk het hele onderwerp niet geloven/ontkennen? En dan om hem maar proberen te tackelen aan komen zetten met Robert Jensen als bron voor je klimaatkennis is dan wel hilarisch natuurlijk.
Eens.

Verder snap ik nooit zo waarom mensen ervan opkijken dat een omroep een bepaalde visie uitdraagt; dat is namelijk het idee van omroepen. Dat doen ze al sinds het begin van de televisie. En weermensen zijn wel andere personen dan correspondenten of presentatoren. Het zijn immers wetenschappers (of soms dat niet eens) en geen journalisten en benaderen onderwerpen dus per definitie op basis van hun eigen perceptie of bevindingen. Dat wordt weleens vergeten.
Dat Hiemstra een eigen bedrijf heeft in zijn eigen domein zouden zijn critici juist moeten prijzen. Self made miljonair op zijn eigen vakgebied; d? natte droom van rechts.
Je kan de NOS niet vergelijken met de andere omroepen, want waar de VARA, KRO enz (die overigens in die vorm al niet meer bestaan) een duidelijke signatuur hebben heeft de NOS dat niet, zij zijn neutraal. Dat betekent dus dat eenieder die daaraan verbonden is (dus ook weermannen) dat horen te zijn.

Ja, heel mooi, dat hij selfmademiljonair is in zijn eigen vakgebied. Keurig gedaan. Heel mooi. Alleen bestaat er ook zoiets als dubbele petten, en die heeft Hiemstra gewoon op, hoezeer het bericht dat hij brengt ook klopt.
Maar jij vindt dus dat als iemand 'de goede boodschap' brengt hij dubbele petten op mag hebben?
 

Batigoal

Well-known member
Je kan de NOS niet vergelijken met de andere omroepen, want waar de VARA, KRO enz (die overigens in die vorm al niet meer bestaan) een duidelijke signatuur hebben heeft de NOS dat niet, zij zijn neutraal. Dat betekent dus dat eenieder die daaraan verbonden is (dus ook weermannen) dat horen te zijn.

Ja, heel mooi, dat hij selfmademiljonair is in zijn eigen vakgebied. Keurig gedaan. Heel mooi. Alleen bestaat er ook zoiets als dubbele petten, en die heeft Hiemstra gewoon op, hoezeer het bericht dat hij brengt ook klopt.
Maar jij vindt dus dat als iemand 'de goede boodschap' brengt hij dubbele petten op mag hebben?

Ik zie Hiemstra vooral als een mannetje dat op televisie wat mag keuvelen over het weer. En dat doet hij op basis van zijn perceptie en kennis uit zijn eigen vakgebied. Meer niet. Het is een weerman he, niet de minister-president.
 

SanMark.

Well-known member
De simpelheid van mensen lezen is soms wel heerlijk hoor. De naam Gerrit Hiermstra werkt tegenwoordig blijkbaar ook als een rode lap op een stier, maar op zijn laatste tweets over de warmte gaat men aardig los. En er zitten pareltjes tussen. Zonder argumentatie aangedragen onderzoeken afdoen als leugens en vervolgens zie je mensen notabene zelfbenoemde conspiracy theories-sites en zelfs Robert Jensen's podcast als eigen bron noemen. :eek:mg:

Hiemstra heeft verschillende petten op. Plus de NOS heeft ook aardige eenzijdige informatie voorziening.
 

Batigoal

Well-known member
Precies. Maar dat vindt Bati dus blijkbaar geen probleem. Ben benieuwd of hij er ook zo over denkt als er iemand zit die niet een boodschap brengt die in zijn straatje past.

Wanneer is Hiemstra bestraft voor conflicterende belangen, JMD?
 

leo1949

Well-known member
Gelukkig sneeuwt het niet.
Je zal in deze hitte maar moeten sneeuwruimen.



67596837_2393933110699343_6857586952229617664_n.jpg
 

Batigoal

Well-known member
Zeg ik dat dan ergens?

Jij vindt het niet kosjer dat Hiemstra verschillende petten op heeft, ik denk dat het allemaal wel meevalt. Vervolgens beschuldig je mij weer eens van iets dus denk ik dat je er wel erg zwaar aan tilt en vraag ik je of hij weleens op de vingers is getikt. Hoogstwaarschijnlijk niet, dus kennelijk zien anderen die met hem te maken hebben die dubbele pet ook niet zo.
 
Bovenaan