Het weer

Mario

Well-known member

Tiippi.jpg
 

erka

Well-known member
Nemen zware orkanen toe? Zeg het maar.

59ccef8096d92_thumb_medium.jpg


Maria en Lee staan trouwens nu op de weerkaarten voor Europa.
 

JMD

Well-known member
Nemen zware orkanen toe? Zeg het maar.

59ccef8096d92_thumb_medium.jpg


Maria en Lee staan trouwens nu op de weerkaarten voor Europa.

Ongeveer elke 10 jaar dus een serie extreem zware stormen. Heb je deze zelfde gegevens ook vanaf bv 1900?

Wanneer komen Maria en Lee hier?
 

erka

Well-known member
Nee, oudere data heb ik niet. Deze kwam ik tegen.

Lee gaat Europa uiteindelijk niet halen waarschijnlijk. Maria is nog onzeker welke koers ze kiest en of ze sterk genoeg blijft om merkbaar effect te hebben.
 

erka

Well-known member
What a mess....overal bomen en takken op de weg hier. Code oranje zeer terecht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vanmorgen prima te doen op de fiets. Toppunt hier was schijnbaar half elf. Nu strak blauwe lucht. Niks aan het handje vermoed ik zo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bah, toch weer wolkjes. Hopelijk met een half uurtje weer weg als ik ga fietsen.
 

erka

Well-known member
59ddc6100df3e.png


Ophelia is een tropische storm bij de Azoren die zich gaat ontwikkelen en als orkaan (H) bij Portugal komt. Dat kan ook nogal wat betekenen voor ons weer. Spannend!
 

JMD

Well-known member
59ddc6100df3e.png


Ophelia is een tropische storm bij de Azoren die zich gaat ontwikkelen en als orkaan (H) bij Portugal komt. Dat kan ook nogal wat betekenen voor ons weer. Spannend!

Zolang die zondagavond/nacht en volgende week donderdagavond/nacht maar niet over ons heen komt vind ik alles best. Zit dan op de boot naar/van Engeland.
 

Eresd?g?

Banned
59ddc6100df3e.png


Ophelia is een tropische storm bij de Azoren die zich gaat ontwikkelen en als orkaan (H) bij Portugal komt. Dat kan ook nogal wat betekenen voor ons weer. Spannend!
Krijgen we daardoor zo'n lekker weer komend weekend? Wordt de warmte onze kant opgestuwd zeg maar...?
 

erka

Well-known member
Krijgen we daardoor zo'n lekker weer komend weekend? Wordt de warmte onze kant opgestuwd zeg maar...?

Dat was ook mijn eerste gedachte maar dat is niet zo. Het hogedrukgebied boven Europa is er eerder dan de orkaan.

De dagen erna kan het wel gebeuren dat we even extreem warme lucht krijgen hierdoor, maar het kan ook dat het regen wordt en wind. Hangt van de precieze koers af.
 

Eresd?g?

Banned
Dat was ook mijn eerste gedachte maar dat is niet zo. Het hogedrukgebied boven Europa is er eerder dan de orkaan.

De dagen erna kan het wel gebeuren dat we even extreem warme lucht krijgen hierdoor, maar het kan ook dat het regen wordt en wind. Hangt van de precieze koers af.
Ik ben dus niet helemaal achterlijk.... Gelukkig!
 

erka

Well-known member
Ik lees overigens net dat het nu erop lijkt dat het maandag ook nog mooi weer wordt bij ons (de Britten krijgen storm).
en dat komt dan wel door Ophelia.
 
Bovenaan