Ongetwijfeld als hittedoden.Er was in Spanje een Nederlander overleden omdat die midden in hitte aan het sporten was en in Italië 2 die bevangen waren van de hitte toen ze op het strand lagen. Tellen die ook als hitte doden of als Darwin award?
Dan heb je net pech gehad want ik ben het weekend van twee augustus teruggekomen na 2,5 week Frankrijk en het is in die weken nooit warm geweest…Ik zit nou in Frankrijk, vlakbij Valence. Het is gister en vandaag 41 graden. Wij zijn hier sinds vorige week woensdag en het is elke dag volgens mij wel 35+ geweest en nauwelijks wind. Tot er met zaterdag nog temperaturen ruim boven de 35 graden. Gaan nou al aantal jaren naar Frankrijk op vakantie maar heb het niet vaak zo extreem warm mee gemaakt, paar jaar terug een keer maar niet zo lang.
Klopt, zat het weerbericht al wat bij te houden van te voren en was het steeds 25-30 graden. Wij kwamen vorige week woensdag aan en vanaf donderdag werd het bloedheet.Dan heb je net pech gehad want ik ben het weekend van twee augustus teruggekomen na 2,5 week Frankrijk en het is in die weken nooit warm geweest…![]()
Ik had dat 3 jaar terug bij Avignon, 5 dagen boven de 40 graden (in de schaduw). Je gaat de Spanjaarden snappen met hun siësta. Ik stond eerder op dan normaal op vakantie, ging al vroeg allerlei dingen doen en was zo rond 13.00 terug in mijn huisje (gelukkig airco) en dan na 18.00 weer wat doen.Ik ben 13 jaar geleden aan het Trasimenomeer geweest en toen was het er 40+, gelukkig daarna nooit meer gehad.