Het weer

Makanaky

Well-known member
Maar met airco's zorg je nou ook niet echt voor beheersing vd temperatuur op langere termijn. Wapenwedloop.

JMD

Well-known member
Er was in Spanje een Nederlander overleden omdat die midden in hitte aan het sporten was en in Italië 2 die bevangen waren van de hitte toen ze op het strand lagen. Tellen die ook als hitte doden of als Darwin award?
Ongetwijfeld als hittedoden.

Want idd een bizarre statistiek...

Is het rapport ergens te lezen? Ben wel benieuwd namelijk.

erka

Well-known member
Indrukwekkend filmpje van de ramp in Texas met de flash flood. Niet voor niks dat je daar overal voor wordt gewaarschuwd. Vergelijk het niveau en de breedte van het water onder de brug in het begin en rond 1:50 van het filmpje. Je bent echt kansloos.

erka

Well-known member
Op sommige plekken in Noorwegen zijn er nu 10 tropische dagen op rij, met 30 C of hoger dus!

JMD

Well-known member
Carcassonne in Zuid Frankrijk voor het eerst sinds de metingen in 1948 begonnen 2 dagen op rij meer dan 42 graden...

Daar liep ik dus 2 weken terug, toen was het een graadje of 25 en voelde het al vrij warm aan, zeker in de oude middeleeuwse stad (aanrader trouwens!) en al helemaal toen je in de open ruimte liep tussen de buiten- en binnenmuur waar zo goed als geen wind komt en ook bijna geen schaduw is. Moet er niet aan denken hoe het er de afgelopen 2 dagen voelde....

Bernardo

Well-known member
Ik zit nou in Frankrijk, vlakbij Valence. Het is gister en vandaag 41 graden. Wij zijn hier sinds vorige week woensdag en het is elke dag volgens mij wel 35+ geweest en nauwelijks wind. Tot er met zaterdag nog temperaturen ruim boven de 35 graden. Gaan nou al aantal jaren naar Frankrijk op vakantie maar heb het niet vaak zo extreem warm mee gemaakt, paar jaar terug een keer maar niet zo lang.

Abubakari

Well-known member
Zit in Finland, bewust buiten de hitte regio’s want ik heb geen zin in 30+ temperaturen. Daar ga ik in april of oktober wel naar toe. Hier is het lekker weer, 20-24 graden. Soms een buitje.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik zit nou in Frankrijk, vlakbij Valence. Het is gister en vandaag 41 graden. Wij zijn hier sinds vorige week woensdag en het is elke dag volgens mij wel 35+ geweest en nauwelijks wind. Tot er met zaterdag nog temperaturen ruim boven de 35 graden. Gaan nou al aantal jaren naar Frankrijk op vakantie maar heb het niet vaak zo extreem warm mee gemaakt, paar jaar terug een keer maar niet zo lang.
Dan heb je net pech gehad want ik ben het weekend van twee augustus teruggekomen na 2,5 week Frankrijk en het is in die weken nooit warm geweest… ;)

Bernardo

Well-known member
Dan heb je net pech gehad want ik ben het weekend van twee augustus teruggekomen na 2,5 week Frankrijk en het is in die weken nooit warm geweest… ;)
Klopt, zat het weerbericht al wat bij te houden van te voren en was het steeds 25-30 graden. Wij kwamen vorige week woensdag aan en vanaf donderdag werd het bloedheet.

Joost

Well-known member
Ik ben 13 jaar geleden aan het Trasimenomeer geweest en toen was het er 40+, gelukkig daarna nooit meer gehad.
Dit jaar waren we vlakbij Rome en daar hebben we echt geluk gehad. Behoudens de laatste twee dagen was het nooit meer dan 30/31. We hebben zelfs in Rome een dag 24 graden en 5 minuten stortregen gehad.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hier is het ook bijzonder heet. Vandaag 29 graden. Dat is vergeleken met andere plaatsen die hier genoemd worden niet bijzonder, maar hier is het maar 1 keer in de geschiedenis boven de 30 geweest.

En 29 hier voelt veel warmer aan door de hoge luchtvochtigheid in Schotland.

JMD

Well-known member
Ik ben 13 jaar geleden aan het Trasimenomeer geweest en toen was het er 40+, gelukkig daarna nooit meer gehad.
Ik had dat 3 jaar terug bij Avignon, 5 dagen boven de 40 graden (in de schaduw). Je gaat de Spanjaarden snappen met hun siësta. Ik stond eerder op dan normaal op vakantie, ging al vroeg allerlei dingen doen en was zo rond 13.00 terug in mijn huisje (gelukkig airco) en dan na 18.00 weer wat doen.

Bovenaan