Het weer

Jacco

Well-known member
Ik ben in Maastricht en het stormt hier al wel behoorlijk.
Er gaan gerichten dat de storm in het westen wordt uitgesteld naar 21:00 uur.

JMD

Well-known member
Volgens mij zou Zuid-Holland vanaf 15 uur code oranje krijgen, maar tot nu toe merk ik er weinig van.
Hier ook nog niet, maar ik woon dan ook op loopafstand van Noord Holland. Daar begint code oranje om 18.00, zal dus hier ook wel rond die tijd losgaan. Het water op de haven voor me is als een spiegel...

erka

Well-known member
Het is nu begonnen in Hoek van Holland, dus de Randstad zal nu wel snel volgen.

Die scherpe overgang van vrijwel windstil naar windkracht 9 is echt bijzonder.

JMD

Well-known member
Ik kijk altijd op deze site:

erka

Well-known member
Het gaat nog wat heen en weer qua windstoten, 100 kmh is al geregistreerd maar de echt zware jongens moeten nog komen. Of komen helemaal niet, dat kan ook. Dan hebben de modellen het overschat. Of het komt pas in Noord-Holland en de Wadden echt los, dat kan ook nog.

Benieuwd hoe het verder gaat

JMD

Well-known member
Hier was het idd een kwartier echt heel heftig, regen, flinke wind enz, maar nu is het al echt flink minder. Ja, het regent nog af en toe flink, en het waait best wel met af en toe een windstoot. Maar echt flinke storm, nou nee...

erka

Well-known member
Nou, storm in glas water. De timing was wel correct voorspeld maar de kracht valt heel erg mee. Gelukkig maar!

In Zuid-Holland nergens 100+ en daarmee code oranje criterium ook niet gehaald. Hoek van Holland max 98 kmh en in Zeeland alleen vlak voor de kust ergens 100 en voor de rest ook rond de 90 kmh. Dat is niet zo heel bijzonder.

Bovenaan