Het weer

JMD

Well-known member
De NS stopt morgen om 14.00 met rijden ivm de storm...
Is volgens mij de eerste keer dat de NS van tevoren wegens weersomstandigheden aankondigt de dienstregeling te stoppen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Weet ik niet. Weet wel dat ze eerder preventief een hoop treinen eruit hebben gegooid.
 

erka

Well-known member
De NS stopt morgen om 14.00 met rijden ivm de storm...
Is volgens mij de eerste keer dat de NS van tevoren wegens weersomstandigheden aankondigt de dienstregeling te stoppen.

Nou, volgens mij is dat wel vaker gebeurd. In dit geval denk ik wel terecht. Er kunnen overal bomen op bovenleiding of het spoor terechtkomen, dat wil je echt niet.
 

JMD

Well-known member
Nou, volgens mij is dat wel vaker gebeurd. In dit geval denk ik wel terecht. Er kunnen overal bomen op bovenleiding of het spoor terechtkomen, dat wil je echt niet.
Ja, vooral minder treinen laten rijden, dat gebeurt wel vaker. Maar totaal alles eruit van te voren kan ik me niet herinneren.

Overigens terecht hoor, bij zo'n storm weet je dat het op een gegeven moment niet meer mogelijk is treinen te laten rijden omdat bijna overal bomen op het spoor liggen ed
 

erka

Well-known member
Jawel hoor. Bij elke zware storm zoals Eunice gaat alles eruit. 18 januari 2018 sowieso en daarvoor ook wel. Alleen zo'n zware als morgen komt niet zo vaak voor. Dit is wel eentje in de categorie eens per 10 jaar of minder.
 

JMD

Well-known member
Jawel hoor. Bij elke zware storm zoals Eunice gaat alles eruit. 18 januari 2018 sowieso en daarvoor ook wel. Alleen zo'n zware als morgen komt niet zo vaak voor. Dit is wel eentje in de categorie eens per 10 jaar of minder.
18 januari 2018 ging idd alles er op de dag zelf uit ja, maar dat werd op de dag zelf pas beslist, niet al een dag van tevoren, dat bedoel ik.
(https://indebuurt.nl/denhaag/nieuws/let-op-donderdag-minder-trainen-vanwege-zware-storm~21117/)
Wel aangepast toen in eerste instantie, wat ook logisch is, maar de treindienst werd pas in de loop van die dag stilgelegd.
 

leo1949

Well-known member
Luchtdruk daalt nu snel 1 uur later nog maar 988 H-Pascal.
Alleen de 28 graden komt door het modem waar hij op staat voor de foto
 
Bovenaan