Sirenes gaan er af en mensen moet snel naar hun bovenverdieping.In Meerssen is een dijk doorgebroken...
Wat had er dan gecommuniceerd moeten worden?
Of was het al duidelijk dat dat gedeelte op springen stond?
Nee, het ging om het moment dat de dijk doorgebroken was. Toen werd gezegd: we gaan niet evacueren, alle bewoners moesten naar hogere verdiepingen in hun huis. Om vervolgens 1 uur later toch te zeggen dat er ge-evacueerd werd... Duur verloren uur.Wat had er dan gecommuniceerd moeten worden?
Of was het al duidelijk dat dat gedeelte op springen stond?
Nee, het ging om het moment dat de dijk doorgebroken was. Toen werd gezegd: we gaan niet evacueren, alle bewoners moesten naar hogere verdiepingen in hun huis. Om vervolgens 1 uur later toch te zeggen dat er ge-evacueerd werd... Duur verloren uur.
Oke. Ik hoorde om 14.00 op het nieuws dat er niet ge-evacueerd werd, en zojuist van wel, dus ging uit van 1 uur...Geen uur JMD, er zat precies 15 minuten tussen beide adviezen in.
Ik vind de communicatie juist echt heel goed. Dit was een plotse noodsituatie waarin direct geadviseerd werd om een hoger punt op te zoeken. Even later bleek dat er nog een klein beetje extra tijd is.Eerst zeggen dat iedereen omhoog moet en er geen wegkomen meer mogelijk is en paar minuten later dat iedereen zo snel mogelijk weg moet.
Ik vind de communicatie juist echt heel goed. Dit was een plotse noodsituatie waarin direct geadviseerd werd om een hoger punt op te zoeken. Even later bleek dat er nog een klein beetje extra tijd is.
Dan moet je wel een hoger punt hebben. Je geeft zelf hierboven al aan dat er veel bungalows staan in die regio... Dan is er geen hoger punt in huis. Dan evacueer je toch direct?Ik vind de communicatie juist echt heel goed. Dit was een plotse noodsituatie waarin direct geadviseerd werd om een hoger punt op te zoeken. Even later bleek dat er nog een klein beetje extra tijd is.