Het weer

JMD

Well-known member
Wat mij verbaasde in de berichtgeving is hoe lang het duurt voor de piek zich verplaatst van bv Maastricht naar Roermond. Dat duurt een uur of 7-8 begreep ik. Had echt verwacht dat dat sneller zou gaan.
 

Joost

Well-known member
In Meerssen is een dijk doorgebroken...
Sirenes gaan er af en mensen moet snel naar hun bovenverdieping.
Geen tijd meer voor evacuaties.

Ik fiets er wel eens en dat stuk het dichtste bij het kanaal staat vol met dure huizen en ook veel bungalows.
 

Joost

Well-known member
gebied-julianakanaal.png
 

JMD

Well-known member
Toch wel evacueren dus... Lekker geklungel....

3 weken terug was ik nog op vakantie in dat gebied. Dan komt het wel erg dichtbij... ;)
 

erka

Well-known member
Wat had er dan gecommuniceerd moeten worden?
Of was het al duidelijk dat dat gedeelte op springen stond?

Eerst zeggen dat iedereen omhoog moet en er geen wegkomen meer mogelijk is en paar minuten later dat iedereen zo snel mogelijk weg moet.
 

JMD

Well-known member
Wat had er dan gecommuniceerd moeten worden?
Of was het al duidelijk dat dat gedeelte op springen stond?
Nee, het ging om het moment dat de dijk doorgebroken was. Toen werd gezegd: we gaan niet evacueren, alle bewoners moesten naar hogere verdiepingen in hun huis. Om vervolgens 1 uur later toch te zeggen dat er ge-evacueerd werd... Duur verloren uur.
 

erka

Well-known member
Nee, het ging om het moment dat de dijk doorgebroken was. Toen werd gezegd: we gaan niet evacueren, alle bewoners moesten naar hogere verdiepingen in hun huis. Om vervolgens 1 uur later toch te zeggen dat er ge-evacueerd werd... Duur verloren uur.

Geen uur JMD, er zat precies 15 minuten tussen beide adviezen in.

Maar goed, hopelijk valt dit zometeen nog mee allemaal. Ziet er niet heel goed uit.
 

Joost

Well-known member
Eerst zeggen dat iedereen omhoog moet en er geen wegkomen meer mogelijk is en paar minuten later dat iedereen zo snel mogelijk weg moet.
Ik vind de communicatie juist echt heel goed. Dit was een plotse noodsituatie waarin direct geadviseerd werd om een hoger punt op te zoeken. Even later bleek dat er nog een klein beetje extra tijd is.
 

erka

Well-known member
Ik vind de communicatie juist echt heel goed. Dit was een plotse noodsituatie waarin direct geadviseerd werd om een hoger punt op te zoeken. Even later bleek dat er nog een klein beetje extra tijd is.

Okay, als dat de uitleg is dan is het niet rommelig. Jij zit er dichter op.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik vind de communicatie juist echt heel goed. Dit was een plotse noodsituatie waarin direct geadviseerd werd om een hoger punt op te zoeken. Even later bleek dat er nog een klein beetje extra tijd is.
Dan moet je wel een hoger punt hebben. Je geeft zelf hierboven al aan dat er veel bungalows staan in die regio... Dan is er geen hoger punt in huis. Dan evacueer je toch direct?

Hadden er nou flats gestaan dan was dat 'zoek een hoge plek' de juiste mededeling geweest...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een bizarre situatie. Kan het me nauwelijks voorstellen, maar het lijkt me vreselijk om dit mee te moeten maken. Ik snap dan ook niet zo goed waarom er zoveel grappen over worden gemaakt, maar dat zal wel weer de softie in mij zijn.

Sterkte aan een ieder daar!
 

Eef de Kip

Well-known member
Die grappen hier vallen toch wel mee? Op sm zie je idd wel weer behoorlijk wat grappen voorbij komen.
Vooral bizar dat ik hier in de afgelopen 5 dagen letterlijk maar 5 druppels regen heb gezien.
Maar idd, het is wel ellende in Limburg hoor.
 
Bovenaan