Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb van de gelegenheid maar gebruik gemaakt om even een potje te tennissen op gravel.

leo1949

Well-known member
De natuur is behoorlijk in de war door al die warmte van de afgelopen dagen want ik hoorde geklop op het tuinhek en toen stond hij voor de poort.

pasen_png.jpg

Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
De Zon bereikt vandaag om 5:48 uur haar meest zuidelijke declinatie en staat dan recht boven de Steenbokskeerkring, dit is het begin van de winter.
Toch als ik op NPO teletekst pagina 718 keek zag ik dat een week geleden de zon in de avond al later onder ging.
Ook is het zo dat na de kortste dag de zon nog later opkomt.
Ik heb opgezocht hoe dat kwam en als je dit ook wil weten kun je het terug vinden op de onderstaande link.

http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Zon/020.html

erka

Well-known member
De warmste decembermaand sinds 1901 was december 1974 met 7,3 graden gemiddeld. Waarschijnlijk komen we nu uit rond 9C gemiddeld. Dat is echt een bizarre verbetering van het record. Qua verschil vergelijkbaar met juli 2006, maar dan in december.

Ook lijkt het erop dat het huidige patroon nogal hardnekkig blijft. Ik moet nog zien dat het sowieso gaat vriezen deze winter.

We hebben voor het 2e jaar opeen het klimaat van Ierland in de winter. Jeuujjj.

Max

Administrator
Forumleiding
Als het klimaat een beetje meewerkt hoeven we natuurlijk ook minder te stoken.

erka

Well-known member
Als het klimaat een beetje meewerkt hoeven we natuurlijk ook minder te stoken.

Ja, dat is dan ook het enige positieve. Met minder gaswinning want verkopen hoef je het gas ook niet. Want ook in de rest van Europa is het veel te warm.

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, dat is dan ook het enige positieve. Met minder gaswinning want verkopen hoef je het gas ook niet. Want ook in de rest van Europa is het veel te warm.

Het enige positieve? Ik vind het wel lekker dat het niet al te koud is als ik in De Kuip zit. De eerste jaren met een seizoenkaart was het vanaf ergens in oktober tot februari en soms zelfs maart afzien. Trok je je Nike Air Max maar aan om te voorkomen dat de kou van een beton je benen intrekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan