Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozsef

New member
Hier is de afgelopen uren voor een maand gevallen. Kan niet anders. Niet normaal meer die buien.
 

JMD

Well-known member
Zondag lijkt het warm te worden. Dat wordt zonnebrand smeren, want ik zit in de volle zon bij PSV - Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ook. Valt het uitvak rond die tijd een beetje in de schaduw?

Zit wel hoog dat uitvak, dus geen probleem. Twee jaar geleden ook heerlijk in het zonnetje gezeten. Hopelijk heb je een net zo'n mooie middag als ik twee jaar geleden.
 

JMD

Well-known member
Ik ook. Valt het uitvak rond die tijd een beetje in de schaduw?

Hoe later de middag hoe meer het uitvak juist in de zon komt. Jullie zitten hoog, en de zon komt dan steeds lager.

Zoals Max al zegt: als je laag in het uitvak zit, zal je lekker in het late middagzonnetje zitten.
 

Jozsef

New member
Er liggen nu nog liters zweet van me op de Heuvelrug. Leek vanmiddag wel een sauna, en ik kan er nog goed tegen.
 

erka

Well-known member
Dauwpunt vanmiddag rond Eindhoven: 25C. Echte temperatuur was ook zoiets (misschien iets warmer). Hoe dichter dauwpunt bij werkelijke temperatuur, hoe hoger relatieve luchtvochtigheid. In gewone mensenwoorden: dauwpunt 25C is gigantisch hoog voor Nederland. Hoger dan 26C worden mensen ziek.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Bedankt voor de bevestiging. Was gewoon echt niet normaal.

En ik houd wel van een beetje zomer. Maar ik kan mijn shirt uitwringen.
 

erka

Well-known member
Jullie hadden vandaag in Z-NL typisch tropenweer. In de tropen is het ook niet zozeer de temperatuur alswel de combinatie met dauwpunt. Europeanen kunnen hier niet goed tegen. Normaal vinden we het bij dauwpunt 15C al vrij benauwd aanvoelen...

In N-Nl was het overigens prima dagje.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vond het met voetbal eerlijk gezegd nog wel meevallen. Natuurlijk was het warm, maar er stond een aangenaam licht briesje waardoor het nog wel vol te houden was.
 

erka

Well-known member
Eerste zware bui zojuist ontstaan bij Duinkerken. Vannacht en morgen kans op zeer zware buien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan