Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
Pluto!

pluto11.jpg


Vannacht komen de mooiste foto's
 

erka

Well-known member
Zou best kunnen inderdaad. Alhoewel Pluto echt wel klein is, de helft van Mercurius qua diameter en ook stuk kleiner dan onze Maan. De grootste manen van het zonnestelsel, Ganymedes en Titan, zijn veel groter dan Pluto (en trouwens ook groter dan Mercurius).

Op de site van de NASA staan echt supergave foto's nu. Ook van de grootste maan van Pluto, Charon, dat een heel gevarieerd landschap blijkt te hebben met bergen, heuvels, vlakten en canyons. En Pluto en Charon hebben allebei vrijwel geen kraters, dat betekent dat er processen op de planeten zelf plaatsvinden (bv geologie). Dat hadden ze niet verwacht. Men had ijsklompen vol kraters verwacht maar niets is minder waar.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Ik heb de foto's gezien. er is dus ook water.

Over het weer. Op het onweer na. leek het vandaag wel of de Hondsdagen al zijn begonnen.
 

Eresd?g?

Banned
Vanaf vandaag mooie periode. Zaterdag ietsje minder maar daarna weer fraai. Geen hittegolf ofzo maar dat hoeft ook niet...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nee, wellicht een mooie dag voor wat hardloop kilometers. Maar eerst vandaag of morgen wat kilometers maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat we na donderdag en vrijdag weer definitief een tandje lager gingen, maar maandag tot en met donderdag wordt het even warm of warmer in het Amsterdamse. Vrijdag staat er bij mij nog niet op. Wel kans op regen donderdag.
 

erka

Well-known member
Vannacht was er een echte 'heatburst' in Nederland. Met name in Maastricht. Zie onderstaande grafiek:

137201517591.png


5 C stijging in een half uurtje, 's nachts dus zonder zon.

Komt in Europa niet vaak voor en in Nederland al helemaal zelden. In Troyes, Frankrijk was het zelfs 9 C stijging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan