Het PSV transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is vorig jaar voor 35 miljoen gekocht door Milan, dus zullen alleen willen verhuren
Een quote die ik uit het artikel heb geplukt wat JMD hierboven plaatst:

PSV ging volgens Brands akkoord met het verzoek van Simons, omdat het een huurperiode niet zag zitten. Dat zou een scenario zijn geweest als de ex-jeugdspeler van Barcelona had besloten zijn aflopende contract bij PSG te verlengen. 'Als je huurt, ben je weer een speler beter aan het maken voor een andere club. Daar hebben we niks aan, dat doe je alleen in nood en niet met een jonge jongen waar je heel veel toekomst in ziet.'
Wispelturigheid troef in Eindhoven.

Max

Administrator
Forumleiding
Een quote die ik uit het artikel heb geplukt wat JMD hierboven plaatst:

Wispelturigheid troef in Eindhoven.

Nou ja, toen regelde De Jong het technisch beleid onder Brands en nu Stewart onder Brands. To be fair, De Ketelaere heeft zich tenminste al op niveau laten zien. Simons was een jeugdspeler.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou ja, toen regelde De Jong het technisch beleid onder Brands en nu Stewart onder Brands. To be fair, De Ketelaere heeft zich tenminste al op niveau laten zien. Simons was een jeugdspeler.
Het gaat om de uitspraak van Brands, dat PSV niets heeft aan huur van jonge spelers, omdat ze dan enkel de speler voor een andere club aan het opleiden zijn. Die uitspraak is van afgelopen maart.
Eens. Maar als je een topspeler kan huren moet je het nooit laten.
Je mag er nooit een heel elftal op maken, maar een 1-2 goede huurspelers zijn nooit weg.
Nogmaals, het gaat me om de uitspraak. Wanneer spreek je van een 'noodsituatie' als je in juli wilt gaan huren? Ik vind het hele rare communicatie. Alweer.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja, als je volkomen wordt overvallen door PSG die je sterspeler voor vier miljoen oppikt en je je centen al hebt stukgeslagen op een reservespits en Noa Lang? PSV moet achterin en op het middenveld of in de aanval wel wat. Kan zijn dat ze zich verrekend hebben en ergens geld tekort komen. Wij wilde vorig jaar Til huren, om daar ons transferbudget niet op stuk te slaan. Wij huurde Szymanski om voor andere posities genoeg budget te hebben. Maar je hebt een punt dat ze het minder stellig hadden kunnen communiceren. Zeker als je de afloop kent…

EDIT: Ik lees dat PSV die woorden nog heeft bekrachtigd bij het uitzwaaien van de huurlingen. Dan kan ik niet anders dan @Jamel gelijk geven.

Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
En nu gaat hij dus waarschijnlijk ballen in de Bundesliga. Elk jaar worden uitgeleend aan een andere club, en vervolgens hoor je er niets meer van. Of denkt hij echt ooit aan de bak te mogen voor PSG? Hij kan wellicht snel cashen, vandaar zijn 'transfer' naar Parijs.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind dat Simons wel enig talent heeft. Een van de beste spelers van de eredivisie kan best bij RB Leipzig de volgende stap zetten. Ook gewoon international op zo’n jonge leeftijd van het Nederlands elftal en zou daarin best een basisplaats kunnen veroveren. Als de stap RB Leipzig lukt, dan zit hij niet heel ver van het niveau PSG. Ik vind het eigenlijk een best zorgvuldige opbouw door voor een jaartje EL en PSV te kiezen en vervolgens CL en Bundesliga. Ik snap dat het waardeloos is dat hij vlucht, maar op zich doet hij aan een bovengemiddelde carrièreplanning. Wie weet wat voor clausules hij in het PSG contract heeft laten zetten.

Pieros

Active member
En nu gaat hij dus waarschijnlijk ballen in de Bundesliga. Elk jaar worden uitgeleend aan een andere club, en vervolgens hoor je er niets meer van. Of denkt hij echt ooit aan de bak te mogen voor PSG? Hij kan wellicht snel cashen, vandaar zijn 'transfer' naar Parijs.
Dan krijg je zo’n beetje een Justin Kluivert verhaal en of je daar blij mee moet zijn. Voor Simons was het waarschijnlijk zoveel beter geweest om nog een jaar bij PSV te blijven, maar ja.

JMD

Well-known member
RB Leipzig is natuurlijk wel een ploeg die uitstekend is in het ontwikkelen van jonge spelers, dus ik zie hem daar wel gewoon slagen komend seizoen.
Jep. Je kan van alles vinden van hoe die club daar gekomen is, maar daar zit echt wel beleid achter met ontwikkelen spelers enz, Leipzig is echt een aanwinst voor de BL.

Max

Administrator
Forumleiding
Dan krijg je zo’n beetje een Justin Kluivert verhaal en of je daar blij mee moet zijn. Voor Simons was het waarschijnlijk zoveel beter geweest om nog een jaar bij PSV te blijven, maar ja.

We gaan toch niet een Kluivert vergelijken die op zijn negentiende vertrok bij Ajax en zeker niet Ajax droeg met Simons die persoonlijk verantwoordelijk is dat PSV tweede is geëindigd en niet 3e of 4e? Simons is al zoveel verder en is ook talentvoller dan Kluivert. Die jongen gaat als een komeet. Tuurlijk had een jaar PSV nog kunnen helpen om het te bekrachtigen en nog meer volwassen te worden, maar hij gaat nu naar een club waar diverse jonge spelers zich prima hebben ontwikkeld en niet naar een club als AS Roma.

Maasveld

Well-known member
We gaan toch niet een Kluivert vergelijken die op zijn negentiende vertrok bij Ajax en zeker niet Ajax droeg met Simons die persoonlijk verantwoordelijk is dat PSV tweede is geëindigd en niet 3e of 4e? Simons is al zoveel verder en is ook talentvoller dan Kluivert. Die jongen gaat als een komeet. Tuurlijk had een jaar PSV nog kunnen helpen om het te bekrachtigen en nog meer volwassen te worden, maar hij gaat nu naar een club waar diverse jonge spelers zich prima hebben ontwikkeld en niet naar een club als AS Roma.
Wat is een club als AS Roma?

Pieros

Active member
Klopt, vergelijk hem ook niet als voetballer met Kluivert, maar reageerde op Mario die aangaf dat ie elk jaar uitgeleend gaat worden.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las dat Van de Beek en Gravenberch waarschijnlijk mogen worden verhuurd. Ook wel interessant voor PSV.

Bovenaan