Het PSV transfertopic

Mario

Well-known member
Gezien de situatie nu bij PSV en Ajax, moet Feyenoord gewoon weer kampioen worden. Alle druk daar, en alles minder dan plek één zal een gigantische afgang zijn natuurlijk.

Jef400

Well-known member
En toen draaide je in een van de acht potjes niet die achterstand om in het laatste kwartier en werd je 5e. Zo kan het ook aflopen bij Feyenoord komend seizoen.

Batigoal

Well-known member
Volgens een L'Equipe-journalist krijgt PSV zelfs nog minder dan die 6 miljoen, want 2 miljoen is voor Simons zelf.

• Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Volgens een L'Equipe-journalist krijgt PSV zelfs nog minder dan die 6 miljoen, want 2 miljoen is voor Simons zelf.
Die deal wordt echt met de week belachelijker... Denk dat John de Jong vorige zomer dronken gevoerd is ofzo toen hij die deal tekende met PSG

JMD

Well-known member
Weet je wat misschien nog wel het ergste is? Dit:
Jep... Dat bedoel ik dus. Dit was het afgelopen zomer, en elke keer bleek de deal net weer slechter.
Terwijl als De Jong dit gewoon in juli 2022 had toegegeven was er niks aan de hand geweest. Als je via zo'n deal zo'n talent een jaar (of langer) aan je kan binden moet je het niet laten.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep... Dat bedoel ik dus. Dit was het afgelopen zomer, en elke keer bleek de deal net weer slechter.
Terwijl als De Jong dit gewoon in juli 2022 had toegegeven was er niks aan de hand geweest. Als je via zo'n deal zo'n talent een jaar (of langer) aan je kan binden moet je het niet laten.
Precies. Dat liegen erover zorgt alleen maar voor onrust en teleurstelling. Feitelijk is dit nu een huurdeal van een seizoen gebleken, waar PSV uiteindelijk enkele miljoenen voor heeft gekregen, in plaats van moeten betalen. Daar teken je op voorhand als fan toch voor. Achteraf is het zuur, omdat PSV het heeft doen laten lijken als een definitieve transfer zonder addertjes onder het gras.

JMD

Well-known member
Precies. Dat liegen erover zorgt alleen maar voor onrust en teleurstelling. Feitelijk is dit nu een huurdeal van een seizoen gebleken, waar PSV uiteindelijk enkele miljoenen voor heeft gekregen, in plaats van moeten betalen. Daar teken je op voorhand als fan toch voor. Achteraf is het zuur, omdat PSV het heeft doen laten lijken als een definitieve transfer zonder addertjes onder het gras.
Precies. Het is een perfecte deal geweest qua geld, maar ook op het veld, want Simons was 1 van de beste spelers van de hele eredivisie afgelopen seizoen en effectief zorgt hij ervoor dat je dit seizoen 2e wordt ipv 3e of 4e, waardoor je nog kans hebt op de CL en de vele miljoenen daar.

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon een prima huurdeal geweest, waar op zich PSV wel een punt had dat Simons terug moest willen. Alleen schijnbaar zag Simons het ook wel als een huurdeal. Alleen de PSV fans zagen hem al volgend jaar voor 70 miljoen verkassen. Een flater dat de deal elke keer weer een beetje minder lucratief bleek.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Precies. Het is een perfecte deal geweest qua geld, maar ook op het veld, want Simons was 1 van de beste spelers van de hele eredivisie afgelopen seizoen en effectief zorgt hij ervoor dat je dit seizoen 2e wordt ipv 3e of 4e, waardoor je nog kans hebt op de CL en de vele miljoenen daar.
Yup. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe doorslaggevend Simons voor PSV is geweest. En dan heb ik het niet eens over zijn goals en assists, maar over zijn dribbels. Doordat hij bijna niet te verdedigen is in de één tegen één, geeft hij PSV zoveel lucht in de opbouw en dwingt hij hoogstpersoonlijk de tegenstander uit de pressie. Zag ik gister ook weer in die oefenwedstrijd. PSV stond in de openingsfase onder grote druk. Xavi laat zich vervolgens wat afzakken om eerder in balbezit te komen en kantelt daarmee de wedstrijd. Er is op de Nederlandse velden geen voetballer die dat ook kan en ik twijfel heel sterk of PSV iemand kan terughalen die op dat gebied hetzelfde kan brengen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Gewoon een prima huurdeal geweest, waar op zich PSV wel een punt had dat Simons terug moest willen. Alleen schijnbaar zag Simons het ook wel als een huurdeal. Alleen de PSV fans zagen hem al volgend jaar voor 70 miljoen verkassen. Een flater dat de deal elke keer weer een beetje minder lucratief bleek.
Mwah, die 70 miljoen is wel een beetje overdreven, dat had je nooit voor Simons gekregen, 'hoogstens' een miljoen of 40. PSV-fans (ik ook) hoopten vooral dat hij nog een jaar bleef om een gooi te doen naar de titel, meer dan om daarna te cashen. Maar ik had wel een beetje rekening gehouden met zijn vertrek.

Mario

Well-known member
Ik ben wel benieuwd naar welke club en competitie hij wordt verhuurd. Alsnog naar de PL?

Volgens L'Équipe tekent hij een contract voor 4 jaar in Parijs, en is er al een huurclub gevonden.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las gisteren dat PSV een bod van 15 miljoen heeft gedaan op de Ketelaere als alternatief voor Xavi. Maar Milan wil waarschijnlijk alleen verhuur.

De Ketelaere is juist zo blij om geen Lang meer om zich heen te hebben. Lijkt mij ook meer een speler die bij een middenmoter in de PL gaat spelen.

Hankie

Well-known member
De Ketelaere is juist zo blij om geen Lang meer om zich heen te hebben. Lijkt mij ook meer een speler die bij een middenmoter in de PL gaat spelen.

Is vorig jaar voor 35 miljoen gekocht door Milan, dus zullen alleen willen verhuren

Bovenaan