Het PSV transfertopic

vakx2.0

Banned
Hartstikke leuk dat zo'n groot talent naar de eredivisie komt!

Maarrr... Hebben ze bij PSV dan onvoldoende vertrouwen in Lammers en Piroe?

Da's mij veel te simplistisch.
PSV heeft publiekelijk aangegeven dat er een grote kans is dat komende zomer zo'n beetje de hele voorhoede verkast. De Jong, Locadia, bij een megabod ook Lozano. Daarom hebben ze, aanvankelijk ook met het oog voor komende zomer, Romero gekocht. En blijven ook Lammers en later Piroe broodhard nodig.

Logisch toch.

Omdat Locadia geblesseerd is, en de titelrace spannend, halen ze 'm nu zes maanden eerder naar Eindhoven. Omdat het toevallig al kan (de Argentijnen hebben hun vervanger voor Romero al binnengehaald namelijk).

Je kan overal wel cynische vraagtekens bij gaan zetten, maar dit is gewoon verstandig beleid. Zo'n speler erbij (of er niet bij) kan in april/mei het verschil tussen wel/geen kampioen betekenen.

Laatst bewerkt:

JFK

Well-known member
Maar hoe zit het nou met die uitspraken van Toon G.?
PSV moest 5,5 miljoen bezuinigen. Er zou in de winterstop verkocht moeten worden.

Pascallovic

Well-known member
Da's mij veel te simplistisch.
PSV heeft publiekelijk aangegeven dat er een grote kans is dat komende zomer zo'n beetje de hele voorhoede verkast. De Jong, Locadia, bij een megabod ook Lozano. Daarom hebben ze, aanvankelijk ook met het oog voor komende zomer, Romero gekocht. En blijven ook Lammers en later Piroe broodhard nodig.

Logisch toch.

Omdat Locadia geblesseerd is, en de titelrace spannend, halen ze 'm nu zes maanden eerder naar Eindhoven. Omdat het toevallig al kan (de Argentijnen hebben hun vervanger voor Romero al binnengehaald namelijk).

Je kan overal wel cynische vraagtekens bij gaan zetten, maar dit is gewoon verstandig beleid. Zo'n speler erbij (of er niet bij) kan in april/mei het verschil tussen wel/geen kampioen betekenen.
Het heeft niks met cynisme simplistische denkwijze te maken. Als die Romero echt zo goed is, snap ik dat ze hem halen en ook dat ie nu direct komt. Gevolg is wel dat ie speeltijd gaat krijgen, want je haalt zo'n speler niet voor 10 miljoen om hem nooit te laten spelen. Dit gaat ten kostte van de speeltijd van Lammers en Piroe.

PSV kan zoveel aangeven dat de voorhoede zogenaamd gaat verkassen, maar over Luuk wordt dit bijvoorbeeld al 2 zomers lang geroepen en die zit er nog steeds. Op basis van dit seizoen zullen de clubs ook niet in de rij staan. Bij de overige aanvallers is ook nog niks zeker, want PSV gaat geheel terecht alleen akkoord met een mega bod op Lozano. Dat bod moet ook nog maar komen. Zelfs al gaat dat gehele voorhoede weg, dan nog ga ik er vanuit dat Romero eerste spits wordt in de zomer en Lammers nog steeds op de bank zit. Daarbij zou het niet meer dan logisch zijn als PSV bij het vertrek van de voorhoede in de zomer nog spits haalt die ook weer voor Lammers terecht komt.

Kortom niks cynisme, maar als je gewoon logisch gaat redeneren komt Lammers er voorlopig niet in.

Batigoal

Well-known member
Ik kan me voorstellen dat Lammers voor de rest van het seizoen verhuurd wordt aan Sparta. En dat hij komende zomer weer aansluit bij PSV. Ik denk alleen dat dan niet zowel Lammers als Piroe kansen krijgen, maar dat PSV de voorkeur geeft aan een meer ervaren spits i.p.v. twee talenten.

vakx2.0

Banned
Piroe is gewoon nog niet goed genoeg om dit seizoen in de basis te staan. Lammers heeft al heel wat wedstrijden mogen spelen... maar maakt ook nog niet het verschil. Geen van beide zijn afgeschreven. Ze zijn nog jong genoeg, en krijgen steeds (meer) kansen. Maar het is goed dat het realisme overheerst bij PSV: het wordt nog een hele zware tweede seizoenshelft. Ook Ajax versterkt zich tussentijds. Vaste kracht Locadia is bovendien geblesseerd en dus is versterking welkom.

Wat verkassen betreft: natuurlijk is niks zeker. Maar er zijn - ook vorige zomer al - aanbiedingen binnengekomen. Zelfs voor mindere spelers zoals Brenet (geen voorhoede). De Jong zal zelf te horen krijgen dat hij op zoek mag gaan... zeker weten. Juist om ruimte te geven aan de talenten. Brands en PSV kunnen daarentegen meestal heel goed inschatten wat er gaat gebeuren. Dat bewijzen ze al jaren. Logisch dat ze nu anticiperen, in plaats van straks in de zomer met de feiten te worden geconfronteerd en dan in alle haast op zoek te moeten naar vervangers.

Ik vind het volkomen logisch dat ze dat soort paniek-scenario's voor willen zijn. Er was geen rekening mee gehouden dat Romero nu al kan komen... da's gewoon een meevaller. Een kans die ze met beide handen aangrijpen. Hij kan uiteindelijk het verschil tussen een mislukt en een geslaagd seizoen betekenen.

Laatst bewerkt:

stc

Well-known member
Maar hoe zit het nou met die uitspraken van Toon G.?
PSV moest 5,5 miljoen bezuinigen. Er zou in de winterstop verkocht moeten worden.

Romero is gehuurd op het moment. Daarnaast is de verwachting dat Maher weggaat in de winterstop.
Voorts zal PSV heus wel voor 30-6-2018 iemand verkopen om de begroting te dichten.

Pascallovic

Well-known member
Romero is gehuurd op het moment. Daarnaast is de verwachting dat Maher weggaat in de winterstop.
Voorts zal PSV heus wel voor 30-6-2018 iemand verkopen om de begroting te dichten.
De verwachting is al 5 transferperiodes dat Maher weggaat. Als je er al iets voor krijgt dicht dat helemaal geen gat. Ook verwacht ik niet dat PSV met het oog op de titelrace zomaar even iemand met kans op speelminuten laat vertrekken.

vakx2.0

Banned
Dat financiele moeras ligt al lang achter ze. Natuurlijk let Gerbrands op de centjes, zo verstandig en Hollands-zuinig als hij is, maar PSV heeft inmiddels alweer een eigen vermogen van 35 mio bij elkaar gespaard en een groot deel van de schulden versneld afgelost. Bovendien heeft het nu behoorlijk wat spelers in huis die aardige transferwaardes vertegenwoordigen. Meer dan genoeg om de aankoop van 10 mio mee te dekken in elk geval.

stc

Well-known member
De verwachting is al 5 transferperiodes dat Maher weggaat. Als je er al iets voor krijgt dicht dat helemaal geen gat. Ook verwacht ik niet dat PSV met het oog op de titelrace zomaar even iemand met kans op speelminuten laat vertrekken.

Klopt. Maar PSV heeft op dit moment nog een groot eigen vermogen wat een verlies van 5,5 miljoen kan opvangen.

vakx2.0

Banned
Laat Lammers maar naar Heerenveen komen.

Er gaat helemaal niets naar Heerenveen zolang jullie keer op keer als leeuwen van PSV winnen en als lammetjes van Ajax verliezen.

Als je de zaken in de tweede seizoenshelft omdraait, praten we verder.

SanMark.

Well-known member
Lammers is gewoon niet goed genoeg.

Dat kan toch ook ?

Die jongen moet gewoon weggaan naar een club waar hij lekker aan voetballen toekomt, en misschien kan hij er een Huntelaar route van maken.

Want blijkbaar vind Psv hem te licht voor het grote werk. Wat natuurlijk geen schande is.

Batigoal

Well-known member
Luuk de Jong kan volgens De Telegraaf zijn loopbaan vervolgen bij Club Am?rica, een topclub uit Mexico. Die struinen al een tijdje de Europese velden af naar een nieuwe spits. De Jong zou na contact te hebben gehad met de clubleiding van Am?rica een overgang wel zien zitten.

RickPSV

Active member
Luuk de Jong kan volgens De Telegraaf zijn loopbaan vervolgen bij Club Am?rica, een topclub uit Mexico. Die struinen al een tijdje de Europese velden af naar een nieuwe spits. De Jong zou na contact te hebben gehad met de clubleiding van Am?rica een overgang wel zien zitten.

Ze zijn bereid om 7 miljoen te bieden voor De Jong.

De Groene Scout

Well-known member
Strik erom en weg ermee. Nu kan het nog; als hij een slechte 2e seizoenshelft draait levert het minder op.
De vervanger is al binnen.

Bovenaan