Het PSV transfertopic

JMD

Well-known member
In principe kan Gakpo echt wel beter dan Southampton, maar heeft het te weinig laten zien in grote duels. Dus lijkt me een tussenstap via bv Southampton niet eens zo slecht, alleen vorige week werd nog gesproken over 50 miljoen, dan is 35-40 miljoen wel flink minder...

Abubakari

Well-known member
In principe kan Gakpo echt wel beter dan Southampton, maar heeft het te weinig laten zien in grote duels.
Voor iemand die redelijk veel premier league kijkt schat je die competitie volgens mij slecht in.
Al geef je in die tweede zin al aan waarom Gakpo beter nog een jaartje kan rijpen. Die gaat ook weer verzuipen in de heavy premier league, net als al die andere fijnbesnaarde leuke Eredivisie spelers. Moet het met Antony ook nog maar zien.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Pascallovic

Well-known member
Ik denk dat Gakpo juist beter wel kan vertrekken. Die gaat in de Eredivisie niet zo veel meer bijleren. Dat ie het tegen Excelsior, Emmen, Vitesse kan geloof ik wel. Kan ie het wekelijks tegen Everton, Fulham, West Ham, etc.? Ik denk niet dat als hij nog een jaar Eredivisie speelt dat hij veel bijleert dat het dan volgend seizoen beter zou gaan op een hogere weerstand. Want hij leert nu niet iedere week tot het gaatje te gaan. Dat is namelijk niet nodig.

Abubakari

Well-known member
Ik denk dat Gakpo juist beter wel kan vertrekken. Die gaat in de Eredivisie niet zo veel meer bijleren. Dat ie het tegen Excelsior, Emmen, Vitesse kan geloof ik wel. Kan ie het wekelijks tegen Everton, Fulham, West Ham, etc.? Ik denk niet dat als hij nog een jaar Eredivisie speelt dat hij veel bijleert dat het dan volgend seizoen beter zou gaan op een hogere weerstand. Want hij leert nu niet iedere week tot het gaatje te gaan. Dat is namelijk niet nodig.
Zal best, maar ik denk dat ie in de fysieke PL op de bank komt te zitten, sta je stil in je ontwikkeling. Zou ik ergens anders heen gaan.

stc

Well-known member
Als ik Gakpo zou zijn, zou ik nog een jaar blijven. Constant hoog presteren op EL en Eredivisie niveau, altijd een basisplaats, mee met het WK, PSV team op sleeptouw nemen en hopelijk dan afscheid nemen met een kampioenschap net zoals zijn twee maten in 2015. Win-win situatie.

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij zeer de vraag of Gakpo wel een hoofdrol gaat vervullen op het WK. Tot dusver is het Nederlands elftal en Gakpo nog niet het meest gelukkige huwelijk. Scheelt wel dat Lang al is afgehaakt. Een transfer kan overigens ook je kans op succes op het WK verhogen. De Malacia bij Feyenoord zou gewoon op het bankje achter Blind zitten op het WK en met de transfer van Wijndal naar Ajax zou zelfs zijn selectieplaats in geding kunnen komen. Als Malacia echt die basisplaats bij Man Utd vast gaat houden, dan denk ik dat kans toch levensgroot is dat hij ook op het WK in de basis staat.

Pascallovic

Well-known member
Sowieso moet je de impact van een WK op spelers ook niet te veel overschatten, of er op rekenen dat het de sleutel tot een transfer is. Jorgensen en Ziyech zouden na het WK 2018 ook een klapper gaan maken zo was de verwachting. Vervolgens raakten beiden geen knikker op het WK en bleven ze nog jaren bij Ajax en Feyenoord ballen. Een Denis Cheryshev en Artem Dzyuba die toch een zeer verdienstelijk toernooi speelden hebben met dat goede WK ook geen stap gemaakt of aandacht getrokken van bijzondere ploegen.

Batigoal

Well-known member
Maar dan moet je juist niet gaan naar Southampton waar ze al jaren gokken op vooral fysiek sterke jongens en dravers met een grote tank. Dan weet je zeker dat je niet uit de verf komt als Gakpo zijnde. Kun je beter je stats opkrikken in de Eredivisie en Europa League en hopen dat volgend jaar een interessantere optie langskomt, desnoods in een andere competitie dan de Engelse.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begrijp dat PSV niet uitsluit Gakpo op 1 september te verkopen en geen vervanger te hebben. Dat zou wel heel erg pijnlijk zijn.

Pascallovic

Well-known member
Ik begrijp dat PSV niet uitsluit Gakpo op 1 september te verkopen en geen vervanger te hebben. Dat zou wel heel erg pijnlijk zijn.
Zou ik ook vanuit Gakpo niet netjes vinden. Van een jeugdspeler geboren en getogen in Eindhoven verwacht ik niet dat hij vertrekt terwijl de club geen vervanging meer kan aantrekken.

Max

Administrator
Forumleiding
Zou ik ook vanuit Gakpo niet netjes vinden. Van een jeugdspeler geboren en getogen in Eindhoven verwacht ik niet dat hij vertrekt terwijl de club geen vervanging meer kan aantrekken.

Nou ja, vanuit PSV ook niet echt handig gespeeld. Je kan na uitschakeling ook sneller proberen die deal te forceren door niet op die onrealistische 50 miljoen te blijven zitten. 35/40 wat Southampton wil betalen klinkt mij vrij redelijk. Dat Man Utd graag twee keer de marktwaarde betaalt is geen factor. PSV moet verder dan hun lijstje hebben klaarliggen of minimaal een aardige back up klaar hebben staan. PSV was aan het begin van de transferzomer de grote overwinnaar, maar daar blijft op deze manier weinig van over.

Batigoal

Well-known member
Het is ook lekker stom van de KNVB dat ze niet op tijd geregeld hebben dat onze transferperiode sluit op dezelfde tijd als die in de grotere competities. Daardoor ga je gewoon een aantal vervelende situaties krijgen waarin clubs op 1 september nog een speler kwijtraken zonder dat daarvoor een vervanger gehaald wordt.

Max

Administrator
Forumleiding
Het is ook lekker stom van de KNVB dat ze niet op tijd geregeld hebben dat onze transferperiode sluit op dezelfde tijd als die in de grotere competities. Daardoor ga je gewoon een aantal vervelende situaties krijgen waarin clubs op 1 september nog een speler kwijtraken zonder dat daarvoor een vervanger gehaald wordt.

Of gewoon zoals België op veilig spelen en hem open gooien tot en met 6 september. Als je sowieso maar na die inschrijvingstermijn van Europees voetbal zit, dan zit je sowieso goed.

stc

Well-known member
Kan zijn dat ze gokken dat Savio Gakpo vervangt of Bakayoko doorbreekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Max

Administrator
Forumleiding
Calvin Stengs wordt vanmiddag gekeurd bij Antwerp. Mijn gevoel is dat PSV daar goed mee wegkomt. Jammer!

Ja, dat is wel balen! Ik zag iemand de naam van Kerk droppen. Dat lijkt mij ook een erg geschikte speler. Misschien dat jij ook nog iemand weet om John de Jong een beetje uit de brand te helpen.

Bovenaan