Het Provincie 'maar toch vooral Limburg'-Topic

Maasveld

Well-known member

Het is jammer dat het boek 59 euro kost want ik ben best wel benieuwd naar de kaartjes en cijfers die hieraan ten grondslag liggen. Amsterdam lijkt mij juist een stad die veel te druk is met veel te hoge woonlasten.

Mij hoor je niet zeggen dat Heerlen de beste woonstad van Nederland is maar de Universiteit van Wageningen heeft in 2009 en 2014 nog geconcludeerd dat Heerlen de meest groene gemeente van Nederland was.
Dan hebben ze het in de afgelopen 9 jaar aardig laten verloederen daar.
 

Bernardo

Well-known member
Gemiddelde Nederlander aldus het onderzoek, zeker weer de gemiddelde Nederlander uit de Randstad gevraagd?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Velsen staat 21e. Zelfs aantrekkelijker dan Alkmaar en Hoorn, Breda, Arnhem etc.

Zal ook wel de ligging ten opzichte van Amsterdam een rol spelen.

Maar goed, het is wat je precies aanspreekt. Qua ligging zitten Zaanstad en Purmerend beter dan Hoorn, alleen sluiten de voorzieningen in Hoorn beter aan bij mijn behoefte.

Amsterdam hangt het ook maar sterk er van af waar je precies woont. Als ik morgen de staatsloterij zou winnen en mij net zoveel vierkante meters grond en woonoppervlak in Amsterdam zou kunnen veroorloven, dan zou ik wellicht weer teruggaan naar Amsterdam Zuid. Daar valt het wel mee met de overlast van toerisme, alle voorzieningen om de hoek en je zit zo in het Amsterdamse Bos, Vondelpark of de Oeverlanden. Snelle verbinding met Schiphol en je zit zo in de rest van Nederland. Er zijn echter ook een hoop delen van Amsterdam waar ik echt niet hoef te wonen. Maar goed, datzelfde heb ik met Hoorn.
 
Bovenaan