Dat moet het wel zijn want het hart van Amstelveen is ehh, nou ja, er is geen hart in Amstelveen.
Dat weet ik niet eerlijk gezegd maar ik was er in de voorjaarsvakantie op 1 maart met de kleine kip en die vond het fantastisch. Ben toen met haar met de trein gegaan om een uur of 11, rondje koopgoot (waarvan ik dacht dat het een winkel was dus een half uur gezocht in het winkelcentrum dat uiteindelijk de Koopgoot bleek te zijn
) op zoek naar een of andere heeeeele bijzondere lipgloss voor de kleine Kip (uiteindelijk gevonden bij River Island), wat gedronken bij Keet en Keet (leuk stukje langs de Delftsevaart) daarna de Bijenkorf naar boven en beneden, weer wat gegeten ergens en uiteindelijk in de harde wind en regen naar de Euromast gelopen waar we bijna uit waaiden maar waar we 3 uur gezeten hebben, kijkend naar buiten hoe het donker werd en ik vond het bijzonder indrukwekkend, al die lichtjes. Ik kreeg oprecht het gevoel dat het een wereldstad is qua bebouwing, iets dat ik weer minder heb als ik in Amsterdam rond loop.
Vervolgens teruggelopen langs de goudkust van Rotterdam, althans, ik neem aan dat die panden aan de Westzeedijk (tegenover het Erasmus) niet echt betaalbaar zijn voor de gewone man.
Nog wat gegeten boven bij de Mac aan het Rokin, languit zittnd in een Chesterfield om het af te sluiten.
Ze vroeg gisteren weer wanneer we weer terug gaan. lang verhaal maar moraal van het verhaal, ik had een geweldige dag en kan me daar net zo vermaken als in Amsterdam, misschien nog wat beter. Ik kan alleen niet goed beoordelen hoe het is om te wonen maar we liepen langs plekjes die ik echt heel leuk vond. De Witte de Witstraat, Museumpark enz. Ik ga er zeker binnenkort nog naar terug maar realiseer me wel dat ik s'avonds de trein pak om naar Haarlem te gaan en er niet hoef te wonen maar er zullen toch zal leuke wijken zijn om te wonen of zijn er te veel gribusbuurten (copyright Joszef)?
edit, lees nu pas wat je bedoelt, Zuid ben ik idd niet geweest maar alles boven de Maar is imho heel goed te pruimen.