Als Brands gelijk krijgt, dan moet er in iedere linie 1 of meerdere spelers bijkomen. In de meest ideale situatie zijn alle posities dubbel bezet om zo op alle fronten lang mee te doen.
Voor de keepers zal er volgend seizoen niets veranderen. Ik verwacht dat Zoet in ieder geval nog 1 jaar blijft en Pasveer is een goede stand - in. Ben wel van mening, dat derde keeper Koopmans aan spelen toe moet komen op het hoogste niveau, zodat hij de plaats van Zoet in kan nemen, mocht deze over een tijd vertrekken.
Brenet is een goede stand - in voor de back posities, al zal het mij niet verbazen als Brenet gewoon in de basis staat in het komend seizoen. Poulsen heeft dit jaar het niet laten zien, dus kan worden afgestoten. Voor de rest is de verdediging goed op orde. Vraag me alleen af of Koch en de Wijs reeds op niveau zitten voor het eerste. Als dit niet het geval is dan zal er naast een linksachter, ook iemand voor de centrale posities moeten komen. Daarnaast misschien nog een rechtsachter als stand in voor Arias daar deze nog wel eens een kaart en schorsing pakt.
Voor het middelveld gaat het moeilijke worden op goede spelers aan te trekken. Maher heeft niet veel gespeeld en niet veel laten zien. Dan is het beter om van elkaar afscheid te nemen. Schaars vertrekt ook en in het ergste geval ook Van Ginkel. AL hoop ik dat van Ginkel bij PSV blijft. Daarnaast is Guardado het laatste jaar meerdere malen geblesseerd geraakt. Om dit op te vangen zullen er 2 tot 4 gelijkwaardige spelers moeten worden aangetrokken, om zo het middenveld niet te verzwakken bij het wegvallen van de steunpilaren Guardado en Propper op het middenveld.
Had van Lestienne een hoge pet op, maar gezien zijn laatste wedstrijden zal deze vertrekken bij PSV. Mocht Narsingh ook vertrekken, dan zal er 1 speler (rechtsbuiten) moeten worden aangetrokken, in de wetenschap dat Bergwijn de plaats van Lestienne inneemt.
Voor de rest weet ik niet of er spelers vanuit Jong PSV of A1/B1 doorstromen naar het eerste elftal.