Het grote PSV nieuws topic

Mario

Well-known member
Forumleiding
Je hebt met zo-n capaciteit straks ook vaker wedstrijden van Oranje, en zelfs een extra optie voor Europese finales. Behoorlijk ambitieus, ben benieuwd.

En.ze blijven er tussen de verbouwing door ook gewoon voetballen?

stc

Well-known member
Zelfs nog meer, 55.000 is het doel...

Gaat bijna een half miljard kosten...
Vraag is dus of je niet teveel wilt. Er zijn wel meer clubs flink in de problemen gekomen doordat ze een nieuw/verbouwd stadion wilden hebben...

Van buiten vind ik het er niet uitzien (maar goed, van buiten ziet het er nu ook niet uit), van binnen wel gaaf.
En met 55.000 ga je dan sowieso Feyenoord voorbij qua capaciteit, sla je de 'aanval' van Twente af en kom je in de buurt van Ajax.

Ben overigens wel benieuwd of 2030 gaat lukken, dat is slechts 3 jaar om te bouwen (want eind dit jaar wordt op zijn vroegst pas groen licht gegeven).
Ben wel blij dat tijdens de verbouwing PSV gewoon 'thuis' blijft spelen.

En ben verder benieuwd hoe je dit op West en Zuid gaat doen, daar ligt de bebouwing (weg) heel dichtbij. Met name de mensen die nu in die nieuwe flat wonen aan de westkant gaan het stadion heel dichtbij hun huis krijgen (en de bovenste verdiepingen verliezen hun zicht het stadion in)

PSV geeft zelf aan dat ze nog niet weten met hoeveel het stadion wordt uitgebreid. Dit wordt nog allemaal onderzocht. Heeft bv ook te maken met de te kiezen dakconstructie.

Ik neem aan dat ze hier goed over hebben nagedacht dat ze zo'n 15000 plaatsen te gaan uitbreiden.

Daarnaast hoop ik dat ze ook het aantal WC's gaan uitbreiden, roltrappen gaan plaatsen en de catering voor de fans gaan verbeteren.

JMD

Well-known member
Bij dit soort projecten ben ik altijd benieuwd hoe ze hebben begroot. Is dat hoe de huidige situatie is of is er al doorberekend hoe de komende jaren de prijzen gaan oplopen?
Volgens mij is 300-400 miljoen de planning, maar houden ze er rekening mee dat het een half miljard kan worden, dus marge hebben ze al ingebouwd.

gevegt

Well-known member
Volgens mij is 300-400 miljoen de planning, maar houden ze er rekening mee dat het een half miljard kan worden, dus marge hebben ze al ingebouwd.
Dat lijkt me nog steeds aan de krappe kant, gezien de situatie van de laatste jaren.
In de jaren tachtig was ik voor het eerst in het stadion en heb dus alle verbouwingen meegekregen en gezien. Wel mooi hoe de club zich heeft ontwikkeld.

• Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Gezellig 55000 man in zon stadion midden in een volkswijk. Word lekker druk. Maar goed, met de groei die ehv gaat maken met asml is het ook niet verassend. Maar ben wel blij dat ik op gepaste afstand woon

BlauwVinger

Well-known member

Als jongetje was ik met name gefascineerd door 'grounds' tijdens de tv-uitzendingen van Sport in Beeld, de voorloper van Studio Sport. Zo zag het terrein van PSV eruit als een uit de kluiten gewassen Gemeentelijk Sportpark. Op de beelden van youtube zie je halverwege de voormalige hoofdtribune die tijdens de eerste grootscheepse renovatie in de zeventiger jaren opgeslokt werd door haar opvolger. Ik bezocht toen PSV vs Feyenoord en werd de staantribune ertegenover verwarmd met straalkacheltjes in het tribunedak. Later zag ik er PSV vs Manchester United in het uitvak bovenin.

Ik vind het PSV-stadion in zijn huidige vorm in esthetische en proportionele zin fantastisch. Bovendien qua 'social fabric' weergaloos en die in Nederland nauwelijks haar gelijke kent.

gevegt

Well-known member
Gezellig 55000 man in zon stadion midden in een volkswijk. Word lekker druk. Maar goed, met de groei die ehv gaat maken met asml is het ook niet verassend. Maar ben wel blij dat ik op gepaste afstand woon
Er is vanavond een bijeenkomst geweest met de omwonenden. Volgens Brands waren er nauwelijks bezwaren en was zo'n beetje iedereen tevreden hoe het tot nu toe gaat.

Bovenaan