Eef de Kip
Well-known member
Nu een half miljard, dat wordt dan al snel de helft meer. Wat een bedrag.
Ja.Je hebt met zo-n capaciteit straks ook vaker wedstrijden van Oranje, en zelfs een extra optie voor Europese finales. Behoorlijk ambitieus, ben benieuwd.
En.ze blijven er tussen de verbouwing door ook gewoon voetballen?
Zelfs nog meer, 55.000 is het doel...
![]()
Kogel door de kerk: PSV gaat straks voetballen in stadion van 55.000 toeschouwers
De kogel is door de kerk: PSV wil al over vier jaar spelen in een Philips Stadion dat ongeveer 55.000 toeschouwers kan herbergen en misschien nog enkele duizenden mensen meer. De leiding van de Eindhovense voetbalclub deelt donderdagavond de eerste tekeningen van het ontwerp, dat in 2030...www.ad.nl
Gaat bijna een half miljard kosten...
Vraag is dus of je niet teveel wilt. Er zijn wel meer clubs flink in de problemen gekomen doordat ze een nieuw/verbouwd stadion wilden hebben...
Van buiten vind ik het er niet uitzien (maar goed, van buiten ziet het er nu ook niet uit), van binnen wel gaaf.
En met 55.000 ga je dan sowieso Feyenoord voorbij qua capaciteit, sla je de 'aanval' van Twente af en kom je in de buurt van Ajax.
Ben overigens wel benieuwd of 2030 gaat lukken, dat is slechts 3 jaar om te bouwen (want eind dit jaar wordt op zijn vroegst pas groen licht gegeven).
Ben wel blij dat tijdens de verbouwing PSV gewoon 'thuis' blijft spelen.
En ben verder benieuwd hoe je dit op West en Zuid gaat doen, daar ligt de bebouwing (weg) heel dichtbij. Met name de mensen die nu in die nieuwe flat wonen aan de westkant gaan het stadion heel dichtbij hun huis krijgen (en de bovenste verdiepingen verliezen hun zicht het stadion in)
Lul!Ik neem aan dat ze uitwijken naar de Arena
Volgens mij is 300-400 miljoen de planning, maar houden ze er rekening mee dat het een half miljard kan worden, dus marge hebben ze al ingebouwd.Bij dit soort projecten ben ik altijd benieuwd hoe ze hebben begroot. Is dat hoe de huidige situatie is of is er al doorberekend hoe de komende jaren de prijzen gaan oplopen?
Dat lijkt me nog steeds aan de krappe kant, gezien de situatie van de laatste jaren.Volgens mij is 300-400 miljoen de planning, maar houden ze er rekening mee dat het een half miljard kan worden, dus marge hebben ze al ingebouwd.
Er is vanavond een bijeenkomst geweest met de omwonenden. Volgens Brands waren er nauwelijks bezwaren en was zo'n beetje iedereen tevreden hoe het tot nu toe gaat.Gezellig 55000 man in zon stadion midden in een volkswijk. Word lekker druk. Maar goed, met de groei die ehv gaat maken met asml is het ook niet verassend. Maar ben wel blij dat ik op gepaste afstand woon
Ik vind het PSV-stadion in zijn huidige vorm in esthetische en proportionele zin fantastisch. Bovendien qua 'social fabric' weergaloos en die in Nederland nauwelijks haar gelijke kent.
Ja, ook als er 20.000 man meer door de straatjes lopen?Er is vanavond een bijeenkomst geweest met de omwonenden. Volgens Brands waren er nauwelijks bezwaren en was zo'n beetje iedereen tevreden hoe het tot nu toe gaat.
De inhoud van de gesprekken ken ik niet.Ja, ook als er 20.000 man meer door de straatjes lopen?