Ik denk dat het management geen andere keus heeft gehad dan om Faber tijdelijk door te schuiven.
Natuurlijk wel. Ze gaan er nu van uit dat de volgende twee wedstrijden worden gewonnen om Faber een goede start te geven.
Onder van Bommel zou het resultaat niet anders zijn.
Een trainer wordt ontslagen na een zware wedstrijd (Stam na Ajax-Feyenoord, van Bommel na Feyenoord-PSV, Maaskant na Heracles uit) met daarna een relatief makkelijke tegenstander voor de boeg voor zijn opvolger (Advocaat mocht tegen VVV en RKC beginnen, Faber nu tegen GVVV en PEC thuis), bij Maaskant is het iets minder duidelijk, diens opvolger moest daarna thuis tegen Twente, maar het valt mij wel op dat de eerste wedstrijd daarna heel vaak een makkie is die de ontslagen trainer ook wel had gewonnen. Niet dat ik het raar vind dat van Bommel ontslagen is, van de laatste 12 wedstrijden maar 2 winnen kan niet bij PSV, Ajax of Feyenoord, maar had hem dan na Emmen uit de laan uit gestuurd. Feyenoord uit verliest PSV vrijwel altijd.
Een trainer wordt ontslagen na een zware wedstrijd (Stam na Ajax-Feyenoord, van Bommel na Feyenoord-PSV, Maaskant na Heracles uit) met daarna een relatief makkelijke tegenstander voor de boeg voor zijn opvolger (Advocaat mocht tegen VVV en RKC beginnen, Faber nu tegen GVVV en PEC thuis), bij Maaskant is het iets minder duidelijk, diens opvolger moest daarna thuis tegen Twente, maar het valt mij wel op dat de eerste wedstrijd daarna heel vaak een makkie is die de ontslagen trainer ook wel had gewonnen. Niet dat ik het raar vind dat van Bommel ontslagen is, van de laatste 12 wedstrijden maar 2 winnen kan niet bij PSV, Ajax of Feyenoord, maar had hem dan na Emmen uit de laan uit gestuurd. Feyenoord uit verliest PSV vrijwel altijd.
Het is sneu voor de clublegende Van Bommel, maar als trainer van een topclub zo'n slechte reeks neerzetten kost iedereen zijn baan. Het zal voor hem niet gemakkelijk zijn om zijn trainerscarri?re nu een nieuwe start te geven denk ik. Ik zie Van Bommel niet zo snel in Nederland bij een andere club aan de slag gaan.
toch blijft het bizar hoe het kan lopen, vorig jaar was hij volgens velen (ok, een tikje overdreven) favoriet om bij Bayern M?nchen aan de slag te gaan.
De juiste invulling van de trainersstaf is PSV duidelijk ernst. Adil Ramzi is nu toegevoegd. De 42-jarige Marokkaan wordt ook assistent van Faber. Hij is al enkele jaren jeugdtrainer in Eindhoven.
Zeer inclusief dus.
Nu nog een transgender en een vrouw en de staf is compleet.
Guus wordt klankbord :duim:
Ik vraag mij af wat het nut van een adviseur is.