Het grote PSV nieuws topic

JMD

Well-known member
Herr Schmidt rouleerde ook vaak. En toch werd hij geen kampioen.
En toen ook veel blessures. Abu haalt (zoals veel anderen ook doen) correlatie en causaliteit door elkaar…

Tillman ligt er maanden uit, hoopt wel nog dit seizoen te spelen, voor Pepi is het seizoen over

Abubakari

Well-known member
Abu haalt (zoals veel anderen ook doen) correlatie en causaliteit door elkaar…
Leg het dan maar even uit, je bent tenslotte leraar. En ik denk dat het een (weinig blessures) wel degelijk met het ander (veel rust geven) te maken heeft.

En ik heb ook geen idee wat het inhoudt om causaliteit en correlatie door elkaar te halen.😀

JMD

Well-known member
En ik heb ook geen idee wat het inhoudt om causaliteit en correlatie door elkaar te halen.😀
In dit geval is het geen causaliteit (oorzaak => gevolg relatie) omdat je maar 1 situatie schetst. (Farioli rouleert bij Ajax, Ajax heeft weinig blessures, dat komt door rouleren). Een tegenvoorbeeld is dat ik gaf (PSV wisselde onder Schmidt ook veel, maar had nog steeds veel blessures)

Je zal dan toch echt meer moeten kijken naar de blessures en of er niet andere oorzaken zijn. Dat kan ook pech zijn, bv de blessures van Tillman en Pepi hebben niks met belasting te maken, is gewoon pure pech. Knie verdraaien en enkel verdraaien. Dat kan ook in een training gebeuren, of zelfs bij het halen van een biertje uit de koelkast.

Leg het dan maar even uit, je bent tenslotte leraar. En ik denk dat het een (weinig blessures) wel degelijk met het ander (veel rust geven) te maken heeft.
Nota bene Raymond Verheijen zei vorige week nog dat Farioli doorslaat in het rouleren.

Het feit dat dit nu 1 seizoen zo is, is absoluut dus geen bewijs. Dan zou Farioli er meerdere seizoenen moeten zitten, steeds hetzelfde moeten doen qua rouleren en dat er dan elke keer heel weinig blessures zijn.

(ook bv Guardiola rouleert ontzettend veel, maar de terugval van Man City is toch echt deels ook te wijten aan het feit dat er heel veel blessures zijn, het is echt niet zo zwartwit als dat men het doet voorkomen. Veel hangt ook af van blessuregevoeligheid: de ene speler speelt zo 55 duels per siezoen en heeft nergens last van, de ander speelt er 5-10 en is alweer geblesseerd (vroeger Litmanen en Robben, nu Bijlow))

Abubakari

Well-known member
Toen Farioli bij begon stond Ajax er conditioneel en fysiek heel erg slecht voor.
Door de aanpak van Farioli is dat nu omgekeerd. Ajax pakt veel punten cq beslist veel wedstrijden in het laatste kwart.
Dat ze weinig blessures hebben is ook een gevolg van de anpak van Farioli die vast uit meer bestaat dan alleen rust geven.

Bovenaan