Het grote PSV nieuws topic

Abubakari

Well-known member
Is het al Ajax - PSV of PSV - Ajax dan? Meestal komt op de dag daarvoor dit soort nieuws naar buiten...

Leo Verheul is voor Sparta (net als zijn vriend Hugo Borst), dus in dit geval zou je dan verwachten dat PSV-Sparta of Sparta-PSV voor de deur staat.
 

gevegt

Well-known member
Frans Janssen maakt als leidinggevende de overstap van FC Eindhoven naar stadgenoot PSV.

De 46-jarige Waalrenaar begint per 1 december bij de Eredivisie-club als commercieel directeur. Hij stopt woensdag als voorzitter van de club uit de Jupiler League.

"Dat iemand met de statuur van Frans Janssen beschikbaar is gekomen, zien wij als buitenkans'', liet algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV weten.

"Een stevig netwerk in de regio is voor deze functie van belang, maar daarnaast willen we ons wat internationaler gaan ontwikkelen. Ook in dat perspectief past de komst van Frans uitstekend bij ons.''

Janssen, die al ruim veertig jaar een seizoenskaart heeft van PSV, werkte 21 jaar voor leasemaatschappij Athlon. "Voetbal is mijn passie en ik vond het geweldig leuk om er bij FC Eindhoven een serieuze hobby van te maken'', zei Janssen.

"Het is natuurlijk prachtig om nu in de top van Nederland professioneel verder te mogen gaan. De ambities en plannen van PSV spreken me enorm aan en ik denk dat ik er mijn steentje aan kan bijdragen.'' (ANP)

Iemand die het wereldje kent. Prima aankoop!
 

vakx2.0

Banned
PSV heeft zes punten te veel

Het begon de eerste wedstrijd van dit seizoen al. AZ was veel beter, in de eerste helft werd PSV in eigen huis weggetikt, maar de ploeg van trainer Phillip Cocu won gelukkig en kreeg minstens twee punten meer dan waar het recht op had. Daarna won PSV verdiend van NAC en Roda en werd er terecht van Heerenveen verloren. De vijfde wedstrijd was de topper tegen Feyenoord. Die waren met zijn tienen beter dan elf PSV’ers, maar de thuisclub won ternauwernood en kreeg weer twee punten meer dan waar het recht op had.

Toen volgde die krankzinnige wedstrijd in de Galgenwaard. FC Utrecht tikte PSV van de mat, maar vergat steeds te scoren. Toen deed PSV dat maar: het werd een zevenklapper op de counter. Tegen Willem II, VVV en Heracles won PSV zonder te imponeren. Vorige week, uit tegen Vitesse, won PSV wel dik verdiend, maar gisteren hadden de Eindhovenaren een weggevertje van de scheidsrechter en een eigen doelpunt van FC Twente-speler Thesker nodig om op de valreep te winnen en kreeg PSV nog eens twee punten meer dan waar het recht op had.

Bovenstaande regels trekken ze in Eindhoven niet, al helemaal niet van iemand uit de Randstad. Misschien helpt het als ik zeg dat PSV een echte topclub is (Van der Kuijlen, Gullit, Romario en Ronaldo voetbalden er en nu Lozano dus) met leuke supporters (Cees Geel, Frank Lammers, Theo Maassen) en dat ze wel verdiend (PSV scoort heel makkelijk) bovenaan staan. Maar die voorsprong (acht punten op Ajax en twaalf op Feyenoord) is geflatteerd. Wat zeg ik? Dat kan helemaal niet. Dat hadden dus zes punten minder moeten zijn.

Persoonlijk kan ik niet wachten tot het 10 december is. Dan moet PSV naar de Arena. De mazzel zal toch wel een keertje op zijn - of niet? En zo’n wankel verdedigingscentrum houdt heus niet een heel seizoen stand.

Wat zijn er toch veel mensen in verwarring door die droomstart van PSV. :)
Over deze column... Hugo mag schrijven wat hij wil natuurlijk.
En hij dekt zich slim in op elk commentaar door in de opening te stellen dat ze 'het in Eindhoven niet zullen trekken' wat hij gaat schrijven.

Nou Hugo, ik denk dat ze het in Eindhoven voorlopig allemaal heel goed trekken.
Maar spiegel dit seizoen eens aan vorig jaar. In de eerste maanden van het vorige seizoen cre?erden PSV ongelooflijk veel kansen, maar had het gewoon botte pech.
Tegen Feyenoord waren we destijds absoluut de betere, maar de punten gingen naar de Rotterdammers. Schreef je toen blogs met thema's als "Feyenoord heeft punten teveel (of PSV heeft punten te weinig)". Welnee, natuurlijk niet. Want prestaties van de koploper bagatelliseren is wat flauw.

Elk excuus of elke verzuchting vanuit Eindhoven werd steevast gepareerd met: "niet zeuren, over een heel seizoen genomen krijgt elke club het aantal punten waar het recht op heeft".
Volgens mij geldt deze wijsheid ook in een fase dat 1/3 van het seizoen al gespeeld is. Je kunt na zo'n reeks van wedstrijden niet meer spreken over een teveel aan geluk of pech, zoals hij nu dus wel doet in z'n column. En met een reeks verwijs ik niet alleen naar het lopende seizoen, maar naar het hele kalenderjaar (ook daarin staat PSV bovenaan).

Natuurlijk was er gisteren sprake van enig geluk. Maar ook voor een enorme mentale kracht. In tegenstelling tot vorig jaar is het geloof terug bij PSV-spelers, en daar win je wedstrijden mee. Daar mag de vaak verguisde Cocu de credits voor krijgen.

Veerkracht. Ook als er tot drie keer toe gelijk wordt gemaakt door een uiterst effici?nt Twente. Ook als je zelf tot 3x toe op paal en lat schiet.... blijven gaan!
PSV heeft deze zomer z'n twee beste spelers zien vertrekken (Guardado en Moreno) en had weinig middelen om te investeren. De komst van Lozano was geen gelukje, maar het resultaat van bijten-en-niet-meer-loslaten... een transfertraject van vele, vele maanden. Deze succesfactoren leiden stuk voor stuk tot de voorlopige nummer 1 positie van PSV. Dat de kloof zo groot is, komt door de zwakte van de tegenstanders. Maar ook een sterker Ajax of Feyenoord zou moeite hebben gehad om in het spoor van dit PSV te blijven (10 van de 11 wedstrijden gewonnen, daar ga je niet zomaar overheen).

Net als Hugo, maar om hele andere redenen, kijk ook ik uit naar de eerstvolgende editie van Ajax - PSV.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ach ja, Ajax kreeg drie punten teveel tegen Heerenveen. Hoor ik hem niet over.
 

gevegt

Well-known member
Ik ben het met Hugo eens. te veel wisselvalligheid en tegendoelpunten.
We zijn er nog lang niet.
 

Eef de Kip

Well-known member
Bernardo denkt dat Amsterdam 30 km van Heerenveen ligt. Ik loop marathons, maar dat stuk zou ik toch niet willen lopen. Het lijkt mij toch ietsje verder.

uuhh, ik bedoelde met DVK "devoetbalkantine". Wat Bernardo bedoelt met Dkv snap ik niet helemaal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
uuhh, ik bedoelde met DVK "devoetbalkantine". Wat Bernardo bedoelt met Dkv snap ik niet helemaal.

Waar Ajax en Feyenoord simpele zielen het nog over 010 en 020 hebben, hebben ze het bij Cambuur en Heerenveen over Dertig Kilometer Verderop. Niet handig als je elkaar zo noemt, maar het blijven Friezen.
 
Bovenaan