Het grote kalkoen en oliebollen topic

de waan

Well-known member
Zo, morgen weer het jaarlijkse tripje naar Duitsland, vuurwerk halen. Niks bunkers, sprinklers en afzetprijzen, gewoon vrijwel gratis tussen de melk en de groenten :duim:

Dan heb je daarna de portemonnee weer Leer.

EDIT: Ah nee, Weener of Bunde waarschijnlijk.
 

erka

Well-known member
Dan heb je daarna de portemonnee weer Leer.

EDIT: Ah nee, Weener of Bunde waarschijnlijk.

Aschendorf. Net 5 km verder maar een stuk minder druk dan Bunde of Weener, waar half Groningen van de snelweg de eerste de beste winkel pakt. Nog steeds heel veel Nederlanders trouwens. Ook direct maar gewoon boodschappen gedaan.

Het blijft gewoon een soort cultuurschok hoe ze daar vuurwerk verkopen en hoe er hiermee wordt omgegaan in het Europa van nu. Een vuurwerkverbod haalt voor de ruime grensstreek (zeg <50 km van de grens) niks uit, als het in Duitsland wordt verkocht als appelsap of gevulde koeken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Net ook even bij de Aldi in Gronau geweest.
Inderdaad geen enkele regels en gewoon in de schappen.
Hordes Hollanders laden hele winkelwagens vol in. Mooi om te zien.
Ik schat in dat het 80% goedkoper is dan in Nederland. Voor 3 tientjes heb ik 12 stukken siervuurwerk (grote potten).
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
1 van de weinige dagen dat ik ervan baal niet in NL te zitten. Hier doen ze vrij weinig aan vuurwerk (met oud en nieuw dan), terwijl zeker in Elche ze over het algemeen wel gek van vuurwerk zijn, maar dus niet met oud en nieuw.
Ah man de geur die er hangt de eerste dag dat er afgestoken mag worden, heerlijk!
Veel plezier voor de liefhebbers en de rest bek houden!
 

Wigboldus

Well-known member
2 keer naar de Aldi geweest in Duitsland. zeker 50-70% goedkoper, maar als liefhebber van vuurwerk vind ik het heel erg beperkt en van mindere kwaliteit.
 

De Wolf

Well-known member
Stonden vandaag maar weinig mensen bij de oliebollenkraam bij de Aldi. Hebben dit jaar nog wel goud gewonnen bij de andere test.
 

zwammy

Well-known member
Toch vuurwerk gehaald. 12 pijlen voor 15 euro bij de Kaufland, kon ze niet laten liggen.

Oh ja, 20 halve liters Becks voor 15,60. Wat is het toch heerlijk om vlak bij Belgi? en Duitsland te wonen.
 
Bovenaan