Baggio
Active member
40 % eigen jeugd? Op basis van 23 man selectie betekent dit 9-10 spelers uit eigen opleiding. Correct me if i am wrong: maar volgens mij haalt HSC'21 dit aantal bij lange na niet. Volgens mij is het verhaal van HSC'21 vooral dat van een goed gerunde club met ambitie om op het hoogste amateurniveau uit te komen. Weinig budget voor spelers betekent creatief zijn en daar zijn ze best goed in. De concurrentie van de beter betalende zaterdagamateurs is ergens dus ook een koekje van eigen deeg. Jaarlijks worden er door HSC meerdere spelers gehaald uit de regio en die komen niet alleen voor de lekkere gehaktballen en het jaarlijkse team-uitje.Beschikbare middelen zijn voor een 3e divisionist laag (zitten denk ik wel bij de 5 laagste begrotingen) en hebben de ambitie zo hoog mogelijk te acteren op amateurniveau. Bij voorkeur ook met 40% spelers uit de eigen jeugd in de 1e selectie. Bestuur of eigenlijk TC is vaak erg vinding rijk in de zoektocht naar jonge (goedkope) talenten uit de regio. Denk verder dat de trainersstaf ook niet de meest verdienende is van de 3e divisie. De hoofdtrainer kan op het fietsje naar de club, dus geen reiskosten.
Door de zoektocht naar jonge talenten en beter betalende zaterdagclubs uit de regio is het verloop de laatste jaren wel wat groot. Dat laatste is denk ik het grootste probleem om fatsoenlijk en stabiel mee te draaien in de 3e divisie. Dat blijft wel de doelstelling.
Zouden ze in Haaksbergen niet tevreden kunnen zijn met een 1e elftal op 1e/2e klasse niveau met louter spelers die de club zelf heeft voortgebracht? Kijk naar STEVO, jarenlang een prominente rol kunnen vervullen in de top van het amateurvoetbal. Toen het geld op raakte en de Belastingdienst een nafheffing Loonbelasting van >50k ging opleggen was het snel gedaan met de pret. Nu,meerdere jaren later, een trotse koploper in de 1e klasse en de club leeft als nooit te voren. Food for thought