Het grote HSC'21 nieuwstopic

de waan

Well-known member
Gewoon, omdat ie er nou eenmaal hoort te zijn.

2014-2015-1e-selectie-HSC-21-teamfoto-lage-resolutie.jpg


Ik heb even geen nieuws trouwens.

Vanavond wel, dan wordt de tegenstander van het tweede in de halve finale van de districtsbeker bekend.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hier ook nog geen nieuws; onze 23 spelers voor komend seizoen waren al bekend. We zoeken nog een extra middenvelder. Gesprek met Jordi van Ek is geweest, maar die heeft deze week ook een tweede gesprek bij SVZW. Ik gok dat hij nog een jaartje gaat cashen in Wierden.
 

De Groene Scout

Well-known member
Voor komend seizoen zijn al enige tijd de volgende vertrekkers bekend:
Arjan Goorman (DOVO)
Remy Raterink (DOVO)
Waldo Rhebergen (Rigtersbleek)
Jasper Agelink (Rigtersbleek)
Mart Schutten (AZSV)
Sebastiaan B?kkerink (Quick'20)

Daar staat tot dusverre alleen Bas Postma van Rigtersbleek tegenover. Verder schuiven Tom Brummelhuis van het tweede en de A1 spelers Tom Veldhuis en Gerben ten Hag door naar de 1e selectie.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hier ook nog geen nieuws; onze 23 spelers voor komend seizoen waren al bekend. We zoeken nog een extra middenvelder. Gesprek met Jordi van Ek is geweest, maar die heeft deze week ook een tweede gesprek bij SVZW. Ik gok dat hij nog een jaartje gaat cashen in Wierden.

Fout gegokt dus; Jordi van Ek keert komend seizoen terug bij HSC'21. Selectie lijkt mij nu wel rond. Wat er nu nog bij komt, zal toevallig aan komen waaien of op eigen initiatief komen.
 

de waan

Well-known member
Das mooi. Altijd goed als eigen jongens terugkeren.

Misschien nog iets uit de grote groep afvallers bij FC Twente? Of zijn dat allemaal exoten?

Selectie voor volgend seizoen is nu dus:
Brammer, Lankheet, Juresic
Van Dijk, Basut, Grondman, Veensma, Verschoor, Rupert, Brummelhuis, Veldhuis
Nieuwboer, Garritsen, Soumaoro, Ter Hogt, Van Ek, Ten Hag, Spanjaard
Ottink, Wilens, Bouwmeister, Geesing, Postma, Exterkate

Kun je een prima basisopstelling mee maken. Bank is wel iets smaller dan dit seizoen, maar van sommige spelers wordt toch al veel te weinig gebruik gemaakt nu.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Qua aantal oogt dat in ieder geval als een vrij brede selectie, maar ik weet niet hoeveel spelers daar tussen staan die normaal eerder in 2 zullen spelen natuurlijk. Maar het verloop valt redelijk mee, zo te zien. Altijd fijn.
 

de waan

Well-known member
Er zijn nu best een aantal spelers die weinig aan de bak komen, maar niet zoveel minder zijn dan de spelers die er wel in staan. Alleen zitten in de groep daarachter wat minder zekerheidjes.
 

De Groene Scout

Well-known member
En even weer een paar gaatjes in de begroting gedicht:
'Schijtfeest' levert Haaksbergse voetbalclub HSC'21 hoop op

HAAKSBERGEN - Humor op zaterdagmiddag bij voetbalclub HSC'21 Haaksbergen​ .'Aldo van der Laan aan de lijn. Hij wil h??l graag een speler van FC Twente inruilen voor onze koe'. Fans van de groen-witten bulderen van het lachen.
Feit is dat een ludiek 'schijtfeest' de topklasser een 'hoop' oplevert. Misschien wel een slordige 25.000 euro. Op initiatief van twee trouwe leden zijn in luttele tijd 2400 loten (10 euro per stuk) verkocht. Daar gaat het prijzengeld af, maar komt de opbrengst van hapjes en drank nog bij.

Zaterdagmiddag om 16.00 uur laat boer Rudie ter Huurne drie koeien los op het bijveld van HSC '21. De grasmat is met kalklijnen keurig verdeeld in 2400 vakken. 'Je kunt ze lokken met brokken !', moedigt speaker Gerard Morssinkhof de lotenkopers aan.

Al voor 17.00 uur hebben twee rood-bonten hun behoefte gedaan. Frank Scholten (100 euro) en Herman ter Huurne (250 euro) zijn de gelukkigen. De organisatoren smeken dat de derde koe zich nog tot ongeveer 20.00 uur inhoudt. 'Dat scheelt kratten bier en levert ons meer op'.

Om 17.20 uur bereikt het Haaksbergse schijtfeest een hoogtepunt. Sientje laat een stevige poepert vallen op kavel 1719. Jeroen Luttikholt is de eigenaar van dit stukje grond en wint 1000 euro. De winnaar weet nog van niets : hij fluit een voetbalwedstrijd op het hoofdveld.
 

De Groene Scout

Well-known member
Is dat niet voor het nieuwe kunstmatje?

Heb ik er gisteravond niet van begrepen. Deel voor wat tekorten (beetje geld in kas), deel voor de teams die het drukst zijn geweest met de verkoop van de loten, groot deel voor extra investeringen in de jeugdafdeling. Of er ook iets in het kunstgras-potje gaat weet ik zo niet.
 

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 voegt nog een jeugdige vleugel toe aan de selectie. Sjoerd Visschedijk komt over van De Tukkers.
Weet niet of we daar nu echt naar op zoek waren, zat meer aan een middenvelder of verdediger te denken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Zowel de A1 als de B1 zijn via de nacompetitie nog in de race voor promotie naar de 3e divisie. Beide teams draaien goed met mooi aanvallend voetbal. Om in ritme te blijven werd vanavond nog even geoefend met een mix van A1/B1 tegen FC Twente onder 16. HSC'21 won met 4-6.

Zou mooi zijn als beide teams zouden promoveren, niveautje hoger sluit voor de jeugdspelers weer net iets mooier aan bij de overstap naar het 1e/2e elftal.
 

SanMark.

Well-known member
Zowel de A1 als de B1 zijn via de nacompetitie nog in de race voor promotie naar de 3e divisie. Beide teams draaien goed met mooi aanvallend voetbal. Om in ritme te blijven werd vanavond nog even geoefend met een mix van A1/B1 tegen FC Twente onder 16. HSC'21 won met 4-6.

Zou mooi zijn als beide teams zouden promoveren, niveautje hoger sluit voor de jeugdspelers weer net iets mooier aan bij de overstap naar het 1e/2e elftal.


Je zat toch bij Losser ?
 

De Groene Scout

Well-known member
Na vandaag nog 1 horde voor zowel A1 als B1 om naar de 3e divisie te promoveren.
A1 in de finale tegen ASV Dronten
B1 in de finale tegen Excelsior'31.

Beide duels volgende week zaterdag op neutraal veld.
 

De Groene Scout

Well-known member
Netjes, toch altijd goed voor de doorstroming. Zitten er nog voormalig pupillen van jou bij, DGS?

Nee, als laatste was ik trainer van C1 bij HSC'21. Dat is inmiddels al weer 7 jaar geleden. De lichtingen waar ik mee werkte spelen al bij de 1e selectie, het 2e of in eerste elftallen in de regio.
Leuk feitje is nog dat een speler die ik destijds in de C1 had komend seizoen trainer van de C1 wordt bij HSC'21.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, als laatste was ik trainer van C1 bij HSC'21. Dat is inmiddels al weer 7 jaar geleden. De lichtingen waar ik mee werkte spelen al bij de 1e selectie, het 2e of in eerste elftallen in de regio.
Leuk feitje is nog dat een speler die ik destijds in de C1 had komend seizoen trainer van de C1 wordt bij HSC'21.

Okee, je pupillen zijn in elk geval goed terecht gekomen dus. Altijd leuk!
 
Bovenaan