Hier ook nog geen nieuws; onze 23 spelers voor komend seizoen waren al bekend. We zoeken nog een extra middenvelder. Gesprek met Jordi van Ek is geweest, maar die heeft deze week ook een tweede gesprek bij SVZW. Ik gok dat hij nog een jaartje gaat cashen in Wierden.
'Schijtfeest' levert Haaksbergse voetbalclub HSC'21 hoop op
HAAKSBERGEN - Humor op zaterdagmiddag bij voetbalclub HSC'21 Haaksbergen .'Aldo van der Laan aan de lijn. Hij wil h??l graag een speler van FC Twente inruilen voor onze koe'. Fans van de groen-witten bulderen van het lachen.
Feit is dat een ludiek 'schijtfeest' de topklasser een 'hoop' oplevert. Misschien wel een slordige 25.000 euro. Op initiatief van twee trouwe leden zijn in luttele tijd 2400 loten (10 euro per stuk) verkocht. Daar gaat het prijzengeld af, maar komt de opbrengst van hapjes en drank nog bij.
Zaterdagmiddag om 16.00 uur laat boer Rudie ter Huurne drie koeien los op het bijveld van HSC '21. De grasmat is met kalklijnen keurig verdeeld in 2400 vakken. 'Je kunt ze lokken met brokken !', moedigt speaker Gerard Morssinkhof de lotenkopers aan.
Al voor 17.00 uur hebben twee rood-bonten hun behoefte gedaan. Frank Scholten (100 euro) en Herman ter Huurne (250 euro) zijn de gelukkigen. De organisatoren smeken dat de derde koe zich nog tot ongeveer 20.00 uur inhoudt. 'Dat scheelt kratten bier en levert ons meer op'.
Om 17.20 uur bereikt het Haaksbergse schijtfeest een hoogtepunt. Sientje laat een stevige poepert vallen op kavel 1719. Jeroen Luttikholt is de eigenaar van dit stukje grond en wint 1000 euro. De winnaar weet nog van niets : hij fluit een voetbalwedstrijd op het hoofdveld.
Is dat niet voor het nieuwe kunstmatje?
Zowel de A1 als de B1 zijn via de nacompetitie nog in de race voor promotie naar de 3e divisie. Beide teams draaien goed met mooi aanvallend voetbal. Om in ritme te blijven werd vanavond nog even geoefend met een mix van A1/B1 tegen FC Twente onder 16. HSC'21 won met 4-6.
Zou mooi zijn als beide teams zouden promoveren, niveautje hoger sluit voor de jeugdspelers weer net iets mooier aan bij de overstap naar het 1e/2e elftal.
Je zat toch bij Losser ?
Netjes, toch altijd goed voor de doorstroming. Zitten er nog voormalig pupillen van jou bij, DGS?
Nee, als laatste was ik trainer van C1 bij HSC'21. Dat is inmiddels al weer 7 jaar geleden. De lichtingen waar ik mee werkte spelen al bij de 1e selectie, het 2e of in eerste elftallen in de regio.
Leuk feitje is nog dat een speler die ik destijds in de C1 had komend seizoen trainer van de C1 wordt bij HSC'21.